;
coinex

هر آنچه از کنفرانس I/O 2016 انتظار داریم

پیش نمایشی از آنچه گوگل در کنفرانس I/O 2016 ارائه خواهد داد را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

پیش نمایشی از آنچه گوگل در کنفرانس I/O 2016 ارائه خواهد داد را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد در آخر نیز مواردی را که احتمال اشاره به آنها در این کنفرانس بسیار کم است، بیان خواهیم کرد.

کنفرانس I/O 2016  از روز چهارشنبه 18 می(29 اردیبهشت)در مونتین ویو کالیفرنیا با سخنرانی دو ساعته آغاز می شود. کنفرانس امسال در مکانی جدید و با وعده های اطلاعیه در مورد آینده اندروید N، واقعیت مجازی، سیستم عامل کروم و بسیاری از موارد دیگر که می توان با اطمینان گفت که از مهمترین نکات تکنولوژی در سال جاری هستند، برگزار می شود.

تنها دو روز تا برگزاری کنفرانس I/O 2016 در سالن آمفی تئاتر Shoreline، زمان باقی است، در ادامه قصد داریم جزئیاتی را که از این رویداد انتظار داریم، بازگو کنیم.

کنفرانس I/O 2016  در مکان جدیدی برگزار می شود

کنفرانس I/O 2016 در مکان جدیدی برگزار می شود

گذشته از آنچه که در کنفرانس I/O 2016  معرفی می شود، شرکت کنندگان، کنفرانس امسال را به گونه ای جدید تجربه خواهند کرد، کنفرانس I/O 2016 گوگل در سالن آمفی تئاتر Shoreline در مونتن ویو محل استقرار گوگل، برگزار می شود. این فضای باز، نسبت به محل برگزاری این رویداد در سال های گذشته، مرکز غرب Moscone در سان فرانسیسکو که بیشتر یک فضای سنتی برای کنفرانس های داخلی است، یک تغییر عمده محسوب می شود.

سخنرانی اصلی در استیج اصلی سالن آمفی تئاتر و سایر سخنرانی ها و جلسات توسعه بر روی 10 استیج کوچکتر اجرا می شوند. تغییر در محل برگزاری و فضاهای باز، یک جو متفاوت را در کنفرانس امسال، با شرکت کنندگان بیشتر تضمین می کند.

اندروید N در کنفرانس I/O 2016  معرفی می شود

اندروید N در کنفرانس I/O 2016 معرفی می شود

در حال حاضر ما در مورد اندروید N که گوگل آن را در کنفرانس I/O 2016 خواهد آرود بیش تر از اندروید M که در رویداد سال گذشته معرفی شد، اطلاعات داریم. گوگل چند پیش نمایش از نسخه های توسعه دهنده ی اندروید N ایجاد کرده است که ویژگی های بزرگی مانند مالتی تسکینگ تقسیم صفحه نمایش و یک پنل اطلاع رسانی و همچنین پشتیبانی از رابط های برنامه های کاربردی Vulkan را برای بهبود عملکرد بازی، نشان می دهد.

تا کنون این نسخه های نمایشی از اندروید N برای توسعه دهندگان این شرایط را فراهم کرده است که آن را تست کنند و دید نسبتا خوبی از نسخه ی نهایی آن که در رویداد گوگل معرفی می شود، پیدا کنند. سخنرانی های کنفرانس I/O 2016 می تواند دید کلی خوبی از تفکر گسترده تری که در پس این ویژگی های جدید، نهفته است برای ما ایجاد کند. بعید است که تیم اندروید ویژگی بزرگی دیگری را که ما از آن بی خبریم، در نسخه ی نهایی به ارمغان بیاورد، اما همیشه چند مورد شگفت آور به صورت بالقوه در نسخه ی نهایی موجود است.

در این رویداد ویژگی های بیشتر اندروید N  را در می یابیم که یکی از آنها نام آن است. گوگل در حال حاضر به نوتلا اشاره کرده است. اندروید 4.4 کیت کت در سال 2013 حدود یک ماه زودتر از حد معمول مشخص شد.

همچنین ممکن است در مورد دستگاه های غیر نکسوسی که نسخه ی پیش نمایش اندروید N را از طریق برنامه ی جدید بتای اندروید، دریافت خواهند کرد، اطلاعاتی بدست آید. این روند در حال حاضر با سونی آغاز شده است؛ احتمالا دستگاه های بعدی را در این رویداد خواهیم شناخت.

و در نهایت، به نظر می رسد که گوگل سومین بیلد پیش نمایش توسعه دهنده ی “N” را در کنفرانس I/O 2016 اجرا کند که این می تواند موضوع قابل توجهی باشد. هنوز یک یا دو ماه دیگر تا در اختیار داشتن نسخه ی نهایی رابط های برنامه کاربردی اندروید N، زمان باقی است، بنابراین فرصت زیادی در اختیار گوگل  است که ما را با ویژگی ها و سرویس های جدید شگفت زده کند.

واقعیت مجازی در کنفرانس I/O 2016 

واقعیت مجازی در کنفرانس I/O 2016

دو سال از دوران هدست کاربرد گوگل گذشته است و دنیای واقعیت مجازی تجربه های پرمیوم مبتنی بر PC قابل توجهی مانند آکیولس ریف و اچ تی سی وایو داشته است و هدست های مبتنی بر گوشی های هوشمند مقرون به صرفه تری مانند سامسونگ گیر وی آر، فضای واقعیت مجازی را تحت سلطه ی خود درآورده اند. واقعیت مجازی، از آن زمان که 20 درصد از پروژه ی کاربرد گوگل توسط تعداد انگشت شماری از مهندسان توسعه یافت، راه طولانی را طی کرده است.

یک نظام مستقل واقعیت مجازی اندرویدی می تواند یکی از بزرگترین مواردی باشد که در کنفرانس I/O 2016 شاهد آن خواهیم بود.

در اوایل سال جاری وال استریت ژورنال گزارش داد که یک نسخه پیشرفته تر از کاردبرد گوگل در سال 2016 از راه می رسد، که با یک سیستم واقعیت مجازی مستقل، همراه خواهد بود. تعجب آور نیست که انتظار داشته باشیم که کاردبرد به تدریج یادآور چیزی شبیه به گیر وی آر و جلوه های ویژه گرافیکی آن شود، اما یک هدست و نرم افزار مستقل، می توانند از جالب ترین مواردی باشند که در کنفرانس I/O 2016 به نمایش در می آید.

آنچه خواهیم دید به احتمال زیاد، “Android VR” نام دارد.  پیتر روجاس بنیانگذار سایت های اخبار تکنولوژی اینگجت و گیزمودو در توییتی اشاره کرده است که تجربه ی واقعیت مجازی مستقل، بدون وابستگی به گوشی هوشمند، با نام “Android VR” در کنفرانس کنفرانس I/O 2016 خواهد آمد و نسبت به ریفت و وایو قدرت کمتری خواهد داشت.

هدست مستقل اجازه می دهد تا گوگل از محدوده چگالی گوشی های هوشمند، دوری کند، و باز هم به اکوسیستم خود مقید بماند. احتمالا برنامه هایی مبتنی بر گوشی، شبیه به پوشیدنی های اندرویدی، برای بارگذاری محتوا بر روی هدست مستقل، وجود خواهد داشت. چنین هدستی، طبیعتاً، می تواند گران تر از کاردبرد و گیر وی آر باشد.

OnHub در کنفرانس I/O 2016 

OnHub در کنفرانس I/O 2016

این شایعه ی خاص مدتی بود که به گوش می رسید، اما تمرکز روی آن در روزهای اخیر، آغاز شده است. به گزارش recode، گوگل در حال کار بر روی رقیبی برای کنترل صدای اکو آمازون، با نام مستعار “Chirp”، است و آن را در کنفرانس I/O 2016 معرفی خواهد کرد.

این دستگاه ظاهرا شبیه به یک روتر OnHub، به نظر می رسد که ترکیب جستجوی صدا و دستیار شخصی است و به جعبه ی آمازون شباهت دارد.

مشخصات این دستگاه، خیلی در دسترس نیست اما دیدن اینکه گوگل تعاملات زبان طبیعی را به ارمغان بیاورد تعجب آور نیست، او می تواند گوگل نو را مستقل سازد. اکو آمازون، تا کنون پتانسیل عظیمی نشان داده است و از طرفی با توجه به تعداد سرویس های گوگل، احتمالات خدمات “Chirp” بی پایان خواهد بود.

برنامه های اندرویدی روی سیستم عامل کروم در کنفرانس I/O 2016

برنامه های اندرویدی روی سیستم عامل کروم در کنفرانس I/O 2016

مدتی است که در مورد برنامه های اندرویدی روی سیستم عامل کروم، می شنویم. در گذشته در I/O 2014 اولین نگاه اجمالی به اپلیکیشن های اندرویدی که روی سیستم عامل کروم اجرا می شدند، داشتیم. دو سال مثل برق و باد گذشت و اکنون به نظر می رسد که گوگل بالاخره آماده ی عرضه ی آنها به پلی استور و آوردن بیش از یک میلیون برنامه ی اندرویدی برای کروم بوک ها و باکس های بازی است.

این حرکت به طور قابل توجهی باعث گسترش قابلیت های کروم بوک می شود و برای گوگل این امکان را فراهم می آرود تا رقابت را بر مایکروسافت، تنگ کند، این اتفاق با توجه به کاهش فروش PC دارای سرب زیاد به دلیل اکوسیستم دسکتاپ آن، بسیار محتمل است. سیستم عامل کروم یک شبه دنیای بازی را به دست نمی گیرد، اما در دراز مدت، پلی استور می تواند به پلت فرمی مهم برای برنامه هایی که مناسب برای استفاده در یک پنجره مرورگر نیستند، دست یابد.

گوشی پروژه تانگو در کنفرانس I/O 2016

گوشی پروژه تانگو در کنفرانس I/O 2016

در راستای محصولات بعدی واقعیت مجازی این شرکت، پروژه تانگو پلت فرم مبتنی بر اندرویدی است که در حال پیشبرد اهداف گوگل در بخش واقعیت افزوده و نقشه برداری در محیط داخلی است. این عمل را با استفاده از یک سری از دوربین ها برای نگاشت محیط اطراف به صورت سه بعدی، انجام می دهد

این تکنولوژی با محوریت تانگو به احتمال زیاد باعث قدرت سایر محصولات واقعیت مجازی گوگل نیز می شود.

لنوو اولین گوشی هوشمند نسخه ی مصرف کننده خود را از پروژه تانگو در رویداد “تِک ورد” در اوایل ماه ژوئن نشان خواهد داد، با این حال اگر گزارشاتی که از بلومبرگ می آید، باور پذیر باشند، گوگل نیز پیشرفت پروژه ی تانگو را در کنفرانس I/O 2016 نشان خواهد داد که ممکن است اشاره ای به گوشی حاصل از این پروژه نیز داشته باشد.

بنا به گزارشات، گوگل قصد دارد به صورت گسترده ای این تکنولوژی را در سال جاری، گسترش دهد و در نهایت می خواهد آن را در همه جا فراگیر کند.

دیگر اهداف کنفرانس I/O 2016  

دیگر اهداف کنفرانس I/O 2016

“اندروید پی” چند ماهی است که در انگلستان راه اندازی شده است، اما هیچ نشانه ای از جدول زمانی از برنامه ی گسترش این سرویس برای مناطق دیگر وجود ندارد. بتن تا کنون وجود داشته است. کنفرانس I/O 2016 جای خوبی است تا در مورد گسترش این سرویس در آن صحبت شود.

از طرفی اخیرا خبری از پروژه ی آرا نیست. این پروژه ی گوشی های هوشمند ماژولار، فن آوری های پیشرفته و گروه پروژه های (ATAP) را شکل می دهد، که یکی از نکات برجسته ای بود که در I/O 2014 به آن اشاره شد، این کنفرانس همچنین می تواند فرصت خوبی برای گوگل باشد تا پیش روی ATAP را نشان دهد.

تمرکزی روی پروژه آئورا نخواهد شد، این نام جدیدی است که برای برای نسل بعدی، ظاهرا نسخه شرکتی گوگل گلس در نظر گرفته شده است. بنا به گزارشات، این پروژه به حوزه های تعلق دارد که تونی فادل رئیس آن بوده است و توسط کارمندان سابق آمازون که قبلا بر روی فایر فون کار می کردند، انجام شده است.

گوگل در چین: در حال حاضر، شکاف بسیار بزرگ در سطح دسترسی جهانی گوگل وجود دارد و آن جمعیت چین است. منابع متعددی گزارش داده اند که نسخه ی چینی خاص (و به احتمال زیاد به شدت فیلتر شده) از “گوگل پلی” در سال 2016 بوجود خواهد آمد، و ممکن استاین نسخه را در کنفرانس I/O 2016ببینیم .

شماره های کاربری فعال اندرویدی جدید: طبق آمار اخیر که از سپتامبر سال 2015، به گوش می رسد، در آن زمان این سیستم عامل 1.4 میلیارد کاربر فعال داشت. در I / O 2015 این رقم 1 میلیارد شد. انتظار می رود که در سال جاری این رقم به 2 میلیارد برسد.

آنچه که به احتمال زیاد در کنفرانس I/O 2016 نخواهیم دید

آنچه که به احتمال زیاد در کنفرانس I/O 2016 نخواهیم دید

چند پیش بینی در مورد آنچه که نباید از کنفرانس امسال انتظار داشته باشیم:

دستگاه های جدید نکسوس، چه گوشی و چه تبلت در کنفرانس I/O 2016  نخواهند بود. این موقع از سال برای معرفی هر دوی آنها خیلی زود است، معمولا هر دو همزمان با نسخه های جدید اندرویدی خواهند آمد.

پایان بخشیدن به سیستم عامل کروم نیز در این کنفرانس اتفاق نخواهد افتاد. شایعات زیادی مورد اینکه گوگل ظاهرا با شروع سال آینده ی میلادی، سیستم عامل کروم را به اندروید تبدیل می کند، وجود داشته است که همه ی آنها نشات گرفته از گزارشی در وال استریت ژورنال است که اواخر سال 2015 منتشر شد. با وجود اینکه گوگل مجموعه ای از برنامه های اندرویدی را در گوگل پلی برای سیستم عامل کروم در کنفرانس امسال معرفی خواهد کرد، غیر ممکن است که نسخه دسکتاپ کاملا جدیدی از اندروید را به جای کروم نمایش دهد.

 .

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidcentral


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر