بهترین انیمه های زن محور ؛ 10 تا از بهترین های تاریخ انیمه

کاراکترهای اصلی در انیمه همیشه به مرد‌ها مربوط نمی‌شود بلکه زن‌ها هم نقش موثری در انیمه‌ها دارند. در کنار ما باشید تا با بهترین انیمه های زن محور آشنا شوید.

از انیمه‌های کلاسیک‌ مانند “شهر ارواح” تا انیمه‌های جدیدتری مانند “Fate” یا “وایولت اورگاردن” شخصیت‌های زن قوی و شجاعی را به تصویر می‌کشند. بهترین انیمه های جهان شامل شخصیت‌های زن هستند و جالب است بدانید که این رسانه بسیار تنوع دارد و برای هر سلیقه‌ای چیزی مختص به خودش دارند.

طرفداران انیمه ممکن است به دنبال داستان‌های پر از اکشن و نبرد با شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای که قدرت‌های عالی و شگفت‌انگیزی دارند، یا به دنبال داستان‌های دلنشین و واقعی از زندگی روزمره کاراکتر‌ها باشند. طرفداران انیمه می‌توانند در هر ژانر حداقل پنج انیمه با شخصیت‌های زن پیدا کنند.

بهترین انیمه های زن محور

شما می‌توانید فهرست برترین انیمه های زن محور را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین انیمه های زن محور
برجسته ترین انیمه های زن محور

از انیمه‌های جنایی تا ماجراجویی‌های دختر جادویی، همه‌ی این انیمه‌ها مختص به شخصیت‌های زنانه هستند. شخصیت‌های زن در انیمه‌های عاشقانه و ایسکای نیز همگی محبوبیت دارند.

Canaan

بهترین انیمه های زن محور
بهترین انیمه هایی که کارکترهای آن زن هستند

یک عکاس در جستجوی داستان جالب خود، در می‌یابد که در یک کارناوال محلی، اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌دهد. او درگیر یک توطئه در مورد گسترش ویروس مرگبار می‌شود و در این ماجرا، دوست قدیمی‌اش به نام “کانان” به او کمک می‌کند.

در این انیمه، زنان نقش‌های مهمی را بازی می‌کنند؛ قهرمانانی قوی و پرتلاش، آن‌ها در برابر خطرات بزرگ قرار می‌گیرند. به جای دخالت مردان در همه چیز، این بازیگران زن به شکل پیچیده‌ای در بازی‌های مختلف نقش دارند و بارها با هم برای رسیدن به هدفی مشترک، همکاری می‌کنند. داستان هیجان‌انگیز و پرشور، با کیفیت بالا ادامه پیدا می‌کند و همواره با پیچیدگی‌های فراوانی روبرو می‌شود.

The Twelve Kingdoms

بهترین انیمه های زن محور

دانش‌آموزان ممکن است در دوران دبیرستان با چالش‌های سختی مواجه شوند، اما فرض کنید که شما ناگهان به دنیایی جدید منتقل شوید که در آن به عنوان یک مجرم تحت تعقیب هستید! داستان انیمه‌ی ایسکای “Youko Nakajima”، که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، همین گونه است.

با وجود اینکه برخی جنبه‌های داستان به نظر قدیمی می‌رسند، اما تماشای رشد “Youko” از یک نوجوان خام به یک قهرمان زن قوی ارزش بسیاری دارد. همچنین، موسیقی این انیمه جوایز زیادی دریافت کرده است.

The Promised Neverland

بهترین انیمه های زن محور

انیمه “سرزمین وعده‌ها” با شخصیت اصلی به نام  اِما، درباره‌ی یک دختر جوان بسیار شجاع و منحصربه‌فرد است. این انیمه تمرکز زیادی بر روی کاراکترهای زن دارد. در خانهٔ گریس فیلد، اِما به‌ عنوان قهرمان اصلی داستان، با ذکاوت و تدبیر خود، موجب فرصتی برای زنده‌ماندن فرزندانی که در این خانه زندانی هستند، شده است.

به‌عنوان یک انیمه، برخی از رویدادهای این داستان قابل پیش‌بینی هستند، اما راز‌های زیادی پشت پرده این انیمه وجود دارد.

Made in Abyss

بهترین انیمه های زن محور

“Made in Abyss” یک داستان کلاسیک از ماجراجویی است که توسط کنجکاوی شخصیت اصلی آن، “ریکو”، ساخته می‌شود. ریکو طی دوران کودکی‌اش به دنبال مادرش، که یک کاوشگر بود و پس از زایمان ریکو، در اعماق “آبیس” مرموز ناپدید شد، می‌گشت. بنابراین وقتی ریکو نامه‌ای از مادرش دریافت می‌کند که او را به پایین‌ترین نقطه آبیس فرا می‌خواند، ریکو به سرعت برای این امر اماده می‌شود.

ریکو در سفر خود با حیوانات خطرناک و گروه‌های بسیار مرموزی مواجه می‌شود، اما علاقه او به ماجراجویی، سریال را از دلواپسی و ناامیدی دور می‌کند. اگرچه به نظر نمی‌رسد که او یک شخصیت زن معمولی است، اما قدرتی که در برابر مشکلات نشان می‌دهد، او را به یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های انیمه، بدون توجه به جنسیتش، تبدیل می‌کند. این ویژگی، “Made in Abyss” را به یکی از بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ تبدیل کرده است.

Chihayafuru

بهترین انیمه های زن محور

چیهایافورو یکی از بهترین انیمه های زن محور است که بر روی بازی کارتی ژاپنی به نام (کاروتا) تمرکز دارد. با این وجود، سخت است که به این بازی و به این انیمه علاقه‌مند نشده باشید. شخصیت اصلی این انیمه، چیهایا، به انجام دادن این بازی مشغول است. چیهایا و همچنین بسیاری از شخصیت‌های دیگر این انیمه به ورزش علاقه‌مند شده‌اند و بخاطر همین چیهایا به مهم‌ترین شخصیت این انیمه تبدیل شده است.

این انیمه، علاوه بر برخی بازی‌های کارتی شگفت‌انگیز، دارای برخی جذابیت‌های دیگری نیز است که شما به آن‌ها علاقه‌مند می‌شوید. دیدن چیهایا که با چالش‌هایی درباره تصمیم‌گیری برای آینده شغلی خود در خارج از بازی کارتی مواجه می‌شود، بسیار جذاب است.

چیهایا یکی از پر قدرت‌ترین و نامتعارف‌ترین شخصیت‌های زن در این لیست است و در این انیمه، با داشتن موضوع خاص خود، کارکتر خود را جذاب و پرطرفدار کرده.

Kill La Kill

بهترین انیمه های زن محور

(Kill La Kill) مطمئنا سلیقه همه‌ی افراد نیست، اما یکی از بهترین انیمه های زن محور است. این انیمه جدا از عجیب و غریب بودنش، بسیاری از سریال‌های دیگر را تحت تأثیر خود قرار داده‌ است، از جمله «Chainsaw Man» که از این انیمه الهام گرفته. داستان بی‌معنی ، طراحی عجیب و رنگارنگ، پیشرفت غیرمعمول برای بررسی موضوعات مهم، همه اشاره به این دارند که بینندگان انیمه‌ای از “Trigger” را دارند تماشا می‌کنند.

داستان انیمه “Kill La Kill” درباره‌ی شخصیتی به نام “ریوکو ماتوی”، دختری جوان و شجاع است که به دنبال پیدا کردن قاتل پدرش و انتقام گرفتن از اوست. “ریوکو” در مدرسه‌ی “آکادمی هونوجی” درس می‌خواند. این انیمه علاوه بر جذابیت و خنده‌دار بودن، با داشتن صحنه‌های اکشن فوق‌العاده و شخصیتی قوی و البته یکی از بهترین قهرمانان زن در انیمه، بسیار جذاب بوده و به شدت پیشنهاد می‌شود.

Fate/Zero

بهترین انیمه های زن محور

شخصیت اصلی انیمه فانتزی “Fate” یک شوالیه با موهای بلوند به نام (Saber) است. سیبر یکی از خدمتکاران موجود در جنگ قدیمی مقدس به حساب می‌آید که استادها می‌توانند او را فراخوانی کنند. در جنگ‌های قدیمی مقدس، هفت جادوگر در یک رقابت به نام “بتل رویال”، با هم رقابت می‌کنند.

هر کدام از آن‌ها یک قهرمان افسانه‌ای را به نبرد فرا می‌خوانند و خدمتکاران آن‌ها برای نمایندگی از آن‌ها در نبرد حمایت می‌کند. هر خدمتکار، توانایی‌های منحصر به فردی دارد و دارای داستان و فلسفه‌های جذاب خود هستند. این سریال بخاطر بازیگران و سبک خاص خود توانسته است یکی از بهترین انیمه‌های زن محور باشد.

From The New Worldبهترین انیمه های زن محور

اگر طرفدار انیمه هستید و به انیمه‌ی “جهان جدید” از آلدوس هاکسلی علاقه دارید، انیمه‌‌ی “From the New World” که یکی از بهترین انیمه های زن محور است و در سال ۲۰۱۲ تولید شده،  می‌تواند مورد علاقه شما باشد. داستان این انیمه در یک جامعه‌ی ایده‌آل قرار دارد.

از قسمت اول این انیمه واضح است که جامعه‌ی ایده‌آل ظاهری زیبا دارد. مخاطبان داستان را همراه با ساکی و دوستانش در پیدا کردن حقایق تاریک درباره طبیعت جامعه‌ی خود دنبال می‌کنند. رازهای شناخته شده این انیمه، باورپذیر و جالب هستند.

Love Is Hard For Otaku

بهترین انیمه های زن محور

بیشتر انیمه‌های عاشقانه معمولاً بر روی دنبال کردن رابطه تمرکز می‌کنند تا به ما فرصت بدهند روابط در حال پیشرفت را ببینیم. خوشبختانه، این مسئله در مورد یکی از بزرگترین سورپرایزهای سال 2018، (Wotakoi: Love is Hard for Otaku) صدق نمی‌کند.

“Wotakoi” دو داستان عاشقانه را نشان ‌می‌دهد. داستان دو دوست است که علاقه‌های مشترکی دارند و در نهایت با یکدیگر زندگی می‌کنند. این انیمه دارای داستانی درباره رابطه بین دوستان / همکاران خود است که گاهی اوقات ناسالم هستند.

اگر شما به دنبال یک انیمه عاشقانه هستید، اما از کمدی‌های عاشقانه خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌دهیم که (Wotakoi) را تماشا کنید. این انیمه در کنار (Kaguya Sama: Love is War) به عنوان دو انیمه کمدی رمانتیک مدرن، تاثیر قابل توجهی در بین دوستداران انیمه‌ داشته‌اند.

Serial Experiments Lain

بهترین انیمه های زن محور

یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام لین ایواکورا در “Serial Experiments Lain” ایمیلی مرموز از همکلاسی‌اش به نامی که به نظر مرده است دریافت می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود لین به سفری جذاب برود و شاید نحوه درک او از زندگی، مرگ و حقیقت را تغییر دهد.

در این سریال انیمه‌ای، افراد قادر به تغییر شکل فیزیکی خود هستند و با آپلود کردن آگاهی خود به دنیای مجازی با نام “The Wired”، به دنیایی دسترسی پیدا می‌کنند که به عنوان یک پیامد از فناوری ساخته شده است. “Serial Experiments Lain” شاید یکی از سریال‌های انیمه پیچیده و در برخی جاها سخت برای دنبال کردن باشد، اما با یک فصل، به عنوان یکی از بهترین انیمه های زن محور شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه های زن محور سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع: ScreenRant


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *