;
coinex

زاروق با مدل سند ریسر (Sand Racer) خود، بیابان ها را هدف قرار داده است

زاروق با مدل سند ریسر (Sand Racer) خود، بیابان ها را هدف قرار داده است

به تازگی کمپانی دبلیو موتورز ماشین فنیر سوپر اسپورت (Fenyr Supersport)، یک ابرماشین منحصر بفرد و فوق تهاجمی را معرفی کرد که از امارات متحده عربی سر برآورد. یکی از نیروهای خلاق پشت این خودرو که درحال حاضر چشم انداز صنعت خودرو را از زاویه ای بسیار متفاوت به ما نشان داده است. سند ریسر (Sand Racer) از شرکت زاروق موتورز (Zarooq Motors) است که مسلما به همان اندازه فنیر عالی به نظر میرسد. اما این خودرو نه تنها بر روی آسفالت که برای کوبیدن شن های داغ صحرا طراحی شده است.

زاروق معتقد است تقاضا برای خیابان های شهری همواره وجود دارد، تمرکز ساخت این خودرو قابلیت آفرود (off-road) آن برای بیابان امارات متحده عربی بوده است.

مدیر کمپانی زاروق، محمد قاضی، در ماه اکتبر گفت:” امارات متحده عربی با بیابان های شگفت انگیز، گشت های سیاحتی و تپه نوردی در بیایان شناخته شده است. اما کارایی اتوموبیل های آمریکایی و ژاپنی به اندازه کافی خوب نبود بنابراین ما تصمیم گرفتیم یک تیم طراحی جمع آوری کنیم و خودرویی که همیشه در رویا هایمان بود مخصوص مسابقات در صحرا،  بسازیم.

به نظر می رسد که جنگی محلی بر سر تصاحب قدرت در ساخت خودرو های اسپورت در امارات جریان دارد. کمپانی زاروق در جواب قدرتنمایی W موتورز، Sand Racer را به نمایش گذاشته است هرچند که خود این کمپانی متذکر شده که برای خیابان های شهری نیز مناسب است اما ظاهر سند ریسر نشان از قدرتنمایی این خودرو در بیابان های امارات متحده عربی دارد. Anthony Jannarelly طراح این خودرو شرح داد:” این خودرو استاندارد های لازم برای جاده های شهری را دارد اما تمرکز ما به طور خاص بر روی یک ماشین منحصر بفرد و تهاجمی بوده است و امروز امیدوارم که نمادی از آن را ارائه کرده باشیم.

Jannarelly همان کسی است که ذهن فوق دیوانه او در طراحی فنیر سوپر اسپورت و لیکان هایپر اسپورت کاملا مشخص است و حال نوبت به کمپانی زاروق بود که با همکاری با او در مهندسی و طراحی سند ریسر یک اعجوبه دیگر را به صنعت خودروسازی جهان نشان دهد. آنها بدنه کامپوزیتی این خودرو را با لوله های استیل S355 تقویت کرده اند و موتور را در وسط این خودرو قرار داده اند که در مجموع منجر به این شده است که خودروی کمپانی زاروق 1,050 کیلوگرم وزن داشته باشد.

برای حرکت بر روی شن و ماسه های داغ بیابان امارات و رفت و آمد در جاده های اطراف دبی، سند ریسر (Sand Racer) از یک موتور V6، 3.5 لیتری برخوردار شده است. با فشردن پدال گاز قدرت 304 اسب بخار توسط یک گیربکس شش دنده اتوماتیک با گشتاور 371 نیوتن متر به چرخ ها منتقل می شود.

 سند ریسر, دبلیو موتورز, خودرو, ماشین, اتوموبیل, زاروق, ماشین فنیر سوپر اسپورت, ابرماشین , Sand Racer

خریدارانی که به دنبال عملکرد بیشتر این خودرو در مسیرهای آفرود هستند می توانند با بررسی گزینه های مثل سیستم تعلیق (فنربندی) آفرود، چرخ ها و لاستیک های مخصوص آفرود قدرت موتور را تا 500 اسب بخار ارتقا دهند.

با فاصله 2.82 متری ویل بیس طول سند ریسر به 4.2 متر رسیده است. با ترکیب آسایش و راحتی خودرو های جاده ای و عملکرد آفرود، سند ریسر با چهار صندلی راحت، نمایشگر LCD دیجیتالی و تهویه مطبوع مناسب تولید شده است.

زاروق قصد دارد تا قبل از صادرات سند ریسر به نقاط مختلف جهان فروش آن را در امارات متحده عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس محکی بزند. قیمت این خودرو بین 80,000 دلار تا 160,000 دلار تخمین زده می شود.

سند ریسر یک ماشین منحصر بفرد و تهاجمی یک ماشین منحصر بفرد و تهاجمی مدل سند ریسر سند ریسر مدل سند ریسر

.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر