;
coinex

۵ عدد از بهترین برنامه های تماس تصویری برای گوشی های هوشمند و تبلت ها

تماس تصویری. ۵ تا از بهترین برنامه های تماس تصویری برای گوشی های هوشمند و تبلت ها

آیا مایلید بدانید که بهترین برنامه های رایگان تماس ویدیویی برای گوشی های هوشمند و تبلت ها کدام اپلیکیشن ها هستند؟ ما ۵ عدد از این برنامه ها را گردآوری کرده‌ایم و می‌خواهیم آنها را با شما در میان بگذاریم. شاید شما نیز آنها را بشناسید و یا حتی با آنها کار کرده باشید؛ چراکه این اپلیکیشن‌ها جزء بهترین و محبوبترین برنامه های تماس تصویری هستند.

یکی از مزایای اصلی داشتن گوشی‌های هوشمند، دریافت و ارسال پیام‌های فوری است. شاید از خود بپرسید: “کدام راه ارتباطی می‌تواند بهترین راه برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده، دوستان، اقوام و همکاران در هر نقطه‌ای از جهان باشد؟”

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، از محبوبیت پیام‌های فوری (Instant Message) بر پایه‌ی متن کاسته شد و اکنون دوران تماس های صوتی فرا رسیده است. امروزه ما دیگر شاهد آن هستیم که بسیاری از توسعه‌دهندگان درباره‌ی ایده‌های اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی صحبت می‌کنند که تمرکز خود را تنها بر روی تماس های صوتی گذاشته‌اند؛ البته این موضوع به چند سال قبل بازمی‌گردد (اسکایپ و واتساپ بهترین نمونه‌های حاضر درباره‌ی این دست از ایده‌ها هستند).

با این وجود در حالی که تماس متنی و صوتی نمونه‌های کامل و عالی در زمینه ارتباطات هستند، اما بشر پا به عرصه‌ی تماس های ویدئویی گذاشت که به پهنای باند بیشتر، دوربین‌های بهتر و توان پردازشی بالاتر نیاز دارد. در ادامه بهترین برنامه های تماس ویدیویی را خدمتتان معرفی می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین برنامه های تماس ویدیویی برای گوشی های هوشمند و تبلت ها

۱. فیس تایم (FaceTime)

تقریبا همه‌ی کاربران آیفون و آیپد با اپلیکیشن فیس تایم (برنامه‌ی تماس تصویری کمپانی اپل) آشنا هستند. برنامه‌ فیس تایم دارای یک محدودیت مشخص، یعنی غیرقابل استفاده بودن برای دیگر سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند است؛ اما یکی از بهترین برنامه های تماس تصویری برای کاربران اپل (تماس بین یک دستگاه اپل با یک دستگاه اپل دیگر) به شمار می‌آید.

عملکرد برنامه فیس تایم به این صورت است که از طریق برنامه کانتکت (مخاطبین) می‌توانید کسانی را که دارای هرنوع دستگاه اپل هستند، بیابید؛ به این صورت سریعا و بدون نیاز به صرف زمان زیاد، مخاطبانی را که دارای اپلیکیشن فیس تایم هستند، به راحتی پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. علاوه براین، اپلیکیشن تماس تصویری فیس تایم، باتری کمی مصرف می‌کند و در هنگام استفاده از آن، به مشکلاتی که مربوط به مصرف باتری است، روبرو نمی‌شوید.

تقریبا همه ی کاربران آیفون و آیپد با فیس تایم- برنامه ی تماس تصویری خود اپل- آشنا هستند.

۲. گوگل هانگوت

دانلود برای اندروید / iOS

برنامه تماس تصویری گوگل هانگوت علاوه بر آنکه روی اکثر گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش فرض نصب شده است، بر روی آی او اس نیز قابل دسترسی بوده و این خود یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید؛ به عنوان مثال، هنگامی‌که می‌خواهید بین دو پلتفرم غالب موبایل (مثلا یک دستگاه آی او اس و یک دستگاه اندرویدی) یک چت تصویری داشته باشید، اپلیکیشن گوگل هانگوت یکی از بهترین برنامه‌ها برای برقراری این تماس تصویری است.

اپلیکیشن چت تصویری گوگل هانگوت، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به جز توانایی برقراری تماس تصویری با یک نفر، با ۱۰ نفر از مخاطبین‌شان تماس تصویری گروهی برقرار کنند؛ بنابراین اگر شما می‌خواهید همزمان با همه‌ی اعضای خانواده مکالمه تصویری داشته باشید، اپلیکیشن تماس تصویری گوگل هانگوت می‌تواند یکی از اولین انتخاب‌هایتان باشد. توجه داشته باشید که برنامه‌های دیگری نیز برای چت‌های ویدیویی گروهی وجود دارد، اما هانگوت محبوب‌ترین برنامه برای ارائه‌ی این قابلیت است.

اگرچه این برنامه بر روی اکثر گوشی های اندرویدی به صورت پیش نصب می باشد، اما بر روی آی او اس هم قابل دسترسی است

۳. وایبر

دانلود برای اندروید / iOS

حال که ما درباره برنامه های تماس ویدئویی هم بر روی اندروید و هم بر روی آی او اس صحبت کردیم، دیگر وقت آن رسیده تا به یکی از شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های چت تصویری برای ما ایرانی‌ها که تقریبا همه با آن آشنایی دارند، بپردازیم؛ برنامه وایبر. وایبر یک برنامه پیام رسان محبوب است که از سال ۲۰۱۴ به لیست برنامه های مکالمه تصویری پیوست.

قابلیت جالبی که وایبر از آن بهره می‌برد، این است که به کاربران اجازه می‌دهد هم یک ویدئوی از پیش ساخته شده را در یک چت ارسال کنند و هم یک چت تصویری زنده داشته باشند. گذشته از قابلیت‌های ویدیویی که به تازگی به این اپلیکیشن اضافه شده‌اند، وایبر همچنین به شما امکان ارسال استیکرها، پیام‌ها، تصاویر، پیام‌های صوتی و یا حتی به اشتراک گذاشتن محل سکونت (location) را می‌دهد.

وایبر یک برنامه پیام رسان همه منظوره است، اما شاید می‌توانست بهتر نیز عمل کند؛ به عنوان مثال از نکات منفی این برنامه این است که شما نمی‌توانید یک تماس ویدئویی را مستقیما شروع کنید و به جای آن می‌بایست به قسمت تماس جدید رفته و سپس گزینه‌ی ویدیو را از این قسمت انتخاب کنید.

برنامه ی وایبر که یک برنامه ی پیام رسانی محبوب که از سال ۲۰۱۴ به لیست برنامه های مکالمه ی تصویری پیوست.

۴. اسکایپ

دانلود برای اندروبد / iOS / ویندوز و ویندوز فون

لیست مربوط به برنامه های تماس تصویری بدون ذکر اسکایپ (حداقل به دلیل محبوبیت بسیار زیاد این برنامه) قطعا لیست ناقصی خواهد بود. احتمالا تابه‌حال اگر خودتان هم از این برنامه استفاده نکرده‌اید، دوستان و آشنایانی داشته‌اید که از این برنامه استفاده کرده‌اند؛ چراکه اگر به چت ویدیویی در سیستم‌عامل‌های مختلف علاقمند باشید، اسکایپ یکی از اولین برنامه های چت ویدیویی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه برروی سیستم‌عامل‌های آی او اس، اندروید، ویندوز و حتی ویندوز فون در دسترس است.

یکی از نکات منفی برنامه تماس تصویری اسکایپ این است که سرویس تماس ویدیویی اسکایپ چندان پایدار نیست و نمی‌توان به طور کامل به آن اعتماد کرد. بنابراین شاید بهتر باشد که حتما یک اپلیکیشن دیگر برای برقراری تماس تصویری را روی گوشی هوشمند خود نصب داشته باشید تا اگر برنامه تماس تصویری اسکایپ از دسترس خارج شد، همچنان بتوانید با دوستان و همکاران خود ارتباط تصویری برقرار کنید.

 این یکی از اولین برنامه های ویدئو چت بوده که در اختیار کاربران قرار گرفته است.

۵. ایمو

دانلود برای اندروید / iOS

آخرین برنامه‌ی منتخب در این لیست برنامه‌ی ایمو بوده که البته برنامه چندان محبوبی نیست. ایمو برنامه پیام رسان کاملی نیست اما یک انتخاب سریع برای کسانی است که به دنبال برقراری تماس ویدیویی هستند.

ایمو دارای یک رابط کاربری ساده و شهودی است که به کاربران این امکان را می‌دهد با لیست مخاطبانی که دارای این برنامه هستند، تماس ویدیویی برقرار کنند. درحالی‌که همه ما بیشتر مایلیم که به راحتی و با یک تپ بتوانیم یک تماس تصویری را شروع کنیم، اما قطعا این برنامه قبل از اینکه بتواند با برنامه های پیام رسان موجود در بازار رقابت کند، به برخی از ویژگی‌های اضافی دیگر هم نیاز دارد.

آخرین برنامه ی منتخب در این لیست برنامه ی غیر محبوب ایمو می باشد. ایمو برنامه ی پیام رسانی کاملی نیست اما یک انتخاب سریع برای کسانی که به دنبال دریافت ویدئو هستند می باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (11 نظر)

    سلام من برای کارم زیاد دبی میروم ولی در انجا تماس صوتی واتس اپ فیلتر هستش
    میشه لطفا به من یک فیلتر شکنی رو معرفی کنید که بتوانم در دبی تماس صوتی در واتساپ را برقرار کنم؟
    ممنون

    پاسخ

    سلام
    این برنامه خیلی خوبیه ولی فقط زود بن میکنه راه حلی دارین؟
    قبلن تو تنظیمات برنامه ها محل ذخیره سازی را قطع میکردیم و بعد دیتا رو پاک میکردیم
    از بن شدن خارج میشد
    ولی الان ک بروز شده نمیشه دسترسی رو قطع کرد

    پاسخ

    میشه راهنماییم کنید چجوری دانلود کنم خیلی به این برنامه نیاز دارم

    پاسخ

    سلام

    ممنون از سایت شما

    به نظر شما ممبر واقعی تلگرام خرید کنم خوبه یا در کانال ها تبلیغات کنم ؟ و سوال دوم اینکه خرید ممبر واقعی تلگرام به کانال آسیب نمیرسونه ؟

    پاسخ

    سلام آیا برنامه تماس تصویری مشابه Azar وجود داره؟ اگه هست لطفا معرفی کنید ممنون

    پاسخ

    بله یه یرنامه هس خیلی بهتراز اذر به نام camSurf

    پاسخ

    برنامه ای هس که بدون داشتن شماره فرد مورد نظر و با داشتن یوزر نیمش بشه تماس تصویری برقرار کرد

    پاسخ

    سلام بله برنامه تماس تصویری Azar

    حالا یکی بمن بگه آیا برنامه ای مشابه همین برنامه وجود داره؟(Azar) اگه هست لطفا بهم معرفی کنین متششششششکرم.

    پاسخ

    سلام اقا نویسنده چرا اسم لاین را نیاوردی لاین ۶.۳.۱ کیفیت مکالمه اش از اسکایپ هم بهتره و کم مصرف تر

    پاسخ

    لاین شماره میخاد ؟یابا یوزرنیم هم میشه؟

    پاسخ