;
coinex

گوشی ال جی جی 5 رونمایی شد

گوشی ال جی جی 5 رونمایی شد

گوشی ال جی جی 5 طی رویداد کنگره ی جهانی موبایل 2016 که در بارسلون در حال برگزاری است رونمایی شد. شاید این معارفه برای کاربران نکته ی چندان جدیدی نداشت چرا که مشخصات فنی آن قبلاً در قالب شایعات و عکس های متفاوت فاش شده بود. ال جی طراحی این گوشی را نسبت به پرچمدار قبلی خود یعنی جی 4 تغییر داده است و نوآوری های جدیدی را در این گوشی آورده است. اجازه دهید تا نگاهی مختصر به ویژگی های این گوشی داشته باشیم.

صفحه نمایش

برای سومین بار پیاپی است که ال جی در گوشی پرچمدار خود از صفحه نمایش با کیفیت کواد اچ دی استفاده می کند. یک بار دیگر ال جی از تکنولوژی صفحه نمایش IPS Quantom که اولین بار در ال جی جی 4 به کار برده بود، استفاده کرده است. اما این دقیقاً همان صفحه نمایش نیست. ال جی جی 5 نیز به مانند گوشی ال جی وی 10 از صفحه نمایش همیشه روشن استفاده می کند. این صفحه نمایش همیشه روشن باعث می شود تا اطلاعاتی مانند تاریخ و ساعت همیشه و به صورت مداوم نشان داده شوند، حتی زمانی که گوشی در حالت خواب باشد. مزیت این صفحه نمایش این است که شما می توانید اطلاعات تاریخ، ساعت، پیام های دریافتی، تماس های از دست رفته و سایر نوتیفیکیشن ها را بدون اینکه گوشی را از حالت خواب خارج کنید، مشاهد کنید.

بر خلاف آنچه که شما فکر می کنید ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن باعث هدر رفتن شارژ باتری نمی شود. ال جی می گوید که این ویژگی در هر ساعت تنها 0.8 درصد از کل طرفیت باتری را مصرف می کند. ال جی می گوید که کاربران در طول روز به طور متوسط 150 بار گوشی خود را چک می کنند، بنابراین ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن نه تنها باعث هدر رفتن شارژ نمی شود بلکه موجب افزایش عمر باتری گوشی می شود.

شرکت تولید کننده همچنین خبر می دهد که نور نمایشگر جی 5 به 850 نیت می رسد که رقم فوق العاده ای محسوب می شود و باعث می شود که کاربران قادر باشند تا زیر نور مسقیم آفتاب نوشته های گوشی را به راحتی مشاهده کنند.

گوشی ال جی جی 5 رونمایی شد

 

سخت افزار

سال گذشته دیدیم که ال جی به دلیل مشکل گرمایی بیش از حد تراشه ی اسنپدراگون 810 که پرچمدار آن زمان کوالکام به حساب می آمد استفاده نکرد. این شرکت تصمیم گرفت تا در ساخت جی 4 از تراشه ی اسنپدراگون 808 و پردازنده ی 6 هسته ای استفاده کند. اما امسال ال جی به سراغ اسنپدراگون 820 رفته است که آخرین دستاورد و پرچمدار کوالکام است. این چیپ ست دارای پردازنده ی 4 هسته ای سفارشی 64 بیتی است و پردازنده ی گرافیکی آن نیز آدرنو 530 است. بنابراین در مقایسه با جی 4 می توان گفت که این گوشی از سرعت پردازش بهتری برخوردار است.

یکی دیگر از قابلیت هایی که این چیپ ست برای جی 5 به ارمغان آورده است، فناوری شارژ سریع 3.0 است. گفته می شود که شارژ سریع 3.0، 27 درصد سریع تر و 45 درصد  کارا تر از نسل قبلی است. یکی دیگر از قابلیت های این چیپ ست این است که در هنگام استفاده از برنامه های مبتنی بر مکان به میزان 41 درصد مصرف باتری بهینه تر می شود.

در ساخت جی 5 از رم LPDDR4 استفاده شده است که سریعترین و کارآمدترین حافظه ی موجود است. همان طور که می دانید میزان رم این گوشی 4 گیگابایت خواهد بود. اما در مورد حافظه ی ذخیره سازی جی 5 باید گفت که از حافظه UFS در ساخت آن استفاده شده است که از حافظه eMMC که در ساخت جی 4 استفاده شده بود سریعتر است. این میزان حافظه 32 گیگابایت خواهد بود که از طریق کارت حافظه قابل توسعه است.

گوشی ال جی جی 5 رونمایی شد

دوربین

ال جی اولین بار دوبین دو گانه را در گوشی وی 10 معرفی کرد. در پشت این گوشی دو دوربین تعبیه شده است که موجب می شود تا عکس هایی با دامنه ی وسیع تری به ثبت رسد. از این رو در ساخت جی 5 نیز از دو دوربین استفاده شده است. یکی از این دو دوبین 16 مگاپیکسلی و دیگری 8 مگاپیکسلی خواهد بود. لنز دووربین 16 مگاپیسکلی دارای زاویه دید 78 درجه است و دوربین 8 مگاپیکسی از زاویه دید 135 درجه بهره می برد. این لنز ها 1.7 بار از لنز های مورد استفاده در گوشی های هوشمند فعلی باز تر هستند. این میزان حتی از زاویه دید انسان 15 درجه گسترده تر است. همین موضوع باعث می شود تا به هنگام گرفتن عکس افراد بیشتری در قاب گوشی جای گیرند.

گوشی ال جی جی 5 رونمایی شد

شیار اضافه

ال جی در این گوشی جدید خود یک ویژگی بسیار منحصر به فرد را ارائه می دهد و آن طراحی ماژولار است. به طور خلاصه باید گفت که قاب پایین این گوشی را می توان جدا کرد و با آن را با ماژول های مختلف جایگزین کرد و قابلیت های متفاوتی را به واسطه ی آن تجربه کرد. از این طریق می توان دستگاه های جانبی متعددی از جمله Cam Plus، پخش کننده صوتی Hi-Fi، 360Cam، 360VR، Rolling Bot و … را به آن متصل کرد.

گوشی ال جی جی 5 رونمایی شد

 

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر