;
coinex

ثبت تصاویر فوق العاده با آیفون توسط لنزهای زایس

با لنزهای زایس بر روی آیفون خود تصاویری فوق العاده ثبت کنید. زایس از ۳ لنز قدرتمند خود در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد.

با لنزهای زایس بر روی آیفون خود تصاویری فوق العاده ثبت کنید. زایس از ۳ لنز قدرتمند خود در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد.

تاکنون هیچ کمبودی در لنزهای دوربین و لوازم جانبی گوشی های هوشمند وجود نداشته است، اما هنگامی که یک تولید کننده ی لنز معروف مانند زایس به این بازار می پیوندد، توجه به آن ارزشمند است. این شرکت از نمایشگاه CES 2016 برای معرفی همکاری خود با ExoLens استفاده کرد و از راه اندازی سه لنز مختلف با عملکرد بالا برای لنزهای گوشی های آیفون امسال خبر داد.

این لنزها شامل زاویه باز یا همان واید انگل (نوعی از لنز که پوشش تصویری وسیعی دارد)، لنز تله فوتو (نوع خاصی از لنز با قابلیت فوکوس در فاصله های دور) و لنز ماکرو (نوع خاصی از لنز با قابلیت فوکوس کردن در فاصله های کم و قابلیت بزرگ نمایی اشیا) هستند و همه بر روی آیفون ها و از طریق براکت (پایه ی دوربین) آلومینیومی ExoLens سوار می شوند. همچنین همه ی این لنزها با پوشش Zeiss T ترکیب می شوند که این پوشش به کم کردن بازتاب و بهبود انتقال نور کمک می کند.

زایس می گوید فاصله ی کانونی ۱۸ میلی متری واید انگل و ۵۶ میلی متری تله فوتو از یک طراحی نوری afocal استفاده می کند که با لنزهای قابل تعویض سنتی برای دوربین های سیستم ها متفاوت است. به این معنی که این لنزها خودشان در بی نهایت فوکوس می کنند. در واقع این طراحی نوری، کنتراست لبه به لبه ارائه می دهد و لنزهای انحنادار را به نمایش می گذارد.

در این میان ماکرو عملکرد بزرگ نمایی پیوسته را با فاصله ی کانونی۴۰ تا ۸۰ میلی متری ارائه می دهد و به کاربران این امکان را می دهد که کل فریم را با اشیائی به قطر ۳ تا ۱۲ سانتی متری پر کنند. یک منتشر کننده ی اختیاری و نیمه شفاف به عنوان یک اسپیسر به کار گرفته می شود که این امکان را می دهد نور به طور مساوی بر روی جسم درخشیده شود و بتوان راحت تر بر روی جسم فوکوس کرد.

انتظار می رود که این لنزها اواخر فصل دوم سال بر روی گوشی های آیفون ۶/۶اس و آیفون ۶ پلاس/ ۶اس پلاس در دسترس قرار بگیرند و البته در آینده به دستگاه های دیگر هم اضافه می شوند. از قیمت این لنزها صحبتی نشده است.

انتظار می رود که این لنزها اواخر فصل دوم سال بر روی گوشی های آیفون ۶/۶اس و آیفون ۶ پلاس/ ۶اس پلاس در دسترس قرار بگیرند

.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر