;
coinex

اﭘﻞ ﻣﺸﺘﺮﻱ خدمات ابری ﮔﻮﮔﻞ ﺷﺪ

 خدمات ابری ﮔﻮﮔﻞ پس از Spotify، دومین مشتری بزرگ خود، اپل را جذب کرد.

خدمات ابری ﮔﻮﮔﻞ پس از Spotify، دومین مشتری بزرگ خود، اپل را جذب کرد.
ﺗﻨﻬﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺎﻩ اﺯ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺧﺎﻧﻢ ﺩاﻳﺎﻥ ﮔﺮﻳﻦ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﻧﻮﭘﺎﻱ خدمات ابری ﮔﻮﮔﻞ می گذرد، ولی ﺑﺎ اﻳﻨ ﺤﺎﻝ اﻭ ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺩﻭﻣﻴﻦ پیروزی ﺑﺰﺭﮒ ﺭا برای ﮔﻮﮔﻞ ﺑﻪ اﺭﻣﻐﺎﻥ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ. اپل ازخدمات ابری ﮔﻮﮔﻞ ، استفاده خواهد کرد. این خبر خوبی برای آمازون نیست زیرا قبلا این شرکت از خدمات ابری آمازون استفاده می کرد. بنا به گزارشات CRN ، اپل در قرار دادی با ارزش بین ۴۰۰ الی ۶۰۰ میلیون دلار برای استفاده از خدمات ابری ﮔﻮﮔﻞ ، با این شرکت به توافق رسیده است.
هنوز مشخص نیست که این قرارداد ارزش سالانه دارد و یا کل ارزش این قرارداد به این میزان است. همچنین مشخص نیست که آیا این ارزش با آنچه اپل، صرف خدمات وب سایت آمازون (AWS) می کند متمایز است یا خیر. البته اپل قصد ندارد که استفاده از AWS را متوقف کند، ولی اگر تغییر بودجه رخ دهد، ممکن است منجر به این شود که نصف هزینه های اپل در AWS ، کاهش یابد.
اپل هرگز در مورد اینکه یکی از مشتریان AWS است به صورت عمومی صحبت نکرده است، اما از آن و همچنین کلود مایکروسافت، آژور، به طور گسترده ای استفاده می کند. این موضوع در سال 2011 توسط شرکت اپل، در یک سند امنیتی تایید شد. نیویورک تایمز گزارش داده است که اپل از AWS و آژور برای بخش هایی از خدمات آیکلود استفاده می کند.
در ماه گذشته، تحلیلگر مورگان استنلی، برایان نواک تخمین زده است که اپل سالانه حدود 1 میلیارد دلار برای AWS هزینه می کند. نواک معتقد است که اپل در حال برنامه ریزی برای کاهش هزینه ی AWS است به طوری که دیر یا زود مراکز داده ی جدید، ایجاد می کند. علاوه بر آیکلود، این شرکت مراکز داده ی بزرگی برای آیتونز و اپ استور نیاز دارد.

ذایان گرین مشغول ایجاد مشارکت های بیشتر برای گوگل و جلب نام های بزرگ است.
گفته شده است که متقاعد کردن اپل برای امتحان خدمات ابری گوگل، به دست گرین انجام شده است، ذایان گرین مشغول ایجاد مشارکت های بیشتر برای گوگل و جلب نام های بزرگ است.
این دومین پیروزی بزرگ دایان گرین است، Spotify نیز ماه گذشته اعلام کرد که از خدمات ابری گوگل استفاده خواهد کرد. جالب است بدانید که Spotify هم مانند اپل یکی از کاربران AWS است.
در همین حال، دراپ باکس نیز در حال خروج از امپراتوری ابری آمازون است. البته دراپ باکس داده های خود را به گوگل انتقال نمی دهد. او به قدری رشد کرده است که می تواند مراکز داده ی خود را ایجاد و اجرا نمیاد. با این حال ما می دانیم که دراپ باکس هنوز هم در موارد خاص، مانند مشتریان بین المللی، از AWS استفاده می کند.
بنابراین گوگل به سختی در حال تلاش است که به عنوان سومین فروشنده ی خدمات ابری، بعد از آمازون و مایکروسافت قرار گیرد.
یکی از سران خدمات ابری گوگل اورس هولزله معتقد است که در سال 2020، گوگل می تواند پول بیشتری از خدمات رایانش ابری نسبت به تبلیغات بدست آورد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر