;
coinex

نگاه نزدیک به آیپد پرو جدید اپل

آیپد پرو اپل. اپل دیروز یک نسخه ی ارتقا یافته از آیپد به نام آیپد پرو را رونمایی کرد.

بهترین فروش اپل، آیفون و پس از آن آیپد می باشد. این جمله به این معنی نیست که آیپد یک محصول ضعیفی است بلکه برعکس یکی از تبلت های قوی در نوع خود می باشد. اما مسئله ی فروش کمتر تبلت همواره وجود دارد. مصرف کنندگان به همان میزانی که گوشی های هوشمند خود را ارتقا می دهند نسبت به تبلت های خود اینطور نیستند.

راه حل اپل؟ اپل دیروز یک نسخه ی ارتقا یافته از آیپد به نام آیپد پرو را رونمایی کرد. البته این مطالب برای کسانی که از قبل شایعات حول این محصول را دنبال می کردند، تعجب آور نیست.

هنگامی که شما این تبلت را از نزدیک ببینید مطمئنا از اندازه ی بزرگ آن تعجب می کنید، این تبلت دارای صفحه نمایشی ۱۲.۹ اینچی می باشد. این یک آیپد مینی و یا هر تب ۷ اینچی دیگر نیست. این حتی بین یک تبلت و فبلت هم نیست و همینطور با انواع ۱۰ اینچی هم قابل مقایسه نیست. این یک تبلت بسیار بزرگ می باشد.

هنگامی که شما این تبلت را از نزدیک ببینید مطمئنا از اندازه ی بزرگ آن تعجب می کنید، این تبلت دارای صفحه نمایشی ۱۲.۹ اینچی می باشد.

از لحاظ فنی، این تبلت تا حدودی ضخیم تر از مدل آیپد ایر ۲ سال گذشته می باشد. مدل جدید آیپد دارای ضخامت ۶.۹ میلی متر و مدل سال گذشته ی این شرکت دارای ضخامت ۶.۱ میلی متری می باشد. وزن آن هم حدود نیم پوند (حدود ۰.۲ کیلوگرم) سنگین تر از آن است. با توجه به اندازه و باتری ۱۰ ساعته ی آن، هنوز هم به طور قابل ملاحظه ای روشن می ماند.

گذشته از اندازه ی این تبلت و این واقعیت که دارای ۷۸ درصد فضای صفحه نمایش بیشتر به نسبت آیپدهای دیگر می باشد، چه چیزی این آیپد را با ارزش ساخته است؟

اول از همه باید بگوییم پردازشگر آن می باشد. این تبلت پردازنده ی جدید A9X اپل را اجرا می کند که به گفته ی این شرکت یک پردازنده ی مرکزی کلاس دسکتاپ است.

با توجه به گفته ی اپل، با ۵.۶ میلیون پیکسلی که این تبلت دارد، دارای صفحه نمایشی با بالاترین کیفیت در میان هر دستگاه iOS دیگری می باشد- حتی بالاتر از Retina MacBook Pro! همچنین این شرکت با اضافه کردن یک بخش با نام تجاری جدید اپل پنسل (Apple Pencil) حساسیت این صفحه نمایش را افزایش داده است.

بله، اپل یک قلم استایلوس ساخته است.

این شرکت با اضافه کردن یک بخش با نام تجاری جدید اپل پنسل (Apple Pencil) حساسیت این صفحه نمایش را افزایش داده است.

این بخشی از آیپد پرو است که به نظر می رسد خیلی شبیه به تبلت سرفیس (Surface) مایکروسافت می باشد. اما به لحاظ زیبایی شناسی بسیار متفاوت هستند و تا زمانی که این تبلت را برای مدتی طولانی در دست نگیرید نمی توانید به این نکته پی ببرید که این تبلت چقدر قدرتمند است و یا لوازم جانبی آن چقدر مفید می توانند باشند.

هنگامی که این قلم استایلوس تماما سفید رنگ که به قیمت ۹۹ دلار می باشد، برای کارهایی مانند نوشتن در برنامه ی نوتز (Notes) و رسم یک تصویر در برنامه ی Mail اپل استفاده می کنید، سبکی آن را احساس می کنید. شما می توانید با قرار دادن این قلم در یک زاویه ی خاص و در حقیقت با میزان فشاری که بر روی صفحه نمایش می آورید، نوشته هایتان را پر رنگ تر و برجسته تر کنید. نکته ی دیگری که راجع به این قلم باید گفت این است که این قلم بر خلاف بعضی از استایلوس های دیگری که با مسئله ی تاخیرشان موجب آزار می شوند، بسیار سریع می باشد. چه بسا که قلم سرفیس پرو مایکروسافت را می توانید در بعضی از برنامه های  مشخص و نه همه ی برنامه ها، استفاده کنید. این قلم دیجیتال با استفاده از یک پورت لایتنینگ (Lightning) و پلاگین موجود در انتهای خود شارژ می شود و امکان استفاده به مدت چند ساعت را ارائه می دهد.

 این قلم دیجیتال با استفاده از یک پورت لایتنینگ (Lightning) و پلاگین موجود در انتهای خود شارژ می شود و امکان استفاده به مدت چند ساعت را ارائه می دهد

از دیگر نکات قابل ذکر برای این تبلت می توان به کاور آن که به عنوان یک کیبورد مغناطیسی “هوشمند” می باشد، اشاره کرد که به قیمت ۱۶۹ دلار است و به عنوان یک لوازم جانبی که همراه با آیپد پرو عرضه می شود، به حساب می آید.

از دیگر نکات قابل ذکر برای این تبلت می توان به کاور آن که به عنوان یک کیبورد مغناطیسی "هوشمند" می باشد، اشاره کرد که به قیمت ۱۶۹ دلار است

این کاور که بسیار نازک می باشد را می توان برای ایستاده استفاده کردن از این تبلت به کار برد. این کیبورد با یک اتصال فابریک پوشانده می شود و خودش دارای هیچگونه باتری نمی باشد و به طور کامل توسط آیپد توان خود را تامین می کند و در حقیقت با اتصال هوشمند یا همان اسمارت کانکتور آیپد پرو کار می کند. این اسمارت کانکتور یک مجموعه از ۳ دایره در قسمت کناری این تبلت می باشد.

این کاور که بسیار نازک می باشد را می توان برای ایستاده استفاده کردن از این تبلت به کار برد.

در حقیقت با اتصال هوشمند یا همان اسمارت کانکتور آیپد پرو کار می کند. این اسمارت کانکتور یک مجموعه از ۳ دایره در قسمت کناری این تبلت می باشد.

 اکثر توسعه دهندگان از دستورات میانبر زیاد استفاده می کنند و به همین دلیل این کیبورد برای آنها بسیار مناسب می باشد، چرا که اکثر دستورات میانبر مشابه همان دستورات روی مک استاندارد می باشد.

 اکثر توسعه دهندگان از دستورات میانبر زیاد استفاده می کنند و به همین دلیل این کیبورد برای آنها بسیار مناسب می باشد، چرا که اکثر دستورات میانبر مشابه همان دستورات روی مک استاندارد می باشد.

بعد از اعلام آیپد پرو، اولین کسی که توسط شیلر مورد استقبال قرار گرفت و بر روی صحنه رفت، یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت به نام Kirk Koenigsbauer بود که قابلیت های آفیس را برای این آیپد پرو در یک تب جدید نشان داد.

یک برنامه ی جدید ادوبی (Adobe) به نام ادوبی فیکس (Adobe Fix) هم نشان داده شد که با این برنامه چهره ی یک خانمی که لبخند نداشت را با لبخند همراه کرد. در حقیقت این برنامه قابلیت تغییر در چهره را به ارمغان می آورد که همچنین می توانید برای از بین بردن لک و چین و چروک و برای تغییر هر آنچه که به چهره مربوط می شود، از این برنامه استفاده کنید. این برنامه منحصرا برای آیپد عرضه می شود.

این تبلت آیپد پرو در نوامبر عرضه می شود و قیمت آن برای یک دستگاه ۳۲ گیگا بایتی از ۷۹۹ دلار شروع می شود. برای این مدل به همراه یک حافظه ی ۱۲۸ گیگا بایتی می بایستی ۱۰۷۹ دلار هزینه کنید. این دستگاه در رنگ های نقره ای، طلایی و طوسی در دسترس قرار می گیرد.

یک برنامه ی جدید ادوبی (Adobe) به نام ادوبی فیکس (Adobe Fix) هم نشان داده شد

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر