;
coinex

نسل بعدی آنتی ویروس ها نیاز به آپدیت ندارند

نسل بعدی  آنتی ویروس ها نیاز به آپدیت ندارند

برنامه های آنتی ویروس و تروجان حفاظتی عالی هستند، اما یک نقص کشنده دارند: آنها فقط می توانند از کامپیوتر شما در برابر تهدیداتی که می شناسند، محافظت کنند. این یک مشکل وحشتناک نیست، اما برای هکر ها یک دریچه کوچکی از این فرصتی را باز می کند تا هر زمانی که کد های مخرب خود را تغییر دهند، بتوانند به کامپیوتر شما آسیب برسانند.

اگر یک کامپیوتر به آخرین به روز رسانی از مجموعه حفاظتی خود مجهز نباشد، آسیب پذیر می شود، اما نباید این گونه باشد. محققان اخیرا در مطالعات خود، از الگوریتم های یادگیری عمیقی استفاده می کنند که می تواند به طور طبیعی کد های مخرب جدید را، بدون به روز رسانی پایگاه داده شناسائی کند.
اگر شبکه عصبی مصنوعی می تواند به تشخیص چهره بپردازد، چرا بگونه ای آموزش داده نشود که بتواند کدی را که به طور بالقوه مخرب است، شناسائی کند؟ با توجه فعالیت استارت آپ Deep Instinct اسرائیل، می توان این کار را انجام داد. این شرکت در حال ساخت یک مجموعه آنتی ویروس یادگیری عمیق است، که می تواند (با گزارش دادن) تروجان جدید را با دقت 20 درصد بالاتر از بهترین نرم افزار های حفاظت امروزی، تشخیص دهد. مطالبات آنها نهایی نشده است، اما رویکرد این شرکت به گونه ای است که بدون پشتیبان باقی نمی ماند.

محققان شرکت های مایکروسافت و Invincea مقالاتی منتشر کرده اند که پتانسیل سیستم های یادگیری عمیق تشخیص نرم افزارهای مخرب را نشان می دهد. طی یک آزمایش 95 درصد از نرم افزارهای مخرب جدید بدون به روز رسانی تشخیص داده شد که دلگرم کننده است.
مانند بسیاری از طرح های یادگیری عمیق، خود آموزی نرم افزارهای تشخیص برنامه های مخرب هنوز هم در مراحل اولیه است. اما در صورت موفقیت، می تواند بازی را تغییر دهد.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر