;
coinex

چند ترفند برای افزایش دوام شارژ و طول عمر باتری آیفون و دیگر دستگاه های اپل

چند نکته برای افزایش دوام شارژ و طول عمر باتری آیفون و دیگر دستگاه های اپل توسط این شرکت اپل ارائه شده است که در ادامه به ارائه ی آن می پردازیم.

چند نکته برای افزایش دوام شارژ و طول عمر باتری آیفون و دیگر دستگاه های اپل توسط این شرکت اپل ارائه شده است که در ادامه به ارائه ی آن می پردازیم. نائب رئیس بخش مهندسی نرم افزار اپل، کریگ فدریگی معتقد است که حذف برنامه ها به حفظ عمر باتری آیفون کمک نمی کند.
اپل یک پیج را به طور خاص، به چند راهنمایی برای بهبود و افزایش دوام شارژ و طول عمر باتری آیفون و دیگر دستگاه های اپل، اختصاص داده است. در این پست، این شرکت دوام شارژ باتری را مقدار زمانی که دستگاه روشن می ماند تا قبل از اینکه نیاز به شارژ مجدد داشته باشد، تعریف می کند و طول عمر باتری، را نیز مقدار زمانی که باتری نیاز به یک جایگزین داشته باشد، تعریف می کند. می توانید هر دو فاکتور را به حداکثر برسانید و مصرف انرژی دستگاه های اپل خود را فارغ از نوع دستگاه، بهینه کنید.
در اینجا چند راهنمایی از اپل عنوان می کنیم که به طور قابل توجهی باعث افزایش دوام شارژ و طول عمر باتری آیفون و دیگر دستگاه های اپل می شوند. این ترفند ها سخت نیستند با تکرا همراه باشید.

به روز رسانی دستگاه خود را به آخرین نسخه نرم افزار
اگر شما صاحب یک آی فون، آیپد، اپل واچ، آی پاد لمسی، مک بوک پرو یا مک بوک ایر،د هستید، بهتر است بدانید از به روز رسانی دستگاه خود به آخرین نسخه از OS X، iOS یا watchOS می توانید علاوه بر در اختیار داشتن نرم افزار روان از به عنوان یک ترفند برای بالا بردن سطح کیفی سخت افزار نیز از آن استفاده کنید . به روز رسانی نرم افزاری با فن آوری های پیشرفته، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی، می شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به جدید ترین نسخه از سیستم عامل ارتقاء یافته است.
برای رسانی به روز رسانی مسیر زیر را دنبال کنبد:

Settings > General > Software Update

اجتناب از قرار دادن دستگاه در دمای بالا
از قرار دادن دستگاه در معرض دمای بالاتر از 35 درجه سانتیگراد یا 95 درجه فارنهایت برای جلوگیری از آسیب ظرفیت باتری خودداری کنید. شارژ دستگاه و ذخیره سازی آن در دماهای بالا می تواند به آن بیشتر آسیب برساند.

زمان شارژ دستگاه قاب آن را جدا کنید
اطمینان حاصل کنید که زمان شارژ دستگاه قاب محافظ گوشی را از آن جدا کنید تا گرمای اضافی تولید نکند. این گرما می تواند در ظرفیت باتری اثر داشته باشد. هنگامی که متوجه گرمای دستگاه می شوید، باید آن را از قاب جدا کنید.

هنگام ذخیره کردن یک فایل بهتر است دستگاه حدود 50 درصد شارژ باتری داشته باشد
اگر شما از دستگاه خود برای یک مدت طولانی و ممتد استفاده می کنید باید حداقل 50 درصد شارژ داشته باشد. زیرا اگر در خلال کار نیاز به شارژ داشته باشید، اتصال آن به شارژر در حین انجام کار، منجر به کوتاه شدن عمر باتری دستگاه می شود. همچنین آن را در یک محیط خنک بدون رطوبت با دمایی کمتر از 32 درجه سانتیگراد یا 90 درجه فارنهایت قرار دهید.

بهینه سازی تنظیمات دستگاه
روش های زیر روش مطمئنی در بهینه سازی عمر باتری دستگاه هستند:
1. روشنایی صفحه نمایش خود را تنظیم کنید. شما باید روشنایی خودکار دستگاه خود را فعال کنید و یا صفحه نمایش آن را در حالت کم نور قرار دهید.
2. استفاده از وای فای به جای استفاده از دیتای خط تلفن همراه برای دسترسی به ایننترنت، زمانی که اتصال به وای فای امکان پذیر باشد، در میزان مصرف شارژ باتری تاثیر گذار است. برای مک بوک، پرو یا مک بوک ایر، در عین حال، شما باید زمانی که از وای فای استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید، زیرا روشن بودن وای فای از باتری انرژی می گیرد. همچنین توقف برنامه ها و جدا کردن لوازم جانبی نیز ممکن است در این امر تاثیر گزار باشد. بیرون آوردن کارت میکرو اس دی بر روی لپ تاپ می تواند به صرفه جویی در عمر باتری لپ تاپ کمک کند.
حالت حالت کم مصرف دستگاه را فعال کنید
حالت حالت کم مصرف (Low Power Mode) ذاز ویژگی های مفیدی است که با معرفی iOS 9 دیده شد. هنگامی که باتری آی فون شما به 20 درصد تا 10 درصد می رسد، یک پاپ آپ باز می شود و به شما پیشنهاد می دهد که آیا مایلید دستگاه خود را در حالت کم مصرف قرار دهید، بهتر است حالت کم مصرف را فعال کنید، البته به صورت دستی نیز می توان این کار را انجام داد. برای تنتظیمات دستی فعال کردن حالت کم مصرف مسیر زیر را دنبال کنید:
Settings > Battery> Low Power Mode
فعال کردن حالت کم مصرف دستگاه، به طور قابل توجهی باعث کاهش روشنایی، انیمیشن های سیستم و بهینه سازی عملکرد آن می شود.

بررسی میزان باتری استفاده شده
شما می توانید از مسیر زیر میزان استفاده از باتری خود را تجزیه و تحلیل کنید.
Settings > Battery>Battery Usage

علاوه بر این، می توانید با انجام استراتژی های زیر عمر باتری دستگاه خود را بهینه سازی کنید:

1.  ویژگی که باعث رفرش کردن برنامه های پس زمینه می شود را غیر فعال کنید، رای این کار مسیر زیر را دنبال کنید
Settings > General > Background App Refresh.
2. ویژگی یافتن مکان را در یک برنامه خاص، غیر فعال کنید.
3. نوتیفیکیشن ها را بر روی یک برنامه ی خاص غیر فعال کنید، برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Notifications
4. هنگامی که در مکانی قرار می گیریم که آنتن دهی خوبی ندارد، فعال کردن حالت فلایت مود نیز می تواند در به حداکثر رساندن عمر باتری دستگاه موثر باشد.

دستگاه خود را با کابل به یک کامپیوتری که خاموش است متصل نکنید
اگر می خواهید دستگاه خود را به واسطه ی یک کابل به یک کامپیوتر متصل کنید، باید مطمئن باشید که آن لپ تاپ یا دسکتاپ خاموش و یا استندبای نشود. در این حالت ممکن است که باتری دستگاه دشارژ شود.

همانطور که دیدیم، این ترفندها بسیار ساده هستند. قابل انکار نیست که این روزها اکثر مردم از دستگاه های قابل حمل استفاده می کنند و بدیهی است که در این نوع دستگاه ها عمر باتری مسئله ی بسیار مهمی است. در حالی که دستگاه های رده بالا، از جمله دستگاه های اپل، با شعار ظرفیت قابل توجه باتری ، می آیند، با این حال بسیاری از مشتریان، هنوز هم به دنبال روشی هستند تا دوام شارژ و طول عمر باتری را به حداکثر برسانند.
آی فون اپل در میان دستگاه های موجود در بازار، جزء چشمگیر ترین دستگاه هایی است که شما می توانید خریداری کنید. از رو راهنمایی ها و ترفندهایی را که برای افزایش دوام شارژ و طول عمر باتری آیفون و دیگر دستگاه های اپل وجود دارند، با توجه به پیشنهادات خود شرکت اپل برای به حداکثر رساندن دوام شارژ و طول عمر باتری آیفون و دیگر دستگاه های iOS بررسی کردیم.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techtimes


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر