;
coinex

یک شبکه هوشمند سلفی خوب یا بد بودن عکس ها را بیان می کند

یک شبکه هوشمند سلفی خوب یا بد بودن عکس ها را بیان می کند

تفاوت یک سلفی خوب یا بد در چیست؟ یک شبکه ی عصبی هوش مصنوعی با دو میلیون سلفی آموزش داده شده است که ظاهرا بتواند این سوال را پاسخ دهد.

یافته های مهم آن از این قرار است که ابتدا اینکه یک سلفی خوب شامل وجود خانم ها در تصویر است، آنهایی که سر خود را کج می کنند، امتیاز بهتری به تصویر می دهند. پیشانی کوچک و موی بلند هم به عنوان دیگر ویژگی های خوب، برای این شبکه هوشمند، شناخته شده است. فیلتر های جالب و قاب ها هم به خوب بودن آن کمک می کند.
برای مردان هرچند که هرگز در زمره 100 سلفی برتر این شبکه هوشمند نمی باشند(با تعصب)، این ربات توصیه می کند که سر وشانه خود را کامل در سلفی نشان دهند. مدل موهای بلند و یا مدل موهای درست شده به سمت بالا هم برای آنها شانس داشتن یک سلفی خوب را فراهم می کند.
مخترع این شبکه هوشمند Andrej Karpathy،که سابقه همکاری با Google Research و Deep Mind را داشته است، توضیح می دهد، این شبکه ی عصبی، پیچیده و دشوار است که عکس را شناسائی، موجودیت یابی و سپس قضاوت می کند. شما می توانید برای تشخیص خوب یا بد بودن عکس سلفی خود از این ربات شبکه ای توییتر استفاده کنید و یا حداقل کمی راجع به آن بخوانید تا متوجه شوید که چطور عمل می کند.

پنج میلیون عکس با تگ selfi# در این ربات گنجانده شد، وپس از جداسازی دو میلیون پرتره های سلفی باقی ماند. این شبکه ی هوشمند برای ارزیابی اینکه آیا یک عکس سلفی خوب است یا نه، به لایک های دریافتی در شبکه های اجتماعی نیز نگاه می کند. این سیستم، با در نظر گرفتن و اندازه گیری 140 میلیون پارامتر، با تجزیه به اشکال و رنگ ها، آنها را آنالیز کرده و میزان خوب بودن آن را مشخص می کند.

ملاک های دیگری نیز برای این شبکه عصبی، در تشخیص سلفی خوب از بد، شناخته شده هستند، دستورالعمل های گسترده تری از جمله نور کم، گروه های بزرگ، یا عکس خیلی نزدیک از چهره، را نیز در نظر می گیرد. اما در مورد عکسای سلفی که با مونوپاد گرفته می شود چیزی گفته نشده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر