;
coinex

این کابل شارژکننده مشکلات عمده ی گوشی های هوشمند را رفع می کند

مشکل عمده ی گوشی های هوشمند این است که  شارژ باتری آنها حداکثر یک روز دوام دارد. علاوه بر آن به مرور زمان کیفیت باتری ها کاهش می یابد.  متاسفانه عادات نادرست ما در عملکرد ضعیف باتری ها بی تاثیر نیست. مانند اینکه گوشی ها تمام طول شب در حالت شارژ باقی بمانند و یا هنگامی که شارژ باتری اغلب کمتر از 20 درصد باشد، به باتری فشار آمده و ظرفیت آن کاهش می یابد.

مشکل عمده ی گوشی های هوشمند این است که  شارژ باتری آنها حداکثر یک روز دوام دارد. علاوه بر آن به مرور زمان کیفیت باتری ها کاهش می یابد.

متاسفانه عادات نادرست ما در عملکرد ضعیف باتری ها بی تاثیر نیست. مانند اینکه گوشی ها تمام طول شب در حالت شارژ باقی بمانند و یا هنگامی که شارژ باتری اغلب کمتر از 20 درصد باشد، به باتری فشار آمده و ظرفیت آن کاهش می یابد.

ترک چنین عادت هایی مشکل به نظر می رسد. بیشتر ما بعد از اینکه از خواب بیدار می شویم گوشیمان را از برق جدا می کنیم در حالی که تمام طول شب شارژ باتری کاملا پر بوده است و در طول روز از تمام انرژی آن استفاده کرده و دوباره به شکل نادرست در طول شب آن را شارژ می کنیم. شاید درست به نظر برسد اما این روش عمر باتری گوشی شما را کم خواهد کرد.

شرکت UsBidi در حال تولید کابل شارژکننده ی هوشمند است. این کابل ها بدون اینکه منجر به ترک عادات بدمان شود، از کم شدن کیفیت آن به مرور زمان جلوگیری می کند.

این کابل ها برای انواع گوشی های هوشمند آیفون و سایر گوشی های اندرویدی کاربرد دارد و به محض پر شدن ظرفیت باتری به صورت اتوماتیک شارژ کردن را متوقف می کند، به همین سادگی!

نگهداری از باتری در بهترین حالت کار مشکلی است. اگر مستمرا باتری کاملا شارژ شده، متصل به برق باقی بماند (مثل حالاتی که در طول شب اتفاق می افتد) فشار زیادی روی حالات شیمیایی باتری وارد می شود و در نهایت و به مرور زمان عمر باتری را کاهش می دهد.

همزمان با تولید این کابل ها شرکت های اپل، گوگل و سایر شرکت های تولید کننده ادعا کرده اند که  قصد دارند روی سیستم عامل موبایل ها حالتی را قرار دهند که بعد از شارژ کامل از جذب برق خودداری کند.

UsBidi مدعی است که سرعت شارژ زمانیکه به  کامپیوتر متصل است، بیشتر خواهد بود. در واقع سرعت شارژ از طریق پورت های USB کامپیوتر بسیار کم است،  به این دلیل که خروجی پورت ها بسیار کوچکتر از USB شارژرهایی است که به همراه گوشی ها خریداری می کنیم.

این شرکت دلیل سرعت کم شارژ شدن را ارتباط همزمان کامپیوتر با گوشی می داند. به همین دلیل شارژرهای UsBidi یک کلید لمسی دارند که ارتباط گوشی و کامپیوتر را هنگام شارژ کردن متوقف می کند، بنابراین  تمام نیروی آن برای شارژ باتری در دسترس خواهد بود.

کمپین این شارژر در وب سایت کیک استارتر فعال می باشد و در حال حاضر نیز هدف 25 هزار دلاری خود را با جمع شدن مبلغ قابل ملاحظه 320 هزار دلار پشت سر گذاشته و این در حالی است که هنوز 29 روز از زمان اتمام این کمپین زمان باقی است. این شارژر از ماه فوریه سال 2016 میلادی به دست حامیان خواهد رسید.

قیمت نهایی هر کابل برای واسطه ها 16 دلار و قیمت عرضه ی آن در خرده فروشی ها 32 دلار خواهد بود. شاید کمی گران به نظر برسد اما برای همه ی ما اتفاق افتاده است که به دلیل عمر کم باتری ها مجبور به تعویض گوشی هایمان شده ایم با اینکه خود دستگاه کاملا سالم و کارامد باقی می ماند.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر