;
coinex

درخواست غرامت 179 میلیون دلاری اپل از سامسونگ

اوایل ماه دسامبر (آذر)، به سامسونگ دستور داده شد که برای پایان دادن به شکایت تخطی از قوانین ثبت اختراع، مبلغ 548 میلیون دلار به شرکت اپل پرداخت کند. اما سامسونگ از هیئت دادگاه خواست که بار دیگر طرح دعوی را بررسی کنند، چرا که به عقیده ی آن، قوانین فعلی حق ثبت اختراع برای زمانه ی مدرن حال حاضر مناسب نیست.

اوایل ماه دسامبر (آذر)، به سامسونگ دستور داده شد که برای پایان دادن به شکایت تخطی از قوانین ثبت اختراع، مبلغ 548 میلیون دلار به شرکت اپل پرداخت کند. اما سامسونگ از هیئت دادگاه خواست که بار دیگر طرح دعوی را بررسی کنند، چرا که به عقیده ی آن، قوانین فعلی حق ثبت اختراع برای زمانه ی مدرن حال حاضر مناسب نیست.
در این بین، اپل با طرح شکایت جدید، مبلغ دیگری را از سامسونگ طلب می کند. داستان از این قرار است که پنج دستگاهی که در دادگاه اول مورد بحث قرار داشت، بعد از صدور حکم در روز 24 آگوست سال 2012 همچنان به فروش خود ادامه داده است. بنابراین اپل از سامسونگ می خواهد که سود فروش این پنج دستگاه را از آن روز تا به حال پرداخت کند. اپل تمام مبلغ تعیین شده در دادگاه را دریافت کرده است. بعد از درخواستی تقریبا یک میلیون دلاری، مبلغ نهایی درخواستی از سامسونگ، 179 میلیون دلار محاسبه شده است. روز چهارشنبه، شرکت اپل با مراجعه به دادگاه منطقه ی کالیفرنیای شمالی، شکایت خود را مطرح کرد.
بعد از تقریبا 1 میلیون دلار سود، مبلغ نهایی که اپل از سامسونگ در خواست دارد 179 میلیون دلار است. روز چهارشنبه، اپل به دادگاه منطقه کالیفرنیای شمالی مراجعه و درخواست کرد که سامسونگ مبلغ ذکر شده را بپردازد.
یکی از گوشی های ذکر شده در لیست اپل، گوشی گلکسی S II SkyRocket است. اپل سود فروش این مدل را بعد از رای دادگاه محاسبه کرده و معتقد است سامسونگ باید علاوه بر مبلغ اصلی، 6.14 میلیون دلار دیگر بپردازد. سایر مدل های نامبرده در لیست اپل و مبلغ غرامت آنها از این قرار است: سامسونگ اپیک 4G تاچ (97 میلیون دلار)،  سامسونگ گلکسی S II تی موبایل (74.7 میلیون دلار)، سامسونگ DROID شارژ (620000 دلار) و سامسونگ گلکسی پریویل (167500 دلار).

سامسونگ Epic 4G Touch (97 میلیون دلار)، سامسونگ گلکسی S II T-Mobile (74.7 میلیون دلار)، سامسونگ DROID Charge (620000 دلار) و سامسونگ گلکسی Prevail (167500 دلار)

.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر