;
coinex

پریسیلا چان ، همسر مارک زوکربرگ را بیشتر بشناسید

پریسیلا چان ، متولد سال ۱۹۸۵ میلادی است، متخصص اطفال و یک نیکوکار و فعال در زمینه حقوق بشر است. او که همسر موسس و مدیر عامل فیسبوک، مارک زوکربرگ است، از سال ۲۰۱۵ به همراه شوهر معروف خود، بیش از ۱.۶ میلیارد دلار به خیریه ها کمک کرده اند.

پریسیلا چان ، متولد سال ۱۹۸۵ میلادی است، متخصص اطفال و یک نیکوکار و فعال در زمینه حقوق بشر است. او که همسر موسس و مدیر عامل فیسبوک، مارک زوکربرگ است، از سال ۲۰۱۵ به همراه شوهر معروف خود، بیش از ۱.۶ میلیارد دلار به خیریه ها کمک کرده اند.

این زوج خوشبخت چندی پیش در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی که دیگر به انتهای آن نزدیک می شویم، متعد شدند ۹۹ درصد از سهام فیسبوک خود که ۴۵ میلیارد دلار ارزش گذاری می شود را به بنیاد چان زوکربرگ اهدا نمایند. این بنیاد، شرکتی بشر دوستانه و سیاسی بوده که تمرکز خود را روی حوزه سلامت و آموزش گذاشته است.

بیوگرافی پریسیلا چان

چان در برینتری، ماساچوست به دنیا آمده و بزرگ شده ی کویینسی، بیرون از بوستون است. والدین او از پناهندگان چینی-ویتنامی بوده که با قایق های پناهندگان به ایالات متحده مهاجرت کرده اند. او با لهجه کانتونی (چینی سنتی) بزرگ شد و برای پدربزرگ و مادر بزرگش حکم یک مترجم را داشت. او دو خواهر کوچکتر از خود دارد.پریسیلا چان در سال ۲۰۰۳ از دبیرستان کویینسی فارغ التحصیل شد و کسی بود که طبق رسم سنتی فارغ التحصیلی دبیرستان های ایالت متحده آمریکا، خطابه جشن فارغ التحصیلی را خواند و به رای همکلاسی هایش، لقب”نابغه کلاس” را از آن خود کرد.

چان در برینتری، ماساچوست به دنیا آمده و بزرگ شده ی کویینسی، بیرون از بوستون است. والدین او از پناهندگان چینی-ویتنامی بوده که با قایق های پناهندگان به ایالات متحده مهاجرت کرده اند. او با لهجه کانتونی (چینی سنتی) بزرگ شد و برای پدربزرگ و مادر بزرگش حکم یک مترجم را داشت. او دو خواهر کوچکتر از خود دارد.پریسیلا چان در سال ۲۰۰۳ از دبیرستان کویینسی فارغ التحصیل شد و کسی بود که طبق رسم سنتی فارغ التحصیلی دبیرستان های ایالت متحده آمریکا، خطابه جشن فارغ التحصیلی را خواند و به رای همکلاسی هایش، لقب"نابغه کلاس" را از آن خود کرد.

پریسیلا چان سپس به دانشگاه هاروارد رفت و در آنجا بود که با مارک زوکربرگ، بنیان گذار فیسبوک، آشنا شد. او در سال ۲۰۰۷ توانست مدرک کارشناسی خود در رشته زیست شناسی را بگیرد و البته در این مدت، زبان اسپانیایی را نیز فراگرفت. او بعد از فارغ التحصیلی اش و قبل از ورودش به دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو در سال ۲۰۰۸، به مدت یک سال در مدرسه خصوصی هارکر، به فراگیری علم و دانش پرداخت. پریسیلا چان در سال ۲۰۱۲ فارغ التحصیل شد و رزیدنتی کودکان را در تابستان ۲۰۱۵ به پایان رساند. او در نوزدهم ماه می ۲۰۱۲ و درست یک روز بعد از عرضه سهام فیسبوک در بورس با مارک زوکربرگ ازدواج کرد.

پریسیلا چان و مارک زوکربرگ در یکم دسامبر سال ۲۰۱۵، تولد دخترشان، ماکسیما چان زوکربرگ (مکس، Max) را اعلام کردند. چان پیش از این، سه بار سقط جنین کرده بود که زوکربرگ در اینباره در فیسبوک، مطلبی نوشته است.

بشر دوستی پریسیلا چان

مارک زوکربرگ و پریسیلا چان تا به حال ۱.۶ میلیارد دلار به خیریه ها اهدا کرده اند؛ از جمله اهدای ۷۵ میلیون دلار به بیمارستان عمومی سان فرانسیسکو – جایی که چان در آن مشغول به کار بوده است.

این دو در سال ۲۰۱۳، ۱۸ میلیون سهم از فیسبوک (با ارزش بیش از ۹۷۰ میلیون دلار) را به بنیاد جامعه دره سیلیکون اهدا کردند. روزنامه The Chronicle of Philanthropy، این زوج موفق را در بالای لیست ۵۰ تایی بشر دوست ترین سخاوتمندان ایالات متحده قرار داد. آن ها همچنین پرداخت کمکی ۱۲۰ میلیون دلاری به مدارس عمومی منطقه خلیج سانفرانسیسکو را متقبل شدند.

در یکم دسامبر ۲۰۱۵ و همزمان با تولد دخترشان، نامه ای سرگشاده برای او نوشتند؛ پریسیلا چان و مارک زوکربرگ متعهد شدند ۹۹ درصد از سهام فیسبوکشان به ارزش ۴۵ میلیارد دلار را به بنیاد چان و زوکربرگ – موسسه خیریه جدیدشان که تمرکز خود را روی حوزه های سلامت و پزشکی قرار داده – اختصاص دادند.

اهداف خیرخواهانه چان بر روی حوزه های آموزش، سلامت و علم (که به شدت به سابقه فعالیت های پیشین او نیز مرتبط است) معطوف شده است. گفته می شود که پریسیلا چان ، تاثیر بسیار زیادی بر روی رفتار بشر دوستانه همسرش داشته است. او تصمیم دارد که در سال 2016، یک دبیرستان غیر انتفاعی تاسیس نماید که آموزش K-12 و همچنین مراقبت های دوران بارداری را در ایست پالو آلتو (East Palo Alto)، کالیفرنیا فراهم می کند (K-12 نوعی از نظام آموزشی است که به مجموع آموزش ابتدایی و دبیرستان گفته می شود و در ایالات متحده، کانادا، کره جنوبی، ترکیه، فیلیپین، مصر و استرالیا استفاده می گردد).

.

.

منبع: wikipedia ، facebook


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر