;
coinex

محققان فن آوری های موجود دوربین دیجیتالی را برای تصویر برداری سه بعدی کشف کرده اند

محققان فن آوری های موجود دوربین دیجیتالی را برای تصویر برداری سه بعدی کشف کرده اند

در حالی که راه های عکس برداری سه بعدی کم نیست، اما به طور معمول شامل دستگاه های بزرگ تر، پیچیده تر، و گران تر از دوربین های سنتی دیجیتال می باشد. با این حال، یک تیم از مهندسان راهی برای گشایش قابلیت تصویر برداری سه بعدی جدا از فن آوری های معمول دوربین های دیجیتالی، با استفاده از هدف قرار دادن دوباره ی اجزای موجود، کشف کرده اند.
در یک تجربه ی آزمایشگاهی برای اثبات این مفهوم، محققان دانشگاه دوک ادعا می کنند که قادرند نشان دهند که چگونه فن آوری جدید تصویر برداری سه بعدی در بسیاری از دوربین های دیجیتال معمول فعلی نیز وجود دارد، یعنی تثبیت کننده ی تصویر و ماژول فکوس می تواند برای استخراج عمق زمینه، بدون نیاز به سخت افزار اضافی، از یک تصویر”تک شات” استفاده کند.
این مهندسان در آزمایش خود یک آینه کوچک قابل تغییر شکل (یک سطح بازتاب کننده که می تواند نور را مستقیم و متمرکز گرداند) را با استفاده از یک شکافنده پرتو برای تقلید کار یک دوربین، کنترل می کنند. در حالی که این روش منجر می شود بزمان نوردهی نسبتا طولانی شود، برای آنها این امکان را فراهم می کند که به بررسی چگونگی تکنولوژی تثبیت کننده تصویر معادل در دوربین های مدرن، بپردازند که به طور معمول لرزش و یا تاری را با حرکت دادن یک لنز برای مقابله با جنبش، حذف می کنند، که این می تواند به ضبط اطلاعات سه بعدی کمک کند.
محققان می گویند کلید دستیابی به تصویر برداری سه بعدی همزمان شامل سه تابع می باشد: فعال کردن ماژول تثبیت کننده برای حرکت نسبت به یک نقطه ثابت، کشیدن محدوده وضوح با یک سنسور، و جمع آوری نور در طول یک دوره زمانی. این کار به واحد دستیابی داده اجازه می دهد تا جزئیات تصویر را حفظ کند، در حالی که همچنین به هر موقعیت فکوس، یک واکنش نوری متفاوت اختصاص می دهد.
این فایل های تولید شده می توانند حاوی تصویر دو بعدی با رزولوشن کامل و همچنین یک نقشه عمق که موقعیت فوکس هر پیکسل از تصویر متمرکز شده را توصیف می کند، باشد. استفاده از یک موتور گرافیکی سه بعدی تجاری شبیه به آنچه برای ارائه بازی های ویدئویی سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد، می باشد، این تصویر سپس می تواند برای تولید تصاویر سه بعدی با نقشه ی عمق پردازش شود.
این رویکرد، که روی کیفیت تصویر دو بعدی تاثیر نمی گذارد، از بسیاری روش های چند تصویری پیشین عکسبرداری سه بعدی، و یا دیگر روش های تک شات، که با کیفیت پایین تصاویر دو بعدی همراه می باشند و یا نیازمند سخت افزار بسیار پیچیده تر می باشند، متفاوت می باشد.
در حالی که این تکنیک هنوز در مرحله اولیه آزمایشگاهی است و از فن آوری جانشین استفاده می کند، گفته شده که روزی می توان آن را در محصولات مصرفی استفاده کرد. این تکنولوژی علاوه بر ارائه سه بعدی عکاسی، همچنین می تواند به یک روند فوکوس اتوماتیک کارآمد تر منجر شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر