;
coinex

همه چیز درباره بیت کوین و ارز دیجیتال

برای افرادی که اولین بار نام بیت کوین را می‌شوند کمی تعریف آن دشوار است و شاید دچار سردرگمی شوند ولی در ساده حالت می‌توانیم این‌گونه بگوییم که بیت کوین نخستین ارز دیجیتال رمزنگاری‌شده است.

بیت کوین به واسطه یک فرد یا حتی چندین فرد در سال 2008 در قالب یک مقاله با عنوان بیت کوین معرفی گردید. افرادی که تصمیم می‌گیرند تا برای یکدیگر پول ارسال کنند و می‌خواهند که این انتقال و ارسال بدون واسطه و سیستم مرکزی باشد به سراغ بیت کوین می‌روند و بیت کوین که شبکه‌ای از تراکنش‌ها بر بستر بلاک چین است کمک فراوانی به آن‌ها خواهد کرد. برای این شبکه نمی‌توان مالکی را معرفی نمود چون اصلاً چنین شبکه انتقالی مالکیتی ندارد و کسی نمی‌تواند مدعی شود که مالک آن است.

شبکه بیت کوین فاقد یک سیستم کنترل‌کننده است و حتی به واسطه هیچ نهاد دولتی یا ارگانی اداره نخواهد شد و انتقال پول از یک قسمت به قسمت دیگر در همه‌ی شبکه اطلاع‌رسانی می‌گردد و تمامی شبکه از آن آگاهی دارند.

خریدوفروش بیت کوین و ارز دیجیتال

حالا از تعریف بیت کوین که بگذریم باید در خصوص خرید بیت کوین آن و همچنین انتقال آن نیز اطلاعاتی در اختیار داشته باشیم. هر فردی که تعدادی بیت کوین داشته باشد می‌تواند آن‌ها را به هر کسی که می‌خواهد انتقال بدهد و این کار نیازمند پروسه‌ی راحتی خواهد بود.

این سؤال به وجود می‌آید که آیا فردی که بیت کوین دارند می‌تواند با آن خریدی انجام بدهد یا خیر؟ پاسخ سؤال مثبت است چون فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی وجود دارند که محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهند و بابت آن‌ها بیت کوین دریافت می‌کنند.

خریدوفروش بیت کوین در ایران – خریدوفروش ارز دیجیتال

با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که سایت‌های زیادی وجود دارد که اقدام به خریدوفروش بیت کوین می‌نمایند ولی آیا واقعاً این کار صحیح است که ما برای خرید به سراغ هر سایت یا فروشگاهی برویم؟

خریداری نمودن بیت کوین به‌واسطه سایت‌های فروشنده بیت کوین و به‌صورت مستقیم از سوی افراد صورت می‌گیرد و روش‌های مختلفی مثل کارت‌های اعتباری، حساب‌های اینترنتی و… وجود دارد که شما می‌توانید با آن‌ها بیت کوین خریداری کنید حتی با ارز دیجیتالی دیگر از سایت‌ها و اشخاص حقیقی نیز برای خرید بیت کوین می‌توان اقدام نمود. تنها نکته‌ای که در این قسمت باید به خاطر داشته باشید امنیت و معتبر بودن سایت فروشنده بیت کوین است چراکه عده‌ای سودجو متأسفانه در چنین شرایطی از افراد سوءاستفاده و کلاه‌برداری می‌کنند.

یکی از معتبرترین مرکزهای خریدوفروش بیت کوین و ارزهای دیجیتالی دیجی اکسچنج است که توانسته است در طول مدت فعالیت خود در میان کاربران از اعتماد خوبی بهره‌مند شود و این اطمینان را به مشتریان عزیز می‌دهد که همه‌چیز به بهترین شکل ممکن و با اطمینان لازم انجام گردد. توجه داشته باشید که شرکت‌های معتبر در زمان خرید بیت کوین با پول‌های سنتی، از مشتریان احراز هویت نموده و مدارکی را دریافت می‌کنند تا بتوانند از این طریق آمار کلاه‌برداری را کاهش بدهند و ثبت‌نام در سایت ازجمله مراحلی است که در خرید بیت کوین باید صورت بگیرد. در سایت دیجی اکسچنج نیز برای انجام خرید و فروش ارزهای دیجیتال ابتدا باید احراز هویت از طریق سایت (digiexchange.biz) انجام دهید. برای اینکار کافی است اپلیکیشن این سایت را در گوگل پلی دانلود کنید.

چرا بیت کوین را متمایز می‌دانند؟

همان‌طور که اشاره‌ کرده‌ایم انتقال بیت کوین و خرج نمودن آن نیازمند هیچ‌گونه اجازه‌ از نهاد یا بانکی نیست و فرد مالک می‌تواند هر زمانی که می‌خواهد از آن استفاده کند. عده‌ای این‌گونه می‌پندارند که بیت کوین پول خلاف‌کاران است و افراد برای اینکه در فعالیت‌های مجرمانه‌شان ناشناس بمانند از آن استفاده می‌کنند. ولی جدا از اینکه عده‌ای چنین تصوری نسبت به بیت کوین دارند باید گفت که چنین ارز دیجیتال ای دارای ویژگی‌هایی است که موجب می‌شود نسبت به پول‌های فیزیکی و دیجیتالی متمایز شناخته گردد و مشخصه‌های اصلی بیت کوین شامل موارد زیر است:

  • دارای کنترل مرکزی نیست یعنی توسط هیچ بانک یا سیستم مرکزی کنترل نمی‌گردد
  • برای راه‌اندازی آن به پروسه‌ی دشواری نیاز نیست
  • در بیت کوین حریم خصوصی رعایت می‌گردد
  • هزینه انتقال در بیت کوین ناچیز بوده و به‌صورت شفاف عمل می‌کند
  • قابل بازگشت نیست و بسیار سریع عمل می‌نماید

.

انتهای رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر