;
coinex

بهترین آنتی ویروس ها و برنامه های امنیتی برای گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی

بهترین آنتی ویروس ها و برنامه های امنیتی برای گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی

با توجه به گزارش شرکت های امنیتی سایبری نزدیک به ۱۰۰ درصد بدافزارهای موبایلی بر روی گوشی های اندرویدی یافت می شوند. در واقع بسیاری از کاربران با استفاده از دستگاه های اندرویدی خود در وب، فروشگاه های اینترنتی و … گشت و گذار می کنند و اطلاعات و داده های مربوط به زندگی شخصی خود را به اشتراک می گذارند و در همین حال ممکن است با یک پلتفرم و آگهی تبلیغاتی و اپلیکیشن هایی مخرب همه ی این اطلاعات و داده ها مورد هدف قرار گیرند. با وجود تلاش های گوگل در تامین امنیت این سیستم عامل بازهم از این بدافزارها ایمن نمانده است. به طور کلی می توان گفت که هیچ کدی نمی تواند صد در صد از این مساله محفوظ بماند. به همین دلیل هرکس می تواند از نصب یک آنتی ویروس و یا اپلیکیشن امنیتی استفاده کند و از این مشکل در امان بماند.

انتخاب های زیادی برای اپلیکیشن های سایبری وجود دارد که سال های زیادی است از سوی کمپانی های با سابقه ی زیاد برای تامین امنیت سیستم عامل های دسکتاپ ارائه می شوند. از طرفی نمی توان گفت که هر برنامه فایروال و یا آنتی ویروسی را یکبار تجربه کنید و بهترین نمونه را برای استفاده ی خود انتخاب کنید. همچنین برخی از این نمونه ها رایگان هم هستند که شاید همه از آنها خبر نداشته باشند. بنابراین تصمیم گرفته ایم در این مقاله ۵ نمونه از بهترین و برترین آنتی ویروس ها و برنامه های امنیتی اندرویدی را که توسط شرکت های معتبر به منظور محافظت دستگاه و داده ها از کدهای مخرب، تلاش های نفوذی، فیشینگ، سوء استفاده از حق امتیاز اپلیکیشن و دیگر برنامه های مخرب سایبری که به صورت رایگان ارائه می شوند را معرفی کنیم. با تکرا همراه باشید.

.

۱. CM Security

۱. CM Security

 

CM Security سیستم آنتی ویروسی ست که برای هر دو موتورهای لوکال و کلودی طراحی شده و بارها و بارها در تست هایی که توسط AV-TEST و AV-Comparatives انجام شده رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است. این آنتی ویروس قادر به رفع آسیب پذیری های سیستم است و اپلیکیشن ها، سیستم های فایلی و وب سایت ها را به منظور اطمینان از ایمنی و حفظ حریم خصوصی شما و به صورت بلادرنگ اسکن می کند. این آنتی ویروس دارای قابلیت های AppLock و Vault هم هست که به کاربران این امکان را می دهد که عکس ها، گالری و پیام ها را قفل کنند و به این وسیله آنها را از دید کسانی که نمی خواهید آنها را ببینند محفوظ می دارد و یا از اینکه کودکان شما بخواهند اوقات خود را بر روی بازی ها و اپلیکیشن ها بگذرانند جلوگیری می کند. این آنتی ویروس همچنین دارای ابزار “تلفن یاب” هم هست که به شما این امکان را می دهد که موقعیت گوشی خود را بر روی یک نقشه بیابید و یا اینکه هنگامی که در جمعی هستید و آن را گم کرده اید می توانید با “ایجاد صدای بلند” در جمع آن را بیابید یا اینکه می توانید دستگاه خود را برای محافظت از حریم خصوصی از راه دور قفل کنید. این انتی ویروس می تواند کارت های اس دی اکسترنال را برای شناسایی و حذف موارد مشکوک اسکن کند؛ با اسکن به موقع اپلیکیشن های جدید و آپدیت ها از آسیب های ممکن جلوگیری نماید؛ برای حفظ امنیت به صورت خودکار برای انجام اسکن برنامه ریزی شود؛ با مسدود کردن تماس های تلفنی ناخواسته از رنجیده خاطر شدن شما جلوگیری نماید و به منظور محافظت از فیشینگ، وب سایت های مخرب را قفل کند.

.

۲. Avast Mobile Security

۲. Avast Mobile Security

 

اپلیکیشن امنیتی موبایل Avast مدافع قابل اعتماد دیگری در برابر فایل های آلوده، فیشینگ حریم خصوصی ناخواسته، نرم افزارهای مخرب، جاسوس افزارها و ویروس هاست. Avast از شرکت های بنام در این زمینه است و مدت زمان زیادی ست که در این عرصه فعالیت می کند. نسخه ی اخیر این آنتی ویروس شامل ویژگی ها و قابلیت هایی ست که قبلا برای مشترکین رزرو می شد هم اکنون به صورت رایگان در اختیار قرار می گیرد. موتور آنتی ویروس اواست به صورت خودکار اپلیکیشن های  آلوده، تروجان ها و اپلیکیشن های جدیدی که برای اولین بار استفاده می شوند، را اسکن می کند. این آنتی ویروس همچنین شامل اسکن وب و فایل برای تکمیل فرایند محافظت موبایل می شود که درک کلی راجع به حقوق دسترسی به اپلیکیشن های نصب شده، یکپارچگی و مجوزهای شبکه تبلیغاتی، شماره های مسدود شده، اسکن و مسدود کردن سایت های آلوده به بدافزار و حتی محافظت از شماره های USSD که توانایی پاک کردن حافظه ی دستگاه شما را دارند، به شما می دهد.

.

۳. NoRoot Firewall

۳. NoRoot Firewall

NoRoot Firewall به یکدستی دیگر برنامه های امنیتی که تا اینجا ذکر شده نیست، اما این آنتی ویرس هم کار خود را به خوبی انجام می دهد. این آنتی ویروس برخلاف برنامه های دیگر که به روت شدن نیاز دارند (روت کردن به این معنی ست که دستگاه گارانتی اش را از دست می دهد) نیازی ندارد. در حقیقت این فایروال برای انجام کارهایی مشابه دیکر انتی ویروس ها، فیلترینگ نام هاست / نام دامنه و کنترل دسترسی ارائه می دهد و نیازی به هیچ مجوز مشکوکی مانند محل و شماره تلفن ندارد. همه ی اینها در یک رابط کاربری ساده ترکیب شده است.

NoRoot Firewall از اطلاعات شخصی شما از ارسال شده ها تا داده های اینترنتی بدون رضایت شما محافظت می کند. هنگامی که یک اپلیکیشن تقاضای دسترسی دارد به شما اطلاع می دهد و شما باید این کار را با فشار دکمه ی Allow و یا Deny انجام دهید. شما می توانید تنها به یک سری اتصالات خاص از یک اپلیکیشن خاص اجازه دهید و یا آنها را رد کنید.

.

۴. Kaspersky Internet Security

۴. Kaspersky Internet Security

اپلیکیشن امنیتی آزمایشگاه کسپرسکی که برنده ی جایزه هم شد برای دستگاه های تلفن همراه هم در دسترس است. این آنتی ویروس از اطلاعات خصوصی و حساس ذخیره شده بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها در برابر هرگونه تهدید، ویروس، جاسوس افزارها، تروجان و حملات محافظت می کند. این اپلیکیشن هم نه تنها با تمرکز بر روی محافظت از وب توسعه یافته بلکه شامل اسکن فایل ها هم می شود. کسپرسکی اینترنت سکیوریتی، هنگامی که شما در حال گشت و گذار در وب سایتی هستید، نوع مخرب را شناسایی کرده و آنها را مسدود می سازد. این اپلیکیشن همچنین شامل ابزاری برای کنترل دستگاه از راه دور است که در صورتی که دستگاه گم شده باشد و یا به سرقت رفته باشد می توانید از آن استفاده نمایید. این اپلیکیشن همچنین می تواند تماس ها و پیام های ناخواسته را فیلتر کند و ارتباطات شخصی شما را پنهان نماید.

کسپرسکی در حال حاضر برای اسمارت واچ های اندروید ور (Android Wear) هم ارائه می شود و توانایی نمایش اطلاعیه ها، ارسال دستورات یا گوش دادن برای کنترل صدا را دارد. کاربران می توانند آلارم را برای یافتن گوشی مفقود شده به کار بیندازند، برای نرم افزارهای مخرب اندرویدی اسکن بگیرند و وضعیت بروزرسانی ها را بر روی صفحه ی این ساعت دریافت نمایند. این کارها را می توانید از طریق همان پورتال وب My Kaspersky انجام دهید.

KIS (کسپرسکی اینترنت سکیوریتی) در نسخه های رایگان و پرمیوم ارائه می شود. کاربران می توانند قابلیت های نسخه ی پرمیوم را برای دوره ی آزمایشی ۳۰ روزه پیش نمایش کنند و بعد از اینکه آن منقضی شد، از نسخه رایگان آن استفاده نمایند. قابلیت های نسخه پرمیوم شامل حفاظت بلادرنگ خودکار، محافظت از وب و Privacy Protection به منظور کنترل چیزی که دیگران می توانند ببینند و یا به آنها دسترسی داشته باشند، است. رقبای کسپرسکی بسیاری از قابلیت های مشابه را به صورت رایگان ارائه می دهند بنابراین این اپلیکیشن باید برای متقاعد کردن کاربران در ادامه امتیاز مثبتی نسبت به بقیه داشته باشد.

.

۵. Malwarebytes Anti-Malware

۵. Malwarebytes Anti-Malware

اپلیکیشن معروف ضد بدافزار Malwarebytes هم برای دستگاه های اندرویدی مورد استفاده قرار می گیرد و دستگاه های شما را از تروجان ها، کدهای مخرب، برنامه های ناخواسته، لینک به وب سایت های مخرب در پیام های متنی دریافتی، برنامه های ردیاب موقعیت بدون رضایت شما و دیگر آسیب پذیری های امنیتی مراقبت می کند. این آنتی ویروس ها کارهایی را که در حال انجام آنها هستید و اطلاعات خصوصی که قابل دسترسی هستند را شناسایی می کنند. اینها به شما این امکان را می دهند که با پیشنهاداتی که توسط خود برنامه داده می شود، حفره های امنیتی موجود را ببندید. این آنتی ویروس هم حفاظت بلادرنگ و بر حسب تقاضا ارائه می دهد، حافظه ی بومی و کارت اس دی را اسکن می کند (با اسکن های خودکار برنامه ریزی شده کامل می شود)، اجازه دسترسی به دسته بندی ها را لغو می کند و بسیاری از جنبه های امنیتی دیگر مربوط به تلفن همراه را برای کاربران فراهم می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر