;
coinex

اشتباه بزرگ در حذف جک هدفون اپل

اشتباه بزرگ اپل در حذف هدفون جک
طبق شایعات منتشر شده در اواخر نوامبر، اپل قصد دارد پورت هدفون 3.5 میلیمتری را در گوشی های آیفون حذف کند. در عوض پورت لایتنینگ جایگزین آن خواهد شد؛ که برای استفاده ی دو منظوره در شارژ کردن گوشی و سایر اتصالات قرار دارد. به طور خلاصه حتما باید برای آیفون های جدید هدفون مخصوص به آن را داشته باشید.
به منظور باریک کردن آیفون ها تا حد امکان، اپل ناچار به حذف جک هدفون می باشد. در حقیقت تکنولوژی قدیمی پورت های هدفون 3.5 میلیمتری روند باریک کردن گوشی ها را محدود می کند. به طور کلی طراحی گوشی های باریک زیباتر به نظر می رسد. فکر می کنید زمان تغییر فرا رسیده است؟ اما اینطور نیست.
حذف پورت هدفون 3.5 میلیمتری در گوشی های آیفون مانند این است که ما یک اتوبان را ببندیم و فقط به افراد محدودی که ابزار مناسبی دارند اجازه ی عبور بدهیم. ناگفته نماند که اپل قطعا برای هدفون مخصوص خود افزایش قیمت خواهد داشت. اگر حاضر باشید برای هدفون لایتنینگ هزینه کنید (که ارزانترین مدل آن 160 دلار می باشد) و یا اینکه آداپتور بخرید، در هر دو حالت، اپل شما را مجبور می کند که بدون دلیل خاصی بیشتر بپردازید.
آداپتورها راه حل چند کاره ی نازیبایی هستند. قبلا شما به یک گوشی هوشمند و هدفون نیاز داشتید، ولی این وسیله می تواند ناخوشایند باشد. آداپتورها هزینه بر هستند، احتمال دارد آنها را گم کنید درنتیجه باز هم باید هزینه کنید و حتما به خاطر داشته باشید که همیشه آن را همراه خود داشته باشید. اگر از شانس بد فراموش کنید، مجبورید آن روز را بدون موسیقی سپری کنید؛ حتی اگر هدفون لایتنینگ را دوباره تهیه کنید، باز هم به آداپتور آن نیاز دارید تا بتوانید آن را به کامپیوتر یا دستگاه های دیگر متصل کنید. به بیان دیگر باید دو عدد آداپتور تهیه کنید که ممکن است آنها هم گم یا فراموش شوند.
و اما در مورد بلوتوث، هدفون های بلوتوث شارژ زیادی مصرف می کنند؛ در نتیجه همیشه باید کابل میکروUSB را همراه داشته باشید تا بتوانید در مواقع نیاز دوباره آن را شارژ کنید. البته امیدوار باشید زمانی که به برق دسترسی ندارید محتاج به شارژ نباشید.

آداپتورها راه حل چند کاره ی نازیبا و هزینه بری هستند
اگر هدفون لاتنینگ اپل، برای گوش کردن به موسیقی، به یک استاندارد جهانی در تمام دستگاه ها تبدیل شود، چندان هم بد نخواهد بود. اما تکنولوژی هدفون لایتنینگ فقط مخصوص آیفون است و قرار نیست سایر رقبا از آن استفاده کنند، و البته به نظر نمی رسد که شرکت های دیگر به استفاده از این هدفون لایتنینگ تمایل داشته باشند.
از شواهد موجود اینطور به نظر می رسد که USB مدل C که در سال جاری در برخی دستگاه ها قرار گرفت و عرضه شد، استاندارد جدید مورد استفاده خواهد بود. چرا که این تکنولوژی مخصوص هیچکس نیست، حتی اپل هم می تواند از USB مدل C استفاده کند.

تغییر اتصال دهنده های 30-pin و جایگزین کردن آن با شارژر های لایتنینگ
اپل در گذشته هم متفاوت عمل کرده بود، اما این دو مساله با هم فرق دارند. تغییر اتصال دهنده های 30-pin و جایگزین کردن آن با شارژر های لایتنینگ یکی از آنهاست. این مساله چندان مشکل آفرین نبود، چرا که اپل کابل های لایتنینگ را مشمول بر سایر محصولات جدید خود قرار داد. به همین دلیل تا زمانیکه گوشی افراد شارژ می شد، برای هیچکس اهمیتی نداشت که از چه کابل لایتنینگی استفاده کنند.
بنابر گزارشات، اپل ear pod مخصوص را هم مانند کابل های لایتنینگ، در مجموعه ی خود می گنجاند. اما این مساله در هدفون متفاوت است، تقریبا اکثر افراد یک جفت هدفون مخصوص به خود دارند که کیفیت صدای آن را ترجیح می دهند، که همیشه Earpod نخواهد بود. شما می توانید از هدفون هایتان در تقریبا تمام دستگاه ها از جمله کامپیوتر یا اسپیکرهای قدیمی که به AirPlay متصل نمی شود، استفاده کنید. پورت هدفون 3.5 میلیمتری یک لینک فیزیکی جهانی ست که قابل اتصال به تمام دستگاه های موجود می باشد.
طراحی آیفون باریکتر به سادگی حذف پورت هدفون 3.5 میلیتری نیست. قطعا ظاهر بهتری خواهد داشت، اما گوش کردن به موسیقی را مشکل تر می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر