;
coinex

دامنه گوگل دات کام برای چند دقیقه به فروش رسید

در اوایل صبح روز سه شنبه، گوگل دات کام (Google.com) یک مالک خوش شانس جدید - سانمِی وِد (Sanmay Ved) که یک گوگلرِ سابق از بوستون است - را به خودش دید. سانمی در سرویس وب سایت گوگل دامین در حال بررسی بود که ببیند آیا دامنه گوگل دات کام در دسترس هست یا خیر که با کمال تعجب دید آری!

در اوایل صبح روز سه شنبه، دامنه گوگل دات کام (Google.com) یک مالک خوش شانس جدید – سانمِی وِد (Sanmay Ved) که یک گوگلرِ سابق از بوستون است – را به خودش دید. سانمی در سرویس وب سایت گوگل دامین در حال بررسی بود که ببیند آیا دامنه گوگل دات کام در دسترس هست یا خیر که با کمال تعجب دید آری! وب سایت گوگل در دسترس می باشد! بنابراین تصمیم گرفت که با قیمت منطقی 12 دلار، یکی از محبوب ترین دامنه های موجود بر روی کره زمین را به دست آورد.

وب سایت گوگل در دسترس می باشد! بنابراین تصمیم گرفت که با قیمت منطقی 12 دلار، یکی از محبوب ترین دامنه های موجود بر روی کره زمین را به دست آورد.

او بعد از اینکه مطمئن شد که این تراکنش با موفقیت انجام شده و مبلغ مورد نظر از کارت اعتباری اش کم شده است، در همان زمان چندین ایمیل داخلی از گوگل دریافت کرد.

“بعد از اینکه من این سفارش را ثبت کردم، دو ایمیل به من رسید، یکی از sc-noreply@google.com و یکی هم از wmt-noreply@google.com که هنگامی که یک دامنه را از گوگل دامین به ثبت می رسانید چنین اتفاقی طبیعی نیست…

علاوه بر آن، کنسولِ گوگل سرچ من (گوگل وبمستر تولز) با پیام های خودکار وبمستر  در رابطه با دامنه گوگل دات کام، به روز شده بود که در واقع به این معنی بود که مالکیت آن به من انتقال یافته است.”

علاوه بر آن، کنسولِ گوگل سرچ من (گوگل وبمستر تولز) با پیام های خودکار وبمستر  در رابطه با دامنه گوگل دات کام، به روز شده بود که در واقع به این معنی بود که مالکیت آن به من انتقال یافته است.

علاوه بر اینکه سانمی اکنون مالکیت گوگل دات کام را عهده دار بود، او همچنین برای گوگل سایت (Google Sites) نیز، نوتیفیکیشن هایی مبنی بر تغییر را دریافت کرد.

در نهایت خوشحالی سانمی به طول نیانجامید و او بعد از مدتی یکی ایمیل مبنی بر لغو سفارش از گوگل دامین دریافت کرد. از آنجایی که او این دامین را از طریق وب سایتی متعلق به گوگل خریداری کرده بود، این شرکت می توانست که سفارش را لغو کرده و مالکیت آن را برگرداند.

سانمی اضافه کرد که او همچنین این مشکل را به بخش امنیتی گوگل نیز گزارش داده است، در حالی که آن ها از وجود چنین مشکلی مطلع بودند. گوگل تنها شرکتی نیست که کنترل دامنه خود را از دست داده است. چندین سال پیش، مایکروسافت دامنه Hotmail.co.uk خود را تجدید نکرد و این دامنه را یکی از مردم عادی به چنگ آورد.

.

منبع: neowin


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بسیار جالب بود ممنون

    پاسخ