;
coinex

اچ تی سی پرفیوم به دوربین هایبرید پر سرعت مجهز می شود (شایعه)

 اچ تی سی پرفیوم به دوربین هایبرید پر سرعت مجهز می شود (شایعه)

اچ تی سی پرفیوم یا اچ تی سی وان ام 10، نام پرچمدار بعدی این کمپانی است. اخیرا شایعات زیادی پیرامون پرچمدار بعدی اچ تی سی به گوش می رسد. به نظر می رسد که این گوشی با نام پرفیوم معرفی خواهد شد؛ و از حالا به بعد پرچمداران اچ تی سی را با نام های “وان ام (عدد)” نخواهیم دید.

شایعات اخیر از دوربین اولترا پیکسل 12MP و مجهز به یک اوتو فوکوس لیزری خبر می دادند که فوکوس فوق العاده پر سرعتی داشت. اما شایعات جدیدی از حساب کاربری توییتر LlabTooFeR منتشر شده که انتظارات ما را از دوربین اچ تی سی پرفیوم تغییر داده است. طبق گفته ی این توییت، دوربین پرچمدار بعدی اچ تی سی، از سنسور سونی IMX377 و 12 مگا پیکسل بهره مند خواهد بود. این سنسور در دوربین گوشی های نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی هم استفاده شده است. دوربین IMX377، علاوه بر اندازه ی بزرگ پیکسل 1.55 میکرو متری (بهترین دوربین های حاضر، از پیکسل های 1.12 میکرو متری بهره می برند)، می تواند نور بیشتری از محیط را جذب کند. این قابلیت، عملکرد دوربین را در نور زیاد صبح سریعتر کرده و عکاسی در هوای تاریک را تقویت می کند.

دوربین جلویی اچ تی سی پرفیوم، به سنسور 5 مگا پیکسلی s5k4e6 سامسونگ مجهز خواهد بود. اندازه ی پیکسل های این دوربین، 1.34 میکرو متر بوده و از تکنولوژی ایزوسل (ISOCELL) سامسونگ بهره می برد. این ویژگی برای اولین بار در دوربین گلکسی اس 5 معرفی شد؛ با این تکنولوژی، پیکسل ها به صورت مجزا از هم بوده و تداخل بین آنها وجود ندارد و در نهایت، تصویر نهایی با جزئیات بهتری به ثبت می رسد.

به نظر می رسد هر دو دوربین با نام اولترا پیکسل معرفی شوند. اچ تی سی قبلا هم از این اصطلاح برای معرفی دوربین های پیکسل بزرگ خود استفاده کرده بود. دوربین های پیکسل بزرگ در گوشی های اچ تی سی وان و  وان ام 8، از پیکسل های 2 میکرومتری برخوردار بودند، اما رزولوشن 4 مگاپیکسلی، به کیفیت تصویر نهایی کمکی نمی کرد و در مقایسه با عکس های سایر گوشی های هم رده، اشکالات آنها مشخص می شد. به نظر می رسد که دوربین اولترا پیکسل همراه با گوشی اچ تی سی پرفیوم، به این عرصه باز می گردد.

این توییت از اوتو فوکوس لیزری در پرچمدار بعدی اچ تی سی خبر می دهد که با سیستم تشخیص فاز اوتو فوکوس ترکیب شده است. قبلا هم شاهد بودیم که سونی در آخرین Xperia، سیستم تشخیص فاز را با سیستم تشخیص کنتراست ترکیب کرد تا به فوکوس پر سرعت 0.3 ثانیه ای دست یابد. هنوز مشخص نیست که دوربین اچ تی سی پرفیوم به OIS یا تثبیت کننده ی اپتیکال تصویر مجهز خواهد بود و یا خیر. دوربین گوشی های نکسوس 5 ایکس و 6 پی به هیچگونه تثبیت کننده ای مجهز نبودند. گوگل مدعی شده است که پیکسل های IMX377 به اندازه ی کافی بزرگ بوده و شات پر سرعتی دارند، به همین دلیل استفاده از OIS لزومی نداشت. برای اطمینان از وجود این قابلیت ها در گوشی اچ تی سی پرفیوم باید منتظر عرضه ی آن باشیم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر