;
coinex

خودروهای دیوانه کننده در نمایشگاه اتوموبیل توکیو 2015

نمایشگاه اتوموبیل توکیو محل شناخته شده ای است برای طراحان خودرو که سیاه مشق های طراحی خود را به گوشه ای اندازند و طرحی نو دراندازند.  برای طرفداران اتوموبیل های گیج کننده و عجیب و غریب، نمایشگاه اتوموبیل توکیو مثل چراغ جادو علاءالدین است. به طور کلی، تولید خودرو تجارتی بسیار جدی است.

نمایشگاه اتوموبیل توکیو محل شناخته شده ای است برای طراحان خودرو که سیاه مشق های طراحی خود را به گوشه ای اندازند و طرحی نو دراندازند.

برای طرفداران اتوموبیل های گیج کننده و عجیب و غریب، نمایشگاه اتوموبیل توکیو مثل چراغ جادو علاءالدین است. به طور کلی، تولید خودرو تجارتی بسیار جدی است. اما زمان هایی وجود دارد که همین کمپانی های بزرگ و کوچک خودرو سازی باعث می شوند که لبخند بر لبانمان بنشیند و یا ما را به وادی خیال برند و با اطمینان می توان گفت که نمایشگاه اتوموبیل توکیو، بهترین خالق این لحظات در بین نمایشگاه های خودرو در جهان است. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد ولی دو نکته از همه بارزتر است اول آنکه توکیو همیشه مملو از خودروهای کانسپت است. طراحان این قبیل خودروها حکومت آزادانه تری برای نگارش طرح هایی دارند که در آینده بسیار سودمند خواهد بود. از این رو تمام ایده های عجیب و غریب و خلاقانه خود را در اینجا پیاده می کنند و دوم آن که ژاپن یک کشور با سبک سلیقه منحصر بفرد خود در فرهنگ و مقررات رانندگی است. با این وجود، ماشین هایی که در نظر چشم بادامی ها معمولی به نظر می رسد در جاده های دیگر نقاط جهان چیز غریبی است و همان ها، امسال در غرفه های نمایشگاه توکیو خودنمایی می کنند.

تمام این ایده ها در نمایشگاه توکیو به نمایش درآمده اند، مکانی که باعث می شود دهانتان از دیدن طرح های عجیب و غریب باز بماند.

دیوانه کننده ترین اتوموبیل ها در نمایشگاه توکیو 2015

کانسپت مدل هوندا MBEV

کانسپت مدل هوندا MBEV  این کوچولوی بامزه، یک خودروی باگی (buggy) الکتریکی است و شامل یک بسته باتری قابل جابجایی است که باعث قدرت دادن به چرخ ها می شود.

این کوچولوی بامزه، یک خودروی باگی (buggy) الکتریکی است و شامل یک بسته باتری قابل جابجایی است که باعث قدرت دادن به چرخ ها می شود.

.

خودروی مفهومی هوندا، مدل واندر واکر (Wander Walker)

خودروی مفهومی هوندا، مدل واندر واکر (Wander Walker)  فکر می کنم بتوان از آن به عنوان یک اسکوتر مدرن امروزی یاد کرد که برای همه قابل استفاده می باشد. این وسیله نقلیه به همراه یک تبلت نصب شده بر روی آن می آید که می تواند اطلاعات ناوبری را بر روی آن بنمایش بگذارد و با گوشی هوشمند از طریق وای فای این اجازه را می دهد که افراد خانواده بتوانند مکان شما را تشخیص دهند.

فکر می کنم بتوان از آن به عنوان یک اسکوتر مدرن امروزی یاد کرد که برای همه قابل استفاده می باشد. این وسیله نقلیه به همراه یک تبلت نصب شده بر روی آن می آید که می تواند اطلاعات ناوبری را بر روی آن بنمایش بگذارد و با گوشی هوشمند از طریق وای فای این اجازه را می دهد که افراد خانواده بتوانند مکان شما را تشخیص دهند.

.

Daihatsu Noriori

Daihatsu Noriori  شما معمولا به این سازنده ژاپنی ماشین های کوچک و مینیاتوری، برای دیدن چیز های عجیب و غریب در نمایشگاه توکیو می توانید اعتماد کنید و این، همان زمان است و یکی از این خودروها، Noriori است.  یک جعبه کوچک به عنوان یک مینی بوس، که برای معلولان طراحی شده است. با یک قسمت ویژه بسیار کم ارتفاع که عملا بدون شیب برای رفت و آمد راحت ویلچر در آن، استفاده می شود.

شما معمولا به این سازنده ژاپنی ماشین های کوچک و مینیاتوری، برای دیدن چیز های عجیب و غریب در نمایشگاه توکیو می توانید اعتماد کنید و این، همان زمان است و یکی از این خودروها، Noriori است.

یک جعبه کوچک به عنوان یک مینی بوس، که برای معلولان طراحی شده است. با یک قسمت ویژه بسیار کم ارتفاع که عملا بدون شیب برای رفت و آمد راحت ویلچر در آن، استفاده می شود.

دسترسی به آن، با وجود دربهای کشویی که به هر دو طرف باز می شود بسیار ساده تر نیز شده و دو صندلی چرخدار در کنار یک صندلی مناسب در آن تعبیه شده است و با رنگ سبز و سفیدی که برای خود انتخاب کرده چشم هر بیننده ای را در جاده به خود جلب می کند.

.

اکس ماشینا (Exmachina) خودروی فوق سبک

اکس ماشینا (Exmachina) خودروی فوق سبک  ماشینتان در پارکینگ جا نمی شود؟ ابدا نگران نباشید، آنرا تا کنید و وارد پارکینگ شوید! این بلایی است که به راحتی می توانید بر سر خودروی کانسپت، قابل تغییر شکل اکس ماشینای فوق سبک دربیاورید. با فشار یک دکمه که کمپانی نیگاتا (Niigata) برروی آن نصب کرده باعث می شود که ویل بیس (wheelbase) به داخل تا شده و بدنه، با فشار رو به بالا جهت کم کردن سایز جمع شود که با اندازه 2680 میلی متر طول و 1475 میلی متر عرض در هر فضایی، جا داده می شود.

ماشینتان در پارکینگ جا نمی شود؟ ابدا نگران نباشید، آنرا تا کنید و وارد پارکینگ شوید! این بلایی است که به راحتی می توانید بر سر خودروی کانسپت، قابل تغییر شکل اکس ماشینای فوق سبک دربیاورید. با فشار یک دکمه که کمپانی نیگاتا (Niigata) برروی آن نصب کرده باعث می شود که ویل بیس (wheelbase) به داخل تا شده و بدنه، با فشار رو به بالا جهت کم کردن سایز جمع شود که با اندازه 2680 میلی متر طول و 1475 میلی متر عرض در هر فضایی، جا داده می شود.

این شرکت می گوید این مدل برای فروش در ژاپن برای سال آینده وارد بازار می گردد و پیش بینی می شود که برای سال اول صد عدد از این ماشین به قیمت 3,300,000 ین حدوداً معادل 100 میلیون تومان در این بازار به فروش رود.

.

هوندا واندر استند (Honda Wander Stand)

هوندا واندر استند (Honda Wander Stand)  هوندا نام خود را در فهرست طراحی های عجیب و غریب وارد کرده بود و واندر استند (Wander Stand) آخرین آنهاست. این خودرو اساسا یک غلاف، با 1848 میلیمتر ارتفاع، 1249 میلیمتر عرض و 1991 میلیمتر طول است که می تواند به جلو، عقب و حتی مورب نیز حرکت کند و یک اتاق که دو نفر می توانند پهلو به پهلوی هم در آن بنشینند و یک نمایشگر برای نشان دادن اطلاعات بر روی شیشه جلو خودرو نصب شده است.

هوندا نام خود را در فهرست طراحی های عجیب و غریب وارد کرده بود و واندر استند (Wander Stand) آخرین آنهاست. این خودرو اساسا یک غلاف، با 1848 میلیمتر ارتفاع، 1249 میلیمتر عرض و 1991 میلیمتر طول است که می تواند به جلو، عقب و حتی مورب نیز حرکت کند و یک اتاق که دو نفر می توانند پهلو به پهلوی هم در آن بنشینند و یک نمایشگر برای نشان دادن اطلاعات بر روی شیشه جلو خودرو نصب شده است.

.

تویوتا کیکای (Toyota Kikai)

تویوتا کیکای (Toyota Kikai)  یک خودروی کانسپت است و یک طراحی منحصر بفرد دارد که چندی پیش نیز در تکرا به آن اشاره کرده بودیم و می توان دل و روده آنرا به آسانی دید و برای شکل عجیبش به آن آفرین گفت.

یک خودروی کانسپت است و یک طراحی منحصر بفرد دارد که چندی پیش نیز در تکرا به آن اشاره کرده بودیم و می توان دل و روده آنرا به آسانی دید و برای شکل عجیبش به آن آفرین گفت.

.

یاماها اسپورت راید (Yamaha Sports Ride)

یاماها اسپورت راید (Yamaha Sports Ride)  یاماها اسپورت راید، در واقع یک ماشین گیج کننده نیست. این ماشین توسط گوردن مورای (Gordon Murray)، همان شخصی که مک لارن F1 را طراحی کرده، به نگارش درآمده است و یک پاسخ ژاپنی است به مدل آلفا 4C، این خودرو یک بدنه تمام کربنی است با محدوده وزنی تنها 750 کیلوگرم که احتمالا تولید گازهای گلخانه ای در آن در حد صفر است و دلیل این امر بابت موتور الکتریکی است که در کنار موتور بنزینی این طرح مفهومی قرار گرفته است.

یاماها اسپورت راید، در واقع یک ماشین گیج کننده نیست. این ماشین توسط گوردن مورای (Gordon Murray)، همان شخصی که مک لارن F1 را طراحی کرده، به نگارش درآمده است و یک پاسخ ژاپنی است به مدل آلفا 4C، این خودرو یک بدنه تمام کربنی است با محدوده وزنی تنها 750 کیلوگرم که احتمالا تولید گازهای گلخانه ای در آن در حد صفر است و دلیل این امر بابت موتور الکتریکی است که در کنار موتور بنزینی این طرح مفهومی قرار گرفته است.

.

کانسپت آلفارد هرکیول (Alphard Hercule Concept)

کانسپت آلفارد هرکیول (Alphard Hercule Concept)  این خودرو توسط کمپانی توکیو اتو بادی (Tokyo Auto Body) و بر اساس تویوتا آلفارد MPV طراحی شده است. دیدن این ماشین احساس یک رزمناو دریایی را می دهد و داخل آن شبیه یک قایق بادبانی است.

این خودرو توسط کمپانی توکیو اتو بادی (Tokyo Auto Body) و بر اساس تویوتا آلفارد MPV طراحی شده است. دیدن این ماشین احساس یک رزمناو دریایی را می دهد و داخل آن شبیه یک قایق بادبانی است.

داستان دیدن خودروها با طراحی های عجیب و گیج کننده تمامی نخواهد داشت. و این موضوع چه ریشه در قدرت نمایی کمپانی های مختلف داشته باشد وچه بابت کاربرد های متفاوت آنها باشد، تفاوتی نخواهد داشت. همچنان باید منتظر دیدن اشکال عجیب و غریب در این تجارت پر سود بود.

.

.

منبع: autoexpress


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر