coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

انحصارطلبی شهر لوازم خانگی و سرای ایرانی ؛ شورای رقابت خواستار ایجاد رقابت شد

شورای رقابت به ماجرای انحصارطلبی شهر لوازم خانگی و سرای ایرانی ورود کرد. ظاهراً پرداخت وام‌ به این فروشگاه‌ها، رقابت در بازار لوازم خانگی را از بین برده است.
شورای رقابت با ارسال نامه‌ای به رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهر تهران، خواستار حذف انحصارطلبی شهر لوازم خانگی و سرای ایرانی شد. تبلیغات ریر و درشت فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم خانگی از جمله شهر لوازم خانگی و سرای ایرانی در فضای مجازی، صداوسیما و دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی باعث شده تا اکثریت افرادی که به دنبال خرید لوازم خانگی هستند به سمت این فروشگاه‌ها سراریز شده و کالای خود را به روش‌های نقدی و اقساطی خریداری کنند.

این تبلیغات گسترده منجربه به ایجاد یک بازار انحصاری شده و دیگر فروشندگان لوازم خانگی نمی‌توانند کالاهای خود را به فروش برسانند. با شرایط خرید اقساطی که سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی برای فروش کالاهای خود درنظر گرفته‌اند، می‌شد حدس زد که بازار به سمت انحصاری شدن پیش خواهد رفت. در ادامه مطلب با جزئیات خبر همراه ما باشید.

راهنمای خرید تکراتو

بیشتر بخوانید: ممنوعیت واردات لوازم خانگی چه زمانی برداشته خواهد شد؟

انحصارطلبی شهر لوازم خانگی و سرای ایرانی باید از بین برود

شورای رقابت در نامه‌ای به اتحادیه لوازم خانگی، فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی و اعطای وام بانکی به آنها را موجب اخلال در رقابت دانسته است. این شورا در حالی از بررسی این موضوع خبر داده که طبق اعلام وزارت صمت انحصار در بازار لوازم خانگی و ممنوعیت واردات، محدودیت رقابت را تشدید کرده است.

عبدالحمید مرتضوی، قاضی عضو شورای رقابت در نامه‌ خود خطاب به اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات کلان از سوی برخی بانک‌ها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی موجب اخلال در رقابت شده، از بررسی این موضوع در چارچوب فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی خبر داده است.

در ادامه این نامه با یادآوری بند (ب) ذیل ماده (۶۰) قانون، بر این تاکید شده که حداکثر ظرف ۱۰ روز از تاریخ دریافت این نامه، مستندات و اطلاعات مربوطه به مرکز ملی رقابت ارسال و یک کارشناس مطلع برای بررسی موضوع معرفی شود.

انحصارطلبی شهر لوازم خانگی و سرای ایرانی باید از بین برود

ورود شورای رقابت به بازار لوازم خانگی در شرایطی است که از سال ۱۳۹۷ با ممنوعیت واردات لوازم خانگی و خروج شرکت های خارجی، چنان انحصار در این بازار تشدید شده که حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به اعتراض و تلاش برای شکستن این ممنوعیت‌ها واداشته است.

آبان‌ماه امسال وزیر صمت (صنعت، معدن و تجارت) اعلام کرد که برای رقابت‌پذیر کردن کالاهای ایرانی، با رعایت تعرفه‌های مناسب، ارائه مجوز برای واردات لوازم خانگی انجام خواهد شد.

با اینکه ممنوعیت واردات لوازم خانگی، حق انتخاب را از مصرف‌کنندگان سلب کرده، گزارش‌های انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و فعالان این حوزه همچنان از رکود بازار کالاهای ایرانی خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص ایجاد بازار انحصاری در بازار لوازم خانگی چیست؟ این موضوع چقدر به دیگر فروشندگان لوازم خانگی ضربه زده است؟ لطفاً دیدگاه خود را در این خصوص بیان کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر