;
coinex

ال جی جی 5: تاریخ انتشار، شایعات و اخبار

ال جی جی 5، 21 فوریه(دوم اسفند ماه) در MWC 2016 منتشر خواهد شد.

ال جی جی 5، 21 فوریه(دوم اسفند ماه) در MWC 2016 منتشر خواهد شد.
شایعات جدید نشان می دهد که ال جی جی 5 ممکن است یک باتری قابل جابجایی و یک بدنه یکپارچه داشته باشد.
همانطور که در طراحی بدنه ی ال جی جی 4 دیدیم، این شرکت از فلز و شیشه استفاده نکرده و به جای آن پلاستیک و چرم را در طراحی آخرین گوشی پرچمدار خود بکار بسته است، اما چیزی که باید توجه داشت این است که در بخش طراحی، ال جی پس از اپل، سامسونگ، اچ تی سی و سونی قرار دارد.
شایعات زیادی راجع به این گوشی وجود ندارد ولی مشخصات خاصی از آن انتظار داریم که شرح می دهیم:
کانسپت تکرادار از ال جی جی 5

کانسپت تکرادار از ال جی جی 5
سایت تکرادار ظاهر گوشی ال جی جی 5 را در کانسپتی نشان داده است و فکر می کند که این گوشی تماما فلزی با صفحه نمایش منحنی در قسمت بالا و پایین است، همچنین اسکنر اثر انگشت در قسمت پشت دارد.
اخبار و شایعات
شایعاتی که در مورد ال جی جی 5 شنیده می شود، بسیار امیدوار کننده است. چیزی که ما در نهایت خواهیم دید، این است که ال جی یک پرچمدار پرمیوم عرضه می کند، همانطور که Naver.com گزارش می دهد، این گوشی یک بدنه کاملا فلزی خواهد داشت که یک تغییر خوب از طراحی پلاستیکی است که معمولا این شرکت از آن استفاده می کند، در مورد استفاده از چرم در پشت گوشی مثل جی 4 نیز کمتر گفته شده است.
شایعات دیگر نشان می دهند که ال جی جی 5 باتری قابل جابجایی نیز در کنار طراحی بدنه ی فلزی با طراحی ابتکاری جدید خواهد داشت. با توجه به سایت CNET کره و یک منبع دیگر که یک نمونه اولیه از این دستگاه را دیده اند، ال جی جی 5 یک سینی باتری بسیار شبیه به سینی سیم کارت دارد.

ال جی جی 5 یک سینی باتری بسیار شبیه به سینی سیم کارت دارد.
در خبرهای دیگر یک منبع با سابقه خوب در این زمینه ادعا کرده است که ال جی جی 5 با یک پردازنده اسنپ دراگون 820 طراحی شد است که ارتقاء بزرگی نسبت به اسنپ دراگون 808 بکار رفته در ال جی جی 4 محسوب می شود.
همین منبع همچنین ادعا می کند که ال جی جی 5 دوربین 20 مگاپیکسلی به همراه سنسور سفارشی 1/2 اینچ، سونی دارد که همانطور که می بینید، نسبت به دوربین 16 مگاپیکسلی ال جی جی 4 ارتقاء داشته است.
هر چند شایعه دیگری نشان می دهد که ال جی جی 5 دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی دارد، همچنین ادعا می کند که یک صفحه نمایش 5.6 اینچی 2K خواهد داشت.
دیر یا زود اسکنر عنبیه در گوشی های هوشمند دیده خواهد شد و ال جی نیز ترسی از نوآوری ندارد، بنابراین ممکن است که ال جی جی 5 این تکنولوژی را به همراه داشته باشد، اما کمی تردید وجود دارد.
تاریخ انتشار ال جی جی 5
لازم نیست زمان زیادی منتظر ال جی جی 5 باشید، انتظار می رود که پرچمدار اندرویدی ال جی کمتر از دو ماه دیگر طبق معمول چرخه سالانه خود، عرضه شود.
این گوشی 21 فوریه به صورت رسمی در نمایشگاه MWC 2016 در بارسلونا معرفی می شود.
البته زمان انتشار ال جی 5 به صورت نهایی در نمایشگاه MWC 2016 تایید نشده است، اما احساس می شود که این اتفاق رخ دهد.
اگر ال جی نیز پرچمدار خود را در کنار پرچمدارانی مثل گلکسی اس 7 سامسونگ و اچ تی سی وان ام 10 معرفی کند، ما ال جی جی 5 را تقریبا یک ماه دیگر خواهیم دید.

 ساختار تمام فلزی

 ساختار تمام فلزی
ال جی از ساختار پلاستیکی فاصله گرفته است و با ال جی جی 4، به سمت یک طراحی پرمیوم  کشیده شده است، البته این طراحی خوب پیش نرفت، انتخاب غیر معمول چرم ایده ی خیلی جدیدی بود ولی بی ارزش و عجیب و غریب به نظر می آمد و در مقایسه با گوشی های فلزی اچ تی سی وان ام 9 و آیفون 6 زیبایی بصری نداشت.
بنابراین امیدواریم ال جی جی 5 یک طراحی تمام فلزی مرسوم و متداول داشته باشد. به نظر نمی آید که انتخاب فلز اشتباه باشد، ساختار فلزی ظاهر پرمیوم به گوشی می بخشد.
یک اسکنر اثر انگشت
در حالی که بسیاری از گوشی های کنونی اسکنر اثر انگشت دارند، برای ال جی شرم آور است که این تکنولوژی را وارد گوشی هایش نکند، به احتمال بسیار زیاد ال جی جی 5 با اسکنر اثر انگشت همراه خواهد بود.
به نظر می رسد تبدیل دکمه پاور به یک اسکنر بیومتریک تک لمسی یک تصمیم روشن و واضح است و می تواند یک قابلیت بسیار مفید برای ال جی جی 5 باشد.
شایع است که این شرکت برای گام های بعدی درنظر دارد که بر روی یک اسکنر عنبیه کار کند.
نوآوری در طراحی لبه ها
مشتریان در حال حاضر از گوشی های تخت خسته شده اند، اما ال جی فلکس 2 ساختار تخت را بر هم زد و در طراحی لبه ها نوآوری داشته است.
صفحه نمایش خمیده علاوه بر اینکه ظاهری چشم نواز دارد، می تواند اطلاعیه های اضافی را نیز نشان دهد.
صفحه نمایش 4K

صفحه نمایش 4K
ال جی جی 4 در حال حاضر دارای یک صفحه نمایش QHD است که وضوح خوبی دارد، اما حتی ال جی جی 3 نیز با صفحه نمایش QHD همراه است، بنابراین زمان آن رسیده که ال جی برای ال جی جی 5 خود یک صفحه نمایش 4K در نظر بگیرد.
با فرض اینکه ال جی جی 5 صفحه نمایش 5.5 اینچی داشته باشد، رزولوشن 4K با تراکم پیکسل 801 پیکسل در اینچ یکی از روشن ترین صفحه نمایش های موجود را ایجاد می کند.
اگر ال جی بتواند از عمر باتری نیز در این روند محافظت کند، این اتفاق بسیار خوش خواهد بود. ال جی به پیش رو بودن در کیفیت تصویر صفحه نمایش شهرت دارد و احتمالا می تواند این کار را به خوبی انجام دهد.
برخی از شایعات فعلی نیز می گویند که ال جی صفحه نمایش 5.6 اینچی اما با رزولوشن QHD خواهد داشت، بنا براین نمی توان با اطمینان راجع به صفحه نمایش آن صحبت کرد.
عمر باتری بهتر

عمر باتری بهتر
ال جی جی 2 عمر باتری عالی داشت، اما در چند سال گذشته ال جی در این زمینه بسیار درگیر بوده است. شاید به دلیل ک صفحه نمایش QHD و یا شاید به دلیل بکار بستن یک پردازنده کارآمد تر باشد، اما به هر دلیلی که هست، باتری ال جی جی 4 به سختی یک روز دوام می آورد و این خوب نیست.

بنابراین ما واقعا می خواهیم که عمر باتری بهتری در ال جی جی 5 ببینیم. گوشی ها باید به سمتی بروند که به راحتی حداقل دو روز عمر باتری داشته باشند، نه اینکه به سختی یک روز دوام آورند.
عملکرد سریع
گوشی پرچمدار ال جی جی 4 در همه ی جنبه ها سریع نبوده است. اما لازم به ذکر است که برنامه ی خوب و رابط کاربری مناسب می تواند سرعت عملکرد ال جی جی 5 را بهبود بخشد.
سرعت عملکرد ال جی جی 4 می تواند به دلیل وجود پردازنده ی اسنپ دراگون 808 باشد، اما فکر می کنیم همراهی با رم 3 گیگابایتی در ارائه عملکرد روان تاثیر گذار است. بنابراین چه از طریق تزریق قدرت بهتر و یا نرم افزار بهینه سازی شده، در هر صورت ما امیدواریم که ال جی جی 5 سرعت عملکرد خوب و روانی داشته باشد.
شایعات اولیه مبنی بر این هستند که پردازنده اسنپ دراگون 820 در ال جی جی 5 بکار خواهد رفت، که در عملکرد آن تاثیر گذار است.
یک دوربین سریع تر

یک دوربین سریع تر
ال جی جی 4 دارای یک دوربین بسیار چشمگیر است، اما راه اندازی آن همیشه سریع نیست. پس از ضربه زدن به آیکون دوربین باید 0.6 ثانیه منتظر ماند تا برنامه دوربین باز شود، اما اگر با استفاده از دکمه ولوم برای راه اندازی دوربین اقدام کنیم، بیشتر از 2 ثانیه زمان می برد.
البته نمی توان گفت خیلی کند است اما این سرعت می تواند موجب از دست دادن صحنه ای شود که دوست داریم از آن عکس بگیریم.
طراحی جمع و جور تر

طراحی جمع و جور تر
ما لزوما نمی خواهیم که ال جی یک صفحه نمایش کوچکتر را در ال جی جی 5 بکار بندد، به خصوص اگر تا آن اندازه، گسترش پیکسل داشته باشد، اما نمی توان انکار کرد که این گوشی با این صفحه نمایش کمی سنگین خواهد شد، بنابراین یک راه حل برای این قضیه، تر و تمیز کردن ناهنجاری های آن است. فضای خالی زیادی، به خصوص در بالا و پایین صفحه نمایش ال جی جی 4 وجود دارد بنابراین، ال جی جی 5 می تواند یک گوشی 5.5 اینچی باشد که به راحتی در دست جای گیرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techradar


 

عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر