;
coinex

تشخیص دقیق سرطان با دستکش طلایی

تشخیص دقیق سرطان با دستکش طلایی
تشخیص دقیق سرطان با دستکش طلایی امکان پذیر خواهد بود.
در حال حاضر مامو گرافی بهترین ابزار موجود برای تشخیص سرطان سینه محسوب می شود. اما این روش و روش های سنتی خانگی اصلا کامل و دقیق نیستند.
این ابزار ها ناراحت کننده بوده و در 20 درصد موارد قادر به تشخیص دقیق سرطان نیستند؛ و اغلب پیش آمده که ابزار ماموگرافی، وجود سرطان را تشخیص داده در صورتیکه مورد مشکوکی وجود نداشته است. محققان در حال تلاش برای یافتن روش موثرتر و کم خطر برای تشخیص سرطان هستند.
دانشمندان در شماره ی 25 ژانویه ی ژورنال Nature Nanotechnology از ماده ی طلایی و حساس به فشار صحبت کرده اند که می تواند به تشخیص دقیق سرطان سینه کمک کند.
این ماده که از گرافین، لوله های نانوی کربنی و پلیمر های انعطاف پذیر ساخته شده، هنوز به طور کامل توسعه نیافته و برای استفاده روی بیماران مناسب نیست؛ اما دانشمندان امیدوارند که روزی تنها با استفاده از این دستکش طلایی قادر به تشخیص سرطان باشند.
سنسورهایی که امروزه در دسترس هستند، از هر دو قابلیت خمیدگی و تشخیص دقیق تغییرات فشار به طور همزمان برخوردار نیستند؛ به بیان دیگر برخی از آنها خمیدگی مناسب و برخی دیگر از قابلیت تشخیص دقیق تغییرات فشار برخوردارند. برای تشخیص غدد سرطانی در سینه، سنسور ها باید انعطاف پذیر و دقیق باشند. این هدفی ست که محققان با ماده ی نانوی خود به دنبال آن هستند.
سانگوون لی، نویسنده ی این مطالعات از دانشگاه توکیو در بیانیه ی مطبوعاتی اعلام کرده است که این ماده ی جدید در مراحل آزمایشگاهی توانسته است تغییرات فشار را از روی رگ های مصنوعی ، تشخیص دهد.
این ماده ی طلایی امیدوار کننده است، اما باید بدانیم که هنوز برای تشخیص دقیق سرطان کارامد نیست، این امکان در آزمایشات آینده مورد تحقیق و بررسی قرار خواهد گرفت.

سنسورهایی که امروزه در دسترس هستند، از هر دو قابلیت خمیدگی و تشخیص دقیق تغییرات فشار به طور همزمان برخوردار نیستند؛ به بیان دیگر برخی از آنها خمیدگی مناسب و برخی دیگر از قابلیت تشخیص دقیق تغییرات فشار برخوردارند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر