coinex
راهنمای خرید تکراتو

ماشین های خودران فورد در آب و هوای برفی آزمایش می شوند

ماشین های خودران فورد در آب و هوای برفی آزمایش می شوند
فورد در نمایشگاه بین المللی ماشین آمریکای شمالی اعلام کرد که ماشین خودران خود را در شرایط برفی آزمایش می کند.
آب و هوای نامساعد، باران های سیل آسا، برف، تگرگ و شرایطی مانند موارد ذکر شده، همیشه آخرین چالش خودوسازان برای آزمایش ماشین های خودران و عرضه ی آنها به بازار بوده است.
می توان گفت که انجام این آزمایش یکی از ضروریات فورد محسوب می شود؛ از آنجاییکه این کمپانی در شهر میشیگان واقع شده، و آب و هوای این شهر اغلب نامساعد است، بنابراین آزمایش ماشین های خودران فورد در این شرایط اجتناب ناپذیر است. فورد خاطر نشان کرد که سنسورهای خودمختار قدیمی، مانند LIDAR، (قطعه ی چرخان که بالای این گونه از ماشین ها قرار دارد) در هوای برفی قادر به دیدن نیستند. بنابراین نمی توانند محیط اطراف ماشین را نقشه برداری کنند. فورد برای خواندن مشخه ها و علامت های جاده، از LIDAR استفاده می کند، (نه تهیه ی نقشه). سپس از نقشه های با رزولوشن بالا که از قبل در ماشین تعبیه شده برای رانندگی استفاده می کند.
نا گفته نماند که نقشه های رزولوشن بالا همیشه در دسترس نیستند. فولکس واگن و جنرال موتورز، هر دو در این هفته اعلام کردند که برای نقشه بردای بهتر با استفاده از اتصالات داده های سولار و سنسورهایی که در حال حاضر در بسیاری از ماشین ها قرار دارد، با شرکت Mobileye ( شرکت تولید کننده سنسور ماشین های خودران)، همکاری می کنند. تسلا هم که از سیستم آتوپایلوت خود بهره می برد، از سیستمی مشابه استفاده می کند.
در گزارش ماه دسامبر گوگل از ماشین های خودران، اعلام شده بود که گوگل از هوای نامساعد و نادر کالیفرنیا برای آزمایش ماشین خود استفاده می کند. اما بازارهای آزمایشی گوگل، یعنی سیلیکون ولی و آستین، از شرایط برفی برخوردار نیستند.

ماشین های خودران فورد در آب و هوای برفی آزمایش می شوند

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر