;
coinex

مک بوک پرو اپل ؛ سریعترین نوت بوک جهان

مک بوک پرو اپل ؛ سریعترین نوت بوک جهان. هنگامی کار کردن جلوی صفحه مانیتور هیچ چیز به اندازه انتظار کشیدن طولانی اعصاب کاربر را خرد نمی کند. در آزمایش سرعت 12 نوت بوک با یکدیگر مقایسه شدند. در صدر رتبه بندی یک دستگاه از اپل قرار می گیرد.

مک بوک پرو اپل ؛ سریعترین نوت بوک جهان

هنگام کار کردن جلوی صفحه مانیتور هیچ چیز به اندازه انتظار کشیدن طولانی اعصاب کاربر را خرد نمی کند. در آزمایش سرعت، 12 نوت بوک با یکدیگر مقایسه شدند. در صدر رتبه بندی یک مک بوک از اپل قرار می گیرد.

واقعیت این است که اگر یک نوت بوک برای انجام هر عملی مدت زمان طولانی صرف کند، کاربر یقینا از کوره در می رود. با این وضع حتی تجهیزات عالی و صفحه نمایش فوق العاده یا یک باتری بسیار قدرتمند هم دیگر فایده ای ندارد و چیزی را جبران نمی کند.

به همین دلیل هیات تحریریه welt.de نوت بوک هایی را که در آخرین آزمایشات بالاترین سرعت را ارائه داده بودند با یکدیگر مقایسه کرده است، در واقع این آزمون در بخش های اینترنت، کاربردهای آفیس با پردازش های پیچیده عکس و فیلم و دسترسی همزمان به هارد دیسک و کارت های اس اس دی انجام شده است.

واحد قدرت

یک نوت بوک باید چه سرعتی داشته باشد؟ مسلما برخورداری از یک پردازنده پر سرعت الزامی است – در حد امکان یکی از مدل های Intels Haswell یا از سری Broadwell.

البته نه هر پردازنده ای: سرعت مطلوب را فقط پردازنده های پنج یا هفت هسته ای ارائه می دهند. بنابراین کاربران باید قبل از خرید دقیقا بدانند که چه پردازنده ای به عنوان موتور در دستگاه مورد نظر به کار گرفته شده است.

سرعت ساعت بالا بی فایده است

نگذارید که اطلاعات در خصوص سرعت ساعت بالا (clock frequency) در دفترچه مشخصات شما را فریب دهد. زیرا مدل های جدید مانند پردازنده های Celeron، Pentium یا Core-i3 هم می توانند با سرعت ساعت بالا آتش واحد های حسابگر خود را زیاد کنند.

اما پردازنده های ارزان قیمت زیادی وجود دارند که تنها دو هسته دارند و نمی توانند به سیستم عامل وجود واحد های حسابگر اضافی برای تقصیم کار بهتر و سرعت عمل بیشتر را وانمود کنند ("Hyper Threading"). به علاوه، پردازنده هایی که تازه به بازار آمده اند برای تبادل اطلاعات سریع، حافظه کاری کمی در اختیار دارند، در حدی که پردازنده با کاهش سرعت شدید مواجه می شود.

اما پردازنده های ارزان قیمت زیادی وجود دارند که تنها دو هسته دارند و نمی توانند به سیستم عامل وجود واحد های حسابگر اضافی برای تقسیم کار بهتر و سرعت عمل بیشتر را وانمود کنند (“Hyper Threading”). به علاوه، پردازنده هایی که تازه به بازار آمده اند برای تبادل اطلاعات سریع، حافظه کاری کمی در اختیار دارند، در حدی که پردازنده با کاهش شدید سرعت مواجه می شود.

پردازنده به تنهایی موجب سرعت بالا نمی شود

کاهش سرعت پردازنده می تواند به علت وجود سخت افزار های دیگر هم باشد. برای مثال یک حافظه کاری مناسب به اندازه یک کارت اس اس دی سریع، سرعت را تحت تاثیر قرار می دهد ( حداقل 4 یا 8 گیگا بایت لازم است).

زیرا اگر نوت بوک اطلاعات و برنامه ها را روی هارد دیسک کلاسیک ذخیره کند، دیگر سریع ترین پردازنده هم کاری از پیش نمی برد. در این آزمون تمام نوت بوک ها از یک کارت اس اس دی استفاده می کردند یا حد اقل یک HDD داشتند که برای بارگذاری ویندوز و برنامه های دیگر از یک مینی اس اس دی برخوردار بوده است.

نرم افزار هم باید مناسب باشد

سریع ترین سخت افزار هیچ ثمری ندارد اگر نرم افزار باعث کاهش سرعت شود. اکثرا درایور های ناقص برای اجزا نوت بوک، سرعت را کاهش می دهند. و در نهایت برنامه های کنترلی معیوب هم در بسیاری از اوقات موجب از کار افتادن برنامه یا کل سیستم می شود.

چرا؟ زمانی که سخت افزار و نرم افزار با یکدیگر کاملا بی عیب و نقص کار نکنند، اجزا دستگاه مانند پردازنده در شدیدترین حالت پیوسته تا مرز توان خود پیش می رود. و در این حالت، فن پر سرعت هم نمی تواند پردازنده را به اندازه کافی خنک کند، پردازنده به دلیل مسائل امنیتی خاموش می شود و صفحه مانیتور هم سیاه می شود. این اتفاق در این آزمون برای هیچ یک از دستگاه ها نیافتاد.

نتیجه: در بین دوازده نوت بوکی که آزمایش شدند، مک بوک پرو 2015 اپل در صدر سریع ترین نوت بوک ها قرار گرفت و با فاصله خیلی کمی در جایگاه دوم نوت بوک One K56-4M. در مکان سوم XMG P705 Pro از شرکت شِنکِر Schenker و در مکان چهارم GS60-2PCI78H11 از شرکت MSI قرار گرفتند.

.

منبع: welt


عصر تکنولوژی، Techera

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    سلام، خیلى ممنون از به اشتراک گذاشتن این اطلاعات مفید. با آرزوى موفقیت روزافزون

    پاسخ

    با تشکر فراوان،،مقاله بسیار مفید و جالبی بود و تا حالا از این نقطه نظر بهش توجه نکرده بودم.

    پاسخ

    سلام دوست عزیزممنون از شمامفید و آموزنده بود .

    پاسخ

    سلام ،بسیار مقاله جالب واموزندهاى  است  .انشاءالله  موفق باشید  اقاى یاسمى   

    پاسخ

    ﺑﺎ ﺗﺸﻜﺮ ﻓﺮاﻭاﻥ. ﺑﺎ ﻛﻤﻚ اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻣﻴﺘﻮﻧﻴﻢ ﺣﺎﻻ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺭﻭ ﺑﺮاﻱ ﺧﺮﻳﺪ ﻳﻚ لپ ﺗﺎﭖ ﺧﻮﺏ ﺑﮕﻴﺮﻳﻢ. ﻓﻘﻄ ﻣﻴﻤﻮﻧﻪ ﭘﻮﻟﺶ

    پاسخ

    ممنون از شما. انشاا… خدا اونم میرسونه

    پاسخ

    ممنون مقاله بسیار مفید بوداقای افشین یاسمی متشکرم

    پاسخ

    ممنون مقاله بسیار جالب و مفیدی بود متشکرم

    پاسخ

    متشکرم اقای یاسمی بسیار مقاله عالی بود

    پاسخ