;
coinex

رویای مقر حکمرانی اپل به حقیقت می پیوندد

ساخت و ساز مقر مرکزی اپل با نام کامپوس 2، Campus 2 در حال پیشرفت است. پایه آن تکمیل شده و پیکر بندی طبقه اول آن تمام شده است و در نهایت این ساختمان بزرگتر از پنتاگون می شود.  تا کنون چند فیلم توسط هواپیما های بدون سرنشین از محل ساخت این بنای بسیار بزرگ گرفته شده است. ولی اکنون فیلمی با یک دوربین بسیار با کیفیت از درون یک هلیکوپتر گرفته شده است که نشان می دهد ساخت وساز کامپوس 2 با سرعت در حال پیشرفت است.

ساخت و ساز مقر مرکزی اپل با نام کامپوس 2، Campus 2 در حال پیشرفت است. پایه آن تکمیل شده و پیکر بندی طبقه اول آن تمام شده است و در نهایت این ساختمان بزرگتر از پنتاگون می شود.

تا کنون چند فیلم توسط هواپیما های بدون سرنشین از محل ساخت این بنای بسیار بزرگ گرفته شده است. ولی اکنون فیلمی با یک دوربین بسیار با کیفیت از درون یک هلیکوپتر گرفته شده است که نشان می دهد ساخت وساز کامپوس 2 با سرعت در حال پیشرفت است.

استخوان بندی و یکی از چهار طبقه برنامه ریزی شده تقریبا تمام شده است. در گوشه ای از این بنا می توان قسمتی از یک ساختمان چهار طبقه را دید. این بنا در پایان تبدیل به دایره بزرگ می شود که از بالا شبیه به یک سفینه فضایی است و در پایان بزرگتر از پنتاگون خواهد بود.

مقر حکمرانی اپل ؛ هزینه ساخت این بنا بالغ بر 5 میلیارد دلار خواهد بود و 12000 کارمند در آن مستقر خواهند شد. مرکز جدید اپل در کاپرتینو کالیفرنیا مقیاس های  جدیدی را از خود به جا می گذارد. تصاویر هوایی شرکت Skycore از این بنا، کار های ساخت و ساز را  نشان می دهد.

مقر حکمرانی اپل ؛ هزینه ساخت این بنا بالغ بر 5 میلیارد دلار خواهد بود و 12000 کارمند در آن مستقر خواهند شد. مرکز جدید اپل در کاپرتینو کالیفرنیا مقیاس های  جدیدی را از خود به جا می گذارد. تصاویر هوایی شرکت Skycore از این بنا، کار های ساخت و ساز را  نشان می دهد.

استیو جابز در سال 2011 از نقشه این بنا رونمایی کرد. این بنا به عنوان میراث رییس فقید شرکت اپل محسوب می شود. استیو جابز در خصوص نقشه هایش برای این بنای مرکزی به طور کامل در بیوگرافی والتر ایساکسون توضیح داده است.

کارهای ساخت وساز دو سال پیش شروع شدند

در آن زمان استیو جابز گفته بود که این بنا قرار است ارزش های این مجموعه را برای نسل های بعدی هم به نمایش بگذارد. انعکاس میراث جابز در شکل دایره ای این بنا دیده می شود. جابز که یک کمال طلب بود، همواره برای ابزار های خود به دنبال یک طرح کامل بود. این تفکر در نقشه های مرکز کاپرتینو دیده می شود. با اینکه این بنا ابعاد غول آسایی دارد، قرار است که کارمندان تمام مسیر ها را پیاده طی کنند. به علاوه معماری آن، جوری طراحی شده است که کارمندان بیشتر با هم در ارتباط باشند.

ساخت این بنا در سال 2013 شروع شد. نقشه مساحت 2.8 کیلومتر مربعی آن توسط معماری با نام نورمن فاستر Norman Foster طراحی شده است  نمای بیرونی آن تماما از شیشه های آلمانی ساخته می شود. طبق برنامه ریزی، هزینه کامپوس 2 اپل تقریبا 5 میلیار دلار خواهد بود و قرار است در سال آینده آماده اسباب کشی باشد. بیش از 12000 کارمند در این ساختمان مستقر می شوند. در کنار یک سیستم گرمایشی انرژی خورشیدی، یک نیروگاه گازی هم این ساختمان را تغذیه می کند. صفحه اینترنتی 9to5mac به صورت مستمر با عکس و فیلم، در مورد این سازه در حال پیشرفت گزارش می دهد.

ساخت این بنا در سال 2013 شروع شد. نقشه مساحت 2.8 کیلومتر مربعی آن توسط معماری با نام نورمن فاستر Norman Foster طراحی شده است و نمای بیرونی آن تماما از شیشه های آلمانی ساخته می شود. طبق برنامه ریزی، هزینه کامپوس 2 اپل تقریبا 5 میلیار دلار خواهد بود و قرار است در سال آینده آماده اسباب کشی باشد. بیش از 12000 کارمند در این ساختمان مستقر می شوند. در کنار یک سیستم گرمایشی انرژی خورشیدی، یک نیروگاه گازی هم این ساختمان را تغذیه می کند. صفحه اینترنتی 9to5mac به صورت مستمر با عکس و فیلم، در مورد این سازه در حال پیشرفت گزارش می دهد.

ایجاد تصاویر هوایی

تصاویر هوایی محل ساخت و ساز با مدل ویژه هلیکوپتر بولکُو Bolkow Bo-105 طراحی شده در آلمان ایجاد شده اند. شرکت آمریکایی Sky Core از این هلیکوپتر که تا سال 2009 تولید می شد، با یک موتور بسیار قوی استفاده می کند. به پشت و جلو هلیکوپتر مدل Bo-105LS A3  که Sky Core استفاده کرده بود می توان دوربین های با کیفیتی را با ابزار خاص متصل کرد. بدین وسیله ایجاد تصاویر منحصر به فرد از هر زاویه دیدی امکان پذیر است. Sky Core می گوید که این هلیکوپتر با امکان اتصال دو دوربین در پشت و جلو در دنیا منحصر به فرد است. بزرگترین شرکت های فیلم سازی آمریکا در بین مشتریان این هلیکوپتر قرار دارند.

.

.

منبع: welt


عصر تکنولوژی، Techera

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر