;
coinex

نگاه نزدیک: مایکروسافت سرفیس بوک

مایکروسافت سرفیس بوک. این لپ تاپ سرفیس مایکروسافت یک صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی پیکسل سنس (PixelSense) با ۶ میلیون پیکسل را به نمایش می گذارد.

چیزی که در وهله ی اول نظر ما را جلب کرد این است که مایکروسافت سرفیس بوک یک نوت بوک بسیار نازک و شیک با نرم افزار ویندوز ۱۰ پرو می باشد. این دستگاه، به معنای واقعی یکی از قدرتمند ترین نوت بوک های با این اندازه در طول تاریخ نوت بوک بوده است. لولای جالبی در این نوت بوک به کار رفته است که شبیه به مار می باشد و به شما این امکان را می دهد که صفحه نمایش را باز و بسته کنید و به راحتی حرکت دهید و بتوانید با قرار دادن تبلت بر روی آن برای تایپ کردن به راحتی از آن استفاده کنید و یا آنرا به یک صفحه نمایش با صفحه ی لمسی استاندارد تبدیل کنید و به طور کلی برای استفاده از ویندوز۱۰ بهینه سازی شده است. برخلاف نوت بوک های سنتی ، صفحه نمایش این دستگاه قابل جدا شدن می باشد و می توان آن را تا کرد و یا به طور کامل آن را از پایه اش جدا کرد.

 برخلاف نوت بوک های سنتی ، صفحه نمایش این دستگاه قابل جدا شدن می باشد و می توان آن را تا کرد و یا به طور کامل آن را از پایه اش جدا کرد.

این قابلیت جدا شدن صفحه نمایش مایکروسافت سرفیس بوک –و اینکه اگر بخواهید آن را به یک تبلت تبدیل کنید- قابلیت منحصر بفرد این دستگاه نمی باشد. امروزه تعدادی از کامپیوترهای شخصی قابل تبدیل وجود دارد –در واقع مایکروسافت این نوع نگرش را از زمانی که ویندوز ۸ را منتشر کرد، ترویج داد. تفاوت ظریفی که بین تبلت های با قابلیت جدا شدن و دوباره متصل شدن وجود دارد، قدرت درون آن ها می باشد.

چه چیز عجیب و قریبی را دروهله ی اول در این قطعه ی خاص از تجهیزات می توان یافت؟ این در واقع در ظاهر ان می باشد که به صور کاملا فلت بسته نمی شود و شما می توانید آن را در فاصله ای نزدیک از این لولا بنشانید و با آن کار کنید. نکته ی دیگر این است: در حالی که  برای جدا کردن قسمت صفحه نمایش در نوت بوک های سنتی -که دارای صفحه نمایش قابل جدا شدن می باشند- شما نیاز دارید یک مقدار با شدت قسمت بالایی دستگاه را تکان دهید که شاید به دلیل لچ مکانیکی کشویی مختص آن زمان می باشد، در این سرفیس بوک کافیست که یک دکمه ی صفحه کلید که مختص به همین کار است را بفشارید. در حقیقت شما این دکمه را فشار می دهید و پیامی را بر روی صفحه نمایش دریافت می کنید و در این زمان به راحتی می توانید آن را جدا کنید.

 در حقیقت شما این دکمه را فشار می دهید و پیامی را بر روی صفحه نمایش دریافت می کنید و در این زمان به راحتی می توانید آن را جدا کنید.

ممکن است شما فکر کنید که شاید پس از آن نیاز است که بخش جدا را با زحمت و به سختی وارد کنید! ولی باید بگوییم که اینطور نیست و برعکس حتی ساده تر از جدا کردن آن می باشد. در حقیقت وجود یک آهنربا، این صفحه نمایش را برای قرار دادن در جای خود می کشد و آن را در محلش می نشاند.

در حاشیه ی این تبلت شما پنجره های مشبک را مشاهده می کنید که کاملا شبیه به خانواده ی سرفیس  مایکروسافت می باشد.

در حاشیه ی این تبلت شما پنجره های مشبک را مشاهده می کنید که بسیار شبیه به خانواده ی سرفیس کامل مایکروسافت می باشد.

این لپ تاپ سرفیس مایکروسافت یک صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی پیکسل سنس (PixelSense) با ۶ میلیون پیکسل را به نمایش می گذارد.

صفحه کلید این دستگاه قسمت کلیدی آن می باشد. پس زمینه ی کلید های این دستگاه دارای نور می باشند و  همچنین فضای بین آنها بسیار خوب می باشد طوری که این ویژگی ها یک کیبور بهبود یافته ای را نسبت به تبلت های سرفیس قبلی ارائه می دهند و می توانید به راحتی بین هر دکمه سوئیچ کنید و در کل تجربه ی تا حدودی راحت تر و بهتر از یک صفحه کلید را ارائه می دهند. اینطور به نظر می رسد که این لپ تاپ ها از سری تبلت سرفیس بیشتر مورد پسند واقع شوند.

 پس زمینه ی کلید های این دستگاه دارای نور می باشند و  همچنین فضای بین آنها بسیار خوب می باشد

این دستگاه دارای یک سرفیس پن (Surface Pen) می باشد که می توان آن را به قسمت بالای تبلت متصل کرد. این قلم که بسیار شبیه به سرفیس پرو ۴ می باشد به صورت مغناطیسی به این واحد متصل می شود و از فاصله ای نزدیک به آن می چسبد.

همانطور که گفته شد، سوئیچ کردن بین کلید ها بسیار راحت است و در عین حال این دستگاه دارای یک صفحه ی لمسی بزرگ و صاف و شیشه ای و مالتی تاچ می باشد. این لپ تاپ در نوع خود سبک وزن نیست و این امر به دلیل اضافه کردن شیشه و فلز در ساخت این دستگاه می باشد.

حال به قسمت داخلی این دستگاه می پردازیم.

در داخل این دستگاه یک پردازشگر نسل ششم اینتل کور (Intel Core) و یک کارت گرافیک انویدیا جی فورس (NVIDIA GeForce) با حافظه ی سرعت بالای  GDDR5 و همچنین یک باتری که تا ۱۲ ساعت می تواند این دستگاه را روشن نگه دارد، یافت می شود. بنا به گفته ی Panay، تیم ایکس باکس در میزان کردن این کارت گرافیک دست داشته اند –در حالی که این موضوع تا حدودی عجیب و غریب است چرا که خود ایکس باکس وان از یک پردازشگر AMD بهره می برد.

این دستگاه تا ۱۶ گیگا بایت رم و حافظه ی ۱TB را پشتیبانی می کند.

بدیهی است که این دستگاه با ویندوز ۱۰ کار می کند و پد لمسی آن هم برای کار با ویندوز ۱۰ “توسط تیم مهندسی ویندوز۱۰ بهینه سازی شده است.”

بدیهی است که این دستگاه با ویندوز ۱۰ کار می کند و پد لمسی آن هم برای کار با ویندوز ۱۰ "توسط تیم مهندسی ویندوز۱۰ بهینه سازی شده است."

مایکروسافت در مقایسه ای بین این نوت بوک و مک بوک پرو (MacBook Pro) نشان می دهد که این دستگاه “دو برابر سریعتر از مک بوک پرو” می باشد و در حقیقت این سریعترین لپ تاپ ۱۳ اینچی است که تا کنون ساخته شده است.

این دستگاه دارای دو یو اس بی ۳ و همیچنین دارای یک کارت اس دی فول سایز می باشد.

این دستگاه به منظور پیش فروش از ۷ اکتبر (همین امروز) در دسترس قرار می گیرد و فروش کلی این دستگاه از ۲۶ اکتبر آغاز می شود. قیمت این دستگاه از ۱۴۹۹ دلار امریکا شروع می شود.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر