;
coinex

دسترسی به نوتیفیکیشن ها در ios 10 برای آیفون های قدیمی نیز امکان پذیر خواهد بود

دسترسی به نوتیفیکیشن ها در ios 10 برای آیفون های قدیمی نیز امکان پذیر خواهد بود

پیش از این گزارش شده بود که دسترسی به نوتیفیکیشن ها در ios 10 برای دستگاه هایی که قابلیت لمس سه بعدی دارند، یعنی آیفون 6 اس و آی فون 6 اس پلاس به صورت ویژه ارائه خواهد شد، زیرا در ios 10 اپل تلاش کرده است تا قابلیت لمس سه بعدی به صورت یک مزیت رقابتی برجسته شود، ولی اکنون می بنیم که  قابلیت دسترسی به نوتیفیکیشن ها در ios 10 در انحصار لمس سه بعدی نخواهد بود. با این حال ios 10 چندین تغییر اساسی و جالب برای استفاده ی کاربردی از لمس سه بعدی ایجاد کرده است که این قابلیت را کاربردی تر خواهد ساخت.

همانطور که اشاره کردیم، خوشبختانه به تازگی مشخص شده است که دسترسی خاص به نوتیفیکیشن ها برای آیفون های قدیمی که فاقد قابلیت لمس سه بعدی هستند نیز، در اختیار خواهد بود. در توضیحات مربوط به نسخه ی بتای ios 10 آمده است که “پشتیبانی از دسترسی خاص به نوتیفیکیشن ها برای لمس سه بعدی بهینه سازی شده و در نسخه ی بتای 1 ios 10 این قابلیت تنها برای آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس در دسترس خواهد بود، اما نسخه ی های بعدی بتا دسترسی به نوتیفیکیشن ها در ios 10 را برای کاربران آی فون های فاقد قابلیت لمس سه بعدی نیز امکان پذیر می سازد.”

چگونگی عملکرد دسترسی به نوتیفیکیشن ها در آیفون های قدیمی فاقد لمس سه بعدی، کمی نا مشخص است، اما در برنامه هایی مانند اینستاگرام می بینیم که نگه داشتن طولانی عکس، امکانی فراهم می کند که شبیه به عملکرد لمس سه بعدی آیفون است، بنابراین ارائه ی این ویژگی، امکان پذیر خواهد بود. با توجه به اینکه فعلا نسخه ی اولیه ی بتای ios 10 منتشر شده است، فرصت خوبی است که اپل این ویژگی را در نسخه هی بعدی گسترش دهد.

اگر سخنرانی اپل را در کنفرانس WWDC را از دست داده اید و در مورد دسترسی به نوتیفیکیشن ها در ios 10 اطلاعاتی ندارید، باید بگوییم که ویژگی دسترسی به نوتیفیکیشن ها به این شکل است که می توان مکالمه ی برنامه های پیام رسان و نوتیفیکیشن های آن ها را از روی لاک اسکرین دید و به آنها پاسخ داد. برای اینکه بیشتر متوجه موضوع شوید، تصویر بالا را به دقت بررسی کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر