;
coinex

هک توییتر توسط هکر روسی

توییتر هک شد

احتمالا از این موضوع خبر دارید که اطلاعات مربوط به صدها میلیون از کاربران Myspace و لینکدین توسط هکرها فاش شد.  هم اکنون همین اتفاق برای کاربران توییتر رخ داده است.

روز سه شنبه سایت خبری ZDNet گزارش کرد که یک هکر روسی که با نام Tessa88 به این حساب ها نفوذ کرده یک حافظه پنهانی شامل آدرس های ایمیل، پسوردها و نام های کاربری ۳۷۹ میلیون حساب کاربری در توییتر را در اختیار دارد. در روز چهارشنبه LeakedSource ادعا کرد که تعداد واقعی حساب ها زیر ۳۳ میلیون بوده است. این تعداد بیش از ۱۰ درصد کاربران فعال ماهانه ی توییتر است.

با توجه به گزارش ZDNet، این هکر این پایگاه داده را به قیمت تقریبا ۵۸۱۰ دلار یا ۴۰۰۰ پوند به فروش می رساند. این نشریه همچنین گزارش کرد که این فروشنده به حساب های هک شده ی لینکدین و Mayspace لینک هایی داشته است.

LeakedSource گفت که هک شدن توییتر موضوع تقریبا غیر ممکنی بوده است و این احتمال می رود که میلیون ها نفر به نرم افزارهای مخرب آلوده شده باشند و این نرم افزار مخرب، هر رمز عبور و نام کاربری ذخیره شده بر روی مرورگرهایی مانند فایرفاکس و کروم از تمامی وب سایت ها و از جمله توییتر را به این هکرها ارسال کرده باشد.

این هکر به دنبال هک کردن پروفایل افرادی ست که دارای بیشترین فالوور بر روی هریک از پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستند که از جمله ی این افراد می توان به مارک زوکربرگ و افراد مشهور دیگری مانند کتی پری اشاره کرد.

توییتر در یک توییت در روز سه شنبه گفت: “به منظور کمک به ایمن نگه داشتن حساب های کاربری افراد ما در حال چک کردن اطلاعاتمان دربرابر آنچه که از رمز عبورهای لو رفته ی اخیر به اشتراک گذاشته شده هستیم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر