;
coinex

نمایشگر آیفون های آینده به تکنولوژی اولد مجهز می شوند

نمایشگر آیفون های آینده به تکنولوژی اولد مجهز می شوند
نمایشگر آیفون های آینده با بهره مندی از تکنولوژی نمایشگر های اولد، پیشرفت چشمگیری خواهند داشت.
اخیرا اخباری درباره ی تولید نمایشگرهای اولد توسط اپل به گوش می رسد. تکنولوژی اولد OLED (مخفف کلمه ی Organic Light Emitting Diode)، تکنولوژی جدیدی نیست. ریشه ی این تکنولوژی به دهه ی 1950 بازمی گردد، اما امروزه شاهد هستیم که تولید کنندگان بیشتر از گذشته به نمایشگر های اولد رو آورده اند؛ از این میان می توان به گلکسی اس 6 سامسونگ و گوشی های نکسوس گوگل اشاره کرد. و حالا طبق اخبار منتشر شده، به نظر می رسد که اپل هم از سال 2018 از تکنولوژی اولد برای نمایشگر آیفون های خود بهره مند خواهد شد.
اپل در حال حاضر از نمایشگر اولد در اپل واچ استفاده می کند، بنابراین کاربرد آن در آیفون ها چندان هم دور از ذهن نیست. به طور کلی می توان گفت که نمایشگر های اولد بهتر از نمایشگر های ال سی دی که در حال حاضر در آیفون ها استفاده می شود، عمل می کنند.
تکنولوژی نمایشگر اولد پر هزینه تر از ال سی دی بوده، و همین موضوع می تواند دلیل قانع کننده ای برای عدم استفاده ی اپل از نمایشگر اولد باشد. اما با گذر زمان و پیشرفت روند های تولید و موثر تر شدن آنها، نمایشگرهای اولد کمی ارزانتر شده اند.
مزایای تکنولوژی اولد در نمایشگر آیفون چیست؟

آیفون های باریک تر

آیفون های باریک تر
یکی از مواردی که اپل اهمیت زیادی برای آن قائل می شود، باریک بودن آیفون هاست. نمایشگر اولد از نمایشگر کریستال مایع یا ال سی دی استفاده شده در آیفون ها، باریک تر است. بدین ترتیب، آیفون ها می توانند باریک تر از قبل باشند.

همه چیز روی نمایشگر بهتر دیده می شود

همه چیز روی نمایشگر بهتر دیده می شود

نمایشگر های اولد از دینامیک بالاتری نسبت به نمایشگر های ال سی ی برخوردار هستند. سامسونگ از نمایشگر های آمولد استفاده می کند که کیفیت بالاتری نسبت به نمایشگر های آیفون دارد. با این تغییر در روند تولید آیفون، می توان انتظار داشت که اپل به تکنولوژی نمایشگر گوشی های سامسونگ برسد. یکی از مواردی که نمایشگر های اولد از آن برخوردار هستند، غنی بودن رنگ هاست. هر دو گوشی در تصویر بالا، نمایی از رنگ مشکی را نشان می دهد. نمایشگر ال سی دی آیفون، کاملا خاکستری دیده می شود اما کیفیت رنگ مشکی در گوشی سامسونگ به گونه ایست که تصور می کنیم گوشی خاموش شده است. دلیل این کیفیت رنگ این است که، تکنولوژی اولد قابلیت خاموش کردن نمایشگر را در قسمت هایی که رنگ مشکی یا تیره را نشان می دهد، خاموش کند، بدین ترتیب رنگ مشکی عمیق تر دیده می شود.
از طرف دیگر، نمایشگر های ال سی دی از بلک لایت استفاده می کنند، که تمام مدت روشن بوده و تقریبا خاموش کردن آن غیر ممکن است. بنابراین، قسمت هایی که باید اساسا مشکی باشد، خاکستری روشن دیده می شود. با تیره تر بودن رنگ مشکی، نسبت کنتراست تصویر بهتر خواهد بود؛ به بیان دیگر، رنگ های روشن در کنار رنگ تیره ی مشکی، زنده تر نشان داده می شوند، این نمایشگر ها از پویایی تصویر بالاتری برخوردار هستند.

رنگ های روشن در کنار رنگ تیره ی مشکی، زنده تر نشان داده می شوند، این نمایشگر ها از پویایی تصویر بالاتری برخوردار هستند.

عمر باطری بهتر

از آنجاییکه نمایشگر اولد می تواند قسمت های تیره رنگ را خاموش کند، بنابراین شارژ کمتری هم استفاده می شود. هرچقدر که دفعات شارژ گوشی کمتر باشد، عمر باطری بیشتر خواهد بود. بهتر است در اپل واچ از تم مشکی استفاده کنید و از مزیت خاموش بودن نمایشگر اولد در قسمت های سیاه رنگ استفاده کنید. این مساله مصرف شارژ اپل واچ را کاهش می دهد.
تفاوت عمده ی آن در واقع زمانی مشخص می شود که بیشتر اپلیکیشن های گوشی، تم مشکی داشته باشند. مانند تصویر زمینه ی اپل واچ، شاید آپدیت iOS روزی تم مشکی هم داشته باشد.
از آنجاییکه نمایشگر اولد از بلک لایت یا نور تیره استفاده نمی کند، می تواند خمیدگی داشته باشد. در حال حاضر، شاهد تلویزیون های اچ دی اولد یا گوشی های هوشمند با گوشه های انحنا دار بوده ایم، سری G Flex گوشی های ال جی و سامسونگ گلکسی اس 6 اج از نمایشگر های انحنا دار بهره مند هستند. نمایشگر های ال سی دی، قابلیت خم شدن را ندارند.

از آنجاییکه نمایشگر اولد از بلک لایت یا نور تیره استفاده نمی کند، می تواند خمیدگی داشته باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر