;
coinex

نفوذ قابلیت فورس تاچ در یک چهارم گوشی های هوشمند سال آینده

۲۵ درصد از گوشی های هوشمند جدید که در سال آینده عرضه می شوند، صفحه نمایشی با قابلیت فورس تاچ ارائه می دهند.

۲۵ درصد از گوشی های هوشمند جدید که در سال آینده عرضه می شوند، صفحه نمایشی با قابلیت فورس تاچ ارائه می دهند.

سال آینده شاهد تعداد زیادی از گوشی های هوشمند خواهیم بود که با قابلیت اسکنر اثر انگشت به  بازار عرضه می شوند و صفحه نمایش های حساس به فشار هم به قابلیتی عادی بدل می شوند. بنا به IHS، یک چهارم از گوشی های هوشمندی که در سال ۲۰۱۶ عرضه می شوند با صفحه نمایشی از نوع فورس تاچ همراه خواهند بود. این قابلیت به کاربران این امکان را می دهد که بین ضربه ی  عادی، آرام و یا محکم بر روی صفحه نمایش تفاوت قائل شوند.

هرکدام از این مدل تاچ ها متفاوت عمل می کنند. تری دی تاچ اپل (3D Touch) از تاچ آرام برای یک نگاه کلی به یک برنامه استفاده می کند (peek)، این در حالی است که با یک تپ محکم بر روی صفحه نمایش، آن را به طور کامل به کاربر نشان می دهد (pop). به طور مثال یک ضربه ی آرام بر روی صفحه نمایش به کاربر این امکان را می دهد که پیش نمایشی از ایمیل خود را مشاهده نمایند در حالیکه ضربه ی محکم بر روی صفحه نمایش، خود برنامه ی ایمیل را به صورت کامل نشان می دهد.

علاوه بر اپل واچ، آیفون ۶اس و آیفون ۶اس پلاس، هواوی میت اس (Mate S) هم با قابلیت فورس تاچ همراه شده است. این قابلیت با ویژگی تاچ طولانی مدت که در دیگر گوشی ها استفاده شده، متفاوت است. قابلیت تاچ طولانی به مدت زمانی که بر روی صفحه فشار وارد می شود بستگی دارد در حالی که فورس تاچ به میزان فشاری که به صفحه نمایش وارد می شود، وابسته است.

IHS می گوید که عرضه ی قابلیت فورس تاچ در گوشی های هوشمند سال آینده با رشد ۳۱۷ درصدی به ۴۶۱ میلیون واحد خواهد رسید. این شرکت تحقیقاتی می گوید قبل از اینکه سازندگان گوشی های هوشمند دیگر بخواهند از این قابلیت بهره ببرند،  اپل با فورس تاچ در اپل واچ و تری دی تاچ در گوشی های اخیرش، این قابلیت را پیاده سازی کرده است و در این عرصه پیشتار بوده است.

علاوه بر این صفحه نمایش های in-cell و on-cell در چندین سال آینده افزایش چشمگیری می یابند. بنا به این گزارش عرضه ی پانل های in-cell و on-cell که تاکنون بر روی ۴۰ درصد از همه ی گوشی ها استفاده شده در سال ۲۰۱۸ به ۵۰ درصد می رسد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر