;
coinex

تبلت نوکیا N1 ، جادوی شگفت انگیز نوکیا

بارسلونا- در نوامبر سال 2014 نوکیا همه را با تبلت نوکیا N1 شگفت زده کرد. تبلتی مبتنی بر اندروید که کاملا در تضاد با نوکیا لومیا 2520 است که با سیستم عامل ویندوز فون کار می کرد. به هر حال به نظر می رسد که این حرکت نوکیا به صرفه بوده است. تمامی تبلت های نوکیا N1 به طور مستمر در چین به فروش رسیده است- تنها جایی که امکان خرید آن پس از رونمایی در تاریخ 19 فوریه وجود داشت. قیمت آن 1599 یوان معدل با 250 دلار آمریکایی، 160 پوند انگلیسی و 290 دلار استرالیایی بوده است.

بارسلونا- در نوامبر سال 2014 نوکیا همه را با تبلت نوکیا N1 شگفت زده کرد. تبلتی مبتنی بر اندروید که کاملا در تضاد با نوکیا لومیا 2520 است که با سیستم عامل ویندوز فون کار می کرد. به هر حال به نظر می رسد که این حرکت نوکیا به صرفه بوده است. تمامی تبلت های نوکیا N1 به طور مستمر در چین به فروش رسیده است- تنها جایی که امکان خرید آن پس از رونمایی در تاریخ 19 فوریه وجود داشت. قیمت آن 1599 یوان معدل با 250 دلار آمریکایی، 160 پوند انگلیسی و 290 دلار استرالیایی بوده است.

نوکیا N1 اولین حضور بین المللی خود را در همایش جهانی موبایل تجربه کرد و می توانید مطمئن باشید که آن یک زیبای واقعی است. هنگامی که آن را در دست دارید، شما را چنان تحت تاثیر خود قرار می دهد که شاید تصمیم بگیرید برای داشتن یکی از این تبلت ها تا چین سفر کنید.

طراحی و سخت افزار

نوکیا N1 ظاهری بسیار شیک و باریک دارد، قطر آن 6.9 میلی متر است و با بدنه آلومینیومی در دو رنگ خاکستری تیره و نقره ای به فروش می رسد. صفحه IPS LCD 7.9 اینچی اش با تناسب ابعاد 4:3 توانایی تفکیک تصویر 1536 * 2048 را دارد. درون این تبلت با یک CPU 64 بیتی با توان 2.3 گیگا هرتز با برند Intel Atom Z3580 و یک GPU مدل PowerVR G6430 با 2 گیگ رم روبرو خواهید شد.

این تبلت در دستانتان بسیار سبک به نظر می رسد که بی شباهت به آی پد مینی 3 اپل نیست. بدنه پشتی آلومینیومی آن سند بلاست شده است تا یک سطح مات بسیار عالی ایجاد کرده و حس خوبی را هنگام در دست داشتن به شما انتقال دهد.

مقایسه تبلت های میان رده ای

نوکیا N1 یک حافظه با عظمت داخلی  32 گیگا بایتی را درون خود جای داده است. در آغاز از شنیدن این موضوع به وجد می آیید تا هنگامی که ببینید هیچ جایگاهی برای ارتقاع حافظه وجود ندارد. در عین حال برخی از فروشندگان آنقدر گستاخ هستند که خیلی کمتر از این تبلت هم به شما ارائه بدهند، پس با این حال خرید این تبلت یک معامله رضایت بخش خواهد بود. این حجم حافظه می تواند تعداد زیادی از اپلیکیشین ها، ویدئو ها و بازی های شما را حمایت کند.

با این وجود نوکیا N1 یکی از اولین تبلت ها با سوکت USB نوع C است. این پورت USB دو رو است و تمام اتصالات USB را جاگزین می کند. این واقعا عالی است، مانند اتصال درخشان اپل، شما دیگر مجبور نیستید کابل USB را بچرخانید تا جهت صحیح آن را پیدا کنید.

نوکیا N1 همچنین اولین دستگاهی است که راه انداز اندروید نوکیا را با نام Z Launcher به کار می گیرد. این تنها نوآوری نوکیا است، از آنجایی که این تبلت کماکان با اخرین نسخه سیستم عامل گوگل یعنی اندروید 5 لالی پاپ کار می کند.

با این وجود نوکیا N1 یکی از اولین تبلت ها با سوکت USB نوع C است. این پورت USB دو رو است و تمام اتصالات USB را جاگزین می کند. این واقعا عالی است، مانند اتصال درخشان اپل، شما دیگر مجبور نیستید کابل USB را بچرخانید تا جهت صحیح آن را پیدا کنید. نوکیا N1 همچنین اولین دستگاهی است که راه انداز اندروید نوکیا را با نام Z Launcher به کار می گیرد. این تنها نوآوری نوکیا است، از آنجاییکه این تبلت کماکان با اخرین نصخه سیستم عامل گوگل یعنی اندروید 5 لالی پاپ کار می کند.

رابط کاربری و سیستم عامل

Z Launcher کار در صفحه اصلی دستگاه شما را با ایجاد یک صفحه شبکه مانند، از اپلیکیشین ها راحت تر می کند. اپلیکیشین ها، وابسته به آنچه که Launcher از فعالیت های روزانه شما آموخته باشد، ظاهر می شوند. برای مثال اگر شما عادت داشته باشید که هر روز صبح در مسیر رفت خود به محل کار، اخبار ها را بخوانید، Launcher این اپلیکیشین را جلوتر از بقیه قرار می دهد و بعد از آن به ترتیب آنهایی که مثلا در دفتر کارتان استفاده می کنید، دیرتر نمایان می شوند، مثلا هنگامی که وارد محل کار خود شوید.

چنانچه تمایل دارید از این رابط کاربری قبل از خرید نوکیا N1 استفاده کنید، نوکیا از شما دعوت می کند که آنرا از گوگل پلی دانلود و بر روی دستگاه یا گوشی اندروید خود نصب کنید.

چنانچه تمایل دارید از این رابط کاربری قبل از خرید N1 استفاده کنید، نوکیا از شما دعوت می کند که آنرا از گوگل پلی دانلود و بر روی دستگاه یا گوشی اندروید خود نصب کنید. دیگر ویژگی های نوکیا N1 بلندگو های استریو، بلوتوث 4، یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جاوی آن هستند، که برای یک دوربین جلو به نسبت بالا قرار گرفته است، این موضوع بر می گردد به بخش زیادی از مردم چین که عاشق سلفی گرفتن هستند.

دیگر ویژگی های نوکیا N1 بلندگو های استریو، بلوتوث 4، یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلوی آن هستند، که برای یک دوربین جلو به نسبت بالا قرار گرفته است، این موضوع بر می گردد به بخش زیادی از مردم چین که عاشق سلفی گرفتن هستند.

آیا N1 بَدَل آی پد مینی است؟

خصوصیات چابک نوکیا N1 و طراحی باریکش التماس می کنند که با آی پد مینی 3 مقایسه شود. نوکیا N1، خود را با نرخ مقرون به صرفه ای که دارد از دستگاه اپل جدا می کند و همچنین با داشتن خصوصیات خوب برای یک دستگاه با نرخ متوسط و طراحی خوش نقشش از انبوه دستگاه های اندرویدی فاصله می گیرد. مشخص کردن اینکه دقیقا چه چیز خاصی در نوکیا N1 وجود دارد، سخت است. نوکیا N1 به اندازه ای خوب است که به نظر می رسد واقعی نباشد. اما وقتی آنرا یک بار تجربه کنید، شما هم به آن ایمان می آورید.

نوکیا اخیرا تجارت گوشی های هوشمند را رها کرده است و بخش گوشی های خود را به مایکروسافت فروخته است. تبلت ها شاید یکی از زمینه های زیادی باشد که هم اکنون توجه نوکیا را جلب کرده است. ما عادت نداریم که از این شرکت فنلاندی تبلت های زیادی ببینیم، ولی به نظر می رسد نوکیا N1 شروع خوبی برای یک آغاز جدید باشد. گفته می شود که تبلت ها توسط یک پیمانکار خارجی ساخته می شوند و نه توسط گوشی سازهای معروف که مایکروسافت قیمت گزافی را برای آنها پرداخت کرده است.

ممکن است نوکیا درسی را که از تبلت ها گرفته است با خود به همراه ببرد و در آینده یک گوشی فوق العاده اندرویدی بسازد. نوکیا N1 یک نگاه اجمالی به آن چیزی است که نوکیا می نوانست داشته باشد، اگر به جای ویندوز فون روی اندروید سرمایه گذاری می کرد.

گالری: تبلت نوکیا N1 ، جادوی شگفت انگیز نوکیا

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    دوربین جلو و عقبش چنده؟

    پاسخ

    دوربین پشتی 8 مگاپیکسل و دوربین جلویی 5 مگاپیکسل

    پاسخ