;
coinex

مایکروسافت و فیسبوک برای ساخت یک کابل زیردریایی با یکدیگر همکاری می کنند

مایکروسافت و فیسبوک برای ساخت یک کابل زیردریایی با یکدیگر همکاری می کنند

فیسبوک و مایکروسافت روز پنج شنبه اعلام کردند که در حال همکاری با یکدیگر برای ساخت یک کابل زیردریایی در اقیانوس اطلس هستند.

مایکروسافت در یک پستی در وبلاگ  می گوید که هدف از ساخت این کابل، “کمک به پاسخگویی به تقاضای رو به رشد مشتریان برای ارتباطات قابل اعتماد و سریع برای سرویس های آنلاین و کلودی” برای مایکروسافت، فیسبوک و دیگران است.

فرایند ساخت و ساز مربوط به این کابل جدید “MAREA” در ماه آگوست آغاز می شود و انتظار می رود که در اکتبر سال ۲۰۱۷ تکمیل شود. این سیستم کابلی به طول ۶۶۰۰ کیلومتر خواهد بود. مایکروسافت و فیسبوک می گویند این بالاترین ظرفیت از یک کابل زیردریایی ست که تاکنون از اقیانوس اطلس عبور کرده است.

سرعت این کابل هم بالاست. ظرفیت طراحی براورد شده برای این کابل زیردریایی، ۱۶۰ ترابایت در ثانیه است. این کابل توسط Telexius تلفونیکا راه اندازی و اداره می شود و اولین سیستم کابل زیردریایی برای اتصال ایالات متحده امریکا به جنوب اروپا خواهد بود.

این کابل از یک مرکز داده در شهر ویرجینیا بیچ، ویرجینیا به بیلبائو، اسپانیا می رود و از آنجا به هاب های شبکه ای مختلفی در اروپا، آفریقا، آسیا و خاورمیانه متصل می شود.

این اولین باری نیست که شرکت های تکنولوژی بر روی سیستم های کابل زیردریایی سرمایه گذاری کرده اند. در سال ۲۰۱۴، گوگل اعلام کرد که برای ساخت یک کابل زیردریایی که ایالات متحده را به ژاپن متصل می کند، در حال همکاری با ۵ شرکت مخابراتی مستقر در آسیاست.

مایکروسافت و فیسبوک برای ساخت یک کابل زیردریایی با یکدیگر همکاری می کنند

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: mashable


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر