;
coinex

تعداد مگاپیکسل دوربین، مسئله نه چندان مهم!

 تعداد مگاپیکسل دوربین مسئله مهی نیست.

تعداد مگاپیکسل دوربین مسئله مهی نیست.

برای خرید یک دوربین یا یک گوشی هوشمند با توجه به دوربین آن ممکن است مسئله ی تعداد مگاپیکسل دوربین چندان مهم نباشد، اما به دلیل اینکه در بیشتر تبلیغات گوشی و یا دوربین تعداد مگاپیکسل دوربین به چشم می خورد، شما فکر می کنید که مهم ترین مسئله همین است.

یک مگاپیکسل اندازه گیری رزولوشن است، که در واقع یعنی یعنی 1 میلیون پیکسل. تقریبا هر دوربینی که امروز در بازار است چندین مگاپیکسل دارد. مثلا یک صفحه نمایش اچ دی، حدود 2 مگاپیکسل را به شما نشان می دهد یا یک صفحه نمایش 4K کمی بیش از 8 مگاپیکسل را نشان می دهد.

برای چاپ یک عکس بزرگ و خوب، تعداد مگاپیکسل دوربین حدوداً 7 مگاپیکسل کافی است. با دوربین 10 مگاپیکسلی نیز می توانید یک عکس در بالای صفحه “نشنال جئوگرافیک” چاپ کنید. هر گوشی هوشمند معمولی در بازار حداقل استاندارد را دارا است، پس مطمئناٌ یک دوربین کامپکت متوسط، تعداد مگاپیکسل دوربین قابل قبولی دارد.

در اینجا یک تصویر از یک دوربین 12 مگاپیکسلی نیکون D700 گرفته شده است، یک DSLR تنها با رزولوشن آیفون 6:

یک تصویر از یک دوربین 12 مگاپیکسلی نیکون D700 گرفته شده است، یک DSLR تنها با رزولوشن آیفون 6

و در اینجا یک شات از یک دوربین 36 مگاپیکسلی نیکون D800 گرفته شده است:

یک شات از یک دوربین 36 مگاپیکسلی نیکون D800 گرفته شده است

در لنز هر یک از دوربین ها تفاوت وجود دارد. اما آیا می توان این تفاوت را در کیفیت تشخیص داد؟

اگر تعداد مگاپیکسل دوربین، فوق العاده بالا باشد، در برخی شرایط از مدل های کم مگاپیکسلی بدتر عمل می کند. دوربین ها با تعداد مگاپیکسل بالا تمایل به نشان دادن نقطه ها در نور کم و تاکید موشِن بِلِر و تمرکز خطا دارند.

در واقع، دو دوربینی که عکس های بالا را تولید کرده اند، بزرگ هستند و به منظور مناسب شدن برای یک صفحه وب، کوچک شده اند.

تنها چند مورد وجود دارد که شما در واقع نیاز به عکس هایی با وضوح فوق العاده بالا دارید:

  • مثلا در مواردی که قرار باشد عکس شما، مجلاتی با چاپ براق را پوشش دهد (حتی برای این مورد چیزی در حدود 16 مگاپیکسل کفایت می کند).

 

  • یا اگر بخواهید عکس خود را به خانه های چاپ حرفه ای برای چاپ بزرگ،گران و با کیفیت بالا ارسال کنید، ممکن است به 24 مگاپیکسل رزولوشن نیاز داشته باشید.

 

  • اگر شما یک عکاس مد حرفه ای باشید یا شخصی که تصاویر لایف سایز را به اندازه گچ بری بر روی دیوار بوتیک طراحی می کنید، بنابراین ممکن است 30 مگاپیکسل به بالا برای شما مناسب باشد.

یکی از دلایل وحشتناک قبل از خرید (یا تولید) یک دوربین با وضوح بالا، “زوم دیجیتال” است. زوم دیجیتال یک “چیز” نیست. یک راه برداشت عکس در دوربین است که فقط به شما عکسی با کیفیت پایین، می دهد، در واقع یک مدل فشرده از آنچه که اگر شما بلند شده و به سوژه نزدیک تر شوید می توانید ببنید را ارائه می دهد. یک تکه 6 مگاپیکسلی از یک سنسور 18 هیچ گاه به زیبایی یک تصویر گرفته شده با یک سنسور 6 مگاپیکسلی نخواهد بود.

همه سوال اینست که: چرا این گوشی هوشمند با دوربین 41 مگاپیکسلی وجود دارد؟

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با تشکر از مطالب بسیار مفیدتون

    پاسخ