;
coinex

چند راهنمایی ساده برای شارژ سریع باتری آیفون

چند راهنمایی ساده برای شارژ سریع باتری آیفون

احتمالا باتری آیفون شما خوب است ولی این به این معنی نیست که نهایت استفاده را از قابلیت های آن می کنید. اگر لازم است که مدت زمان زیادی برای شارژ کامل باتری منتظر بمانید، ما در ادامه چند ترفند ساده را بررسی می کنیم که به واسطه ی آنها، به شارژ سریع باتری آیفون خواهید رسید.

از کامپیوتر خود برای شارژ استفاده نکنید

از کامپیوتر خود استفاده نکنید

اگر واقعا به دنبال سرعت شارژ هستید، از شارژر دیواری و یا پک باتری دیواری به جای پورت USB لپ تاپ استفاده کنید. ممکن است کمی دشوار باشد اما انتقال آمپر انرژی را بیشتر می کند و در نیجه باتری سریعتر شارژ می شود.

.

از یک شارژر متفاوت استفاده کنید

از یک شارژر متفاوت استفاده کنید

احتمالا شنیده اید که امن ترین شارژر برای آیفون شما، همانی است که به همراه گوشی خریداری شده است. در صورتی که به هیچ وجه این گونه نیست و این یک باور غلط است. البته برخی از تولید کنندگان شخص ثالث ممکن است برند های نامعتبری باشند اما نمونه های معتبری وجود دارد که اغلب بسیار بهتر از شارژر ضعیفی که اپل در جعبه قرار می دهد، عمل می کنند. به طور مثال برند Anker یکی از نام های معتبری است که عملکرد مناسبی دارد. البته باز هم بستگی به این دارد که شارژر فعلی شما چه مقدار انرژی انتقال می دهد. شارژر خود اپل یک آمپری است، اما شاید با 11 دلار هزینه بتوان شارژری خرید که مقدار انرژی مناسب تری منتقل کند. اگر آیپد دارید، از شارژر قوی آن استفاده کنید.

.

قاب محافظ آن را جدا کنید

قاب محافظ آن را جدا کنید

خنک نگه داشتن آیفون به سرعت شارژ آن کمک می کند، از این رو شاید بهتر باشد که بای دست یابی به شارژ سریع باتری آیفون ، قاب محافظ آن را جدا کنید. باتری های لیتیوم یونی موجود در گوشی شما از نظر فیزیکی بسیار ظریف هستند، به همین خاطر در گرمای شدید، عملکردشان ضعیف خواهد شد. اپل نیز توصیه می کند که باتری را در دمای اتاق نگه دارید تا در دراز مدت استفاده ی بهتری از آن نمائید.

عملیات اجرایی گوشی را کاهش دهید

عملیات اجرایی گوشی را کاهش دهید

اگر به منوی تنظیمات باتری بروید، می توانید ببینید که کدام برنامه ها از باتری انرژی بیشتری می گیرند. اینکه از هر آنچه که روی گوشی شما اجرا می شود، آگاه باشید، می تواند در دراز مدت، به حفظ باتری شما کمک کند.  اسکرین را خاموش کنید و یا میزان روشنایی آن را کاهش دهید. می توانید به منوی تنظیمات نوتیفیکیشن ها بروید و هشدار های اعلان برنامه هایی که اولیت کمتری دارند، غیر فعال کنید. همچنین می توانید فیلم ها و ویدئوهایی را که دوست دارید به جای تماشا و یا گوش دادن استریم، دانلود نمائید. سرویس مکانی و یا داده های تلفن همراه خود را غیر فعال کنید. این قبیل موارد کمک شایانی به شارژ سریع باتری آیفون می کند. لازم نیست تمام برنامه هایی را که به وای فای، بلوتوث و جی پی اس نیاز دارند، در حال اجرا داشته باشید.

.

حالت هواپیما را فعال کنید

حالت هواپیما را فعال کنید

با فعال کردن حالت هواپیما، باتری آیفون سریع تر شارژ خواهد شد. در این حالت همانطور که از نام و کارایی آن مشخص است، تمام فرکانس های رادیوئی دستگاه، مانند وای فای، داده های تلفن همراه و بلوتوث قطع می شوند. با غیر فعال شدن این فرکانس ها شارژ باتری چند دقیقه سریع تر انجام خواهد شد. البته در این حالت تمام ارتباطات شما با دنیای بیرون قطع است، هیچ تماس، پیام و یا نوتیفیکیشنی نخواهید داشت، اما در صورت امکان، زمان شارژ آیفون از این ارتباطات صرف در نظر کنید تا به نتیجه ی مطلوب تری دست یابید.

همچنین اپل یک حالت کم مصرف برای زمانی که شارژ باتری کم اس در ios 9 در نظر گرفته که عملکرد گوشی در این حالت مشابه حالت عادی است ولی میزان مصرف انرژی کمتر است، به این خاطر که از رنگ و نور کمتری در نمایشگر استفاده می کند و با بهینه سازی مصرف در دیگر موارد باعث می شود که هنگامی که شارژ باتری آیفون شما کم شد، مدت زمان بیشتری بتوانید از آن بهره ببرید.

.

از شارژ وایرلس استفاده کنید

از شارژ وایرلس استفاده کنید

به تازگی، پک باتری وایرلس Mophie عرضه شده است که در واقع یک مجموعه قاب باتری جدید است که به صورت کاملا مفید باتری را شارژ می کند. این قاب باتری همانطور که تبلیغ شده بود عمل می کند و از طرفی شارژ وایرلس آیفون جالب خواهد بود. البته زمان شارژ در این حالت نیز مکن است طول بکشد به همین خاطر برای سرعت بخشیدن به آن از همان روش های ذکر شده برای شارژ سنتی، استفاده کنید.

اپل در حاضر قصد ندارد که اندازه ی باتری آیفون را افزایش دهد ولی با این حال نشانه هایی وجود دارد که احتمالا تکنولوژی شارژ سریعی که در بسیاری از گوشی های اندرویدی دیده می شود را به آیفون خواهد آورد.

با استفاده از همین روش های ساده و ابتدای در هنگام شارژ، می توانید به راحتی به شارژ سریع باتری آیفون برسید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر