;
coinex

گزارشی تامل برانگیز؛ 21 میلیون خودروی بدون راننده تا سال 2035

تکنولوژی خودروی بدون راننده می تواند سریع تر از حد انتظار ما پیشرفت کند. روزی خواهد رسید که تمامی ماشین هایی که در جاده های می بینیم، بدون راننده خواهند بود.

تکنولوژی خودروی بدون راننده می تواند سریع تر از حد انتظار ما پیشرفت کند. روزی خواهد رسید که تمامی ماشین هایی که در جاده های می بینیم، بدون راننده خواهند بود.

سازمان تحلیلگر و مشاور مدیریت کسب و کار IHS Automative، تخمین خود در رابطه با تعداد ماشین های بدون راننده در سرتاسر دنیا را افزایش داد. این شرکت در ژانویه 2014 پیش بینی کرده بود که فروش ماشین های بدون راننده تا سال 2035 به رقم 11.8 میلیون دستگاه خواهد رسید.

حال با توجه به افزایش تحقیقات و توسعه تکنولوژی خودران توسط سازندگان اتوموبیل شرکت های تکنولوژی، IHS پیش بینی کرده که تا سال 2035، چیزی نزدیک به 21 میلیون خودروی بدون راننده به فروش خواهد رفت؛ رقمی که نسبت به تخمین دو سال قبلشان با افزایش دو برابری مواجه شده است.

گزارشی تامل برانگیز؛ 21 میلیون خودروی بدون راننده تا سال 2035

IHS پیش بینی می کند که ایالات متحده با استفاده از هزاران ماشین بدون راننده ای که تا سال 2020 در جاده هایش به حرکت در می آیند، در توسعه و گسترش خودروهای بدون راننده سردمدار خواهد بود که البته این تعداد تا سال 2035 به رقمی در حدود 4.5 میلیون دستگاه خودروی بدون راننده تنها در آمریکا خواهد رسید.

ژاپن نیز چندان از این قائله عقب نخواهد بود. IHS پیش بینی می کند که این کشور آسیایی تا بازی های المپیک تابستانی در سال 2020، سرمایه گذاری های بسیاری در این صنعت انجام خواهد داد.

در حالی که ایالات متحده و ژاپن راه را برای ماشین های بدون راننده همواره می کنند، پیش بینی می شود که چین نیز به رهبر تولید گسترده این تکنولوژی در دنیا تبدیل خواهد شد. IHS معتقد است که تا سال 2035، بیش از 5.7 میلیون وسیله نقلیه در چین، هر یک به طریقی به تکنولوژی های خودران مجهز خواهند شد.

بر اساس این گزارش، اروپای شرقی و غربی نیز تا آن زمان در مجموع 4.5 خودروی بدون راننده خواهند داشت. خاورمیانه و آفریقا نیز شاهد فروش 1 میلیون ماشین بدون راننده خواهند بود.

IHS به این موضوع نیز اشاره کرده است که وسائط نقلیه خودمختار و خودران با چالش هایی در زمینه امنیت سایبری و قابلیت اطمینان نرم افزار مواجه خواهند شد که این موضوع چندان هم تعجب بر انگیز نیست، اما از طرفی نیز اشاره می کند که این موضوع در طول زمان و با پیشرفت این صنعت کاهش خواهد یافت.

به نظر شما تا چند سال آینده، آیا باز هم این پیش بینی ها تغییر خواهند کرد؟ فکر می کنید تا سال 2035 چه تعداد خودروی بدون راننده در کشور ما تردد می کنند؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

.

.

منبع: mashable


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    جالب بود. آفرین بخاطر وبسایت خوبتون

    پاسخ