;
coinex

گوشی نوبیا زد 11 رسما معرفی شد

کمپانی چینی ZTE امروز طی یک مراسم از گوشی نوبیا زد 11 رونمایی کرد.

کمپانی چینی ZTE امروز طی یک مراسم از گوشی نوبیا زد 11 رونمایی کرد.

سال گذشته که این کمپانی گوشی پرچمدار نوبیا زد 9 را معرفی کرد، برای بسیاری از افراد خوشایند بود، چرا که حقیقتا تنها گوشی بدون حاشیه ی بازار محسوب می شد. اما امسال از چندین گوشی بدون حاشیه رونمایی شده است، بدین ترتیب بدون حاشیه بودن دستگاه ها، در حال حاضر چندان هیجان انگیز نخواهد بود.

با تمام این اوصاف، این کمپانی برای بار دوم آمده تا از گوشی نوبیا زد 11 رونمایی کند. این کمپانی طی یک مراسم رسمی که در شهر پکن برگزار شد، پرچمدار خود را به نمایش گذاشت.

قدرت این سیستم به اندازه ی زیبایی ظاهری آن است. این کمپانی توانست به لطف نمایشگر بدون حاشیه دستگاه، ابعاد نوبیا زد 11 را کاهش دهد؛ صفحه ی نمایش این گوشی، 81 درصد از بدنه ی آن را تشکیل می دهد. بدین تریتب، گوشی نوبیا زد 11 جمع و جورترین گوشی 5.5 اینچی در بازار امروز به شمار می رود. این گوشی در ابعاد 151.8 * 72.3 * 7.5 میلی متر ساخته شده و وزنی معادل 162 گرم دارد. بدنه ی این دستگاه فلزی بوده و هر دو طرف آن با شیشه ی 2.5D پوشانده شده است. بدنه ی این دستگاه از روند قالب ریزی تزریقی نانو و کنترل عددی کامپیوتری دقیق عبور کرده تا از فوق العاده بودن کیفیت بدنه ی کلی دستگاه اطمینان حاصل شود.

این کمپانی توانست به لطف نمایشگر بدون حاشیه دستگاه، ابعاد نوبیا زد 11 را کاهش دهد؛ صفحه ی نمایش این گوشی، 81 درصد از بدنه ی آن را تشکیل می دهد. بدین تریتب، گوشی نوبیا زد 11 جمع و جورترین گوشی 5.5 اینچی در بازار امروز به شمار می رود. .

از نقطه نظر ویژگی های سخت افزاری این دستگاه باید گفت که گوشی نوبیا زد 11 از نمایشگر 5.5 اینچی بدون حاشیه ی LCD با رزولوشن 1080p برخوردار بوده که با روشنایی نیت 500 همراه است؛ این صفحه نمایش ضد بازتاب بوده و زاویه ی دید گسترده ای دارد. علاوه بر این، نمایشگر این دستگاه با تکنولوژی FiT همراه است که برای اولین بار با گوشی نوبیا زد 9 معرفی شد. تکنولوژی لمس لبه ی FiT قابلیت های متنوعی را به لبه های گوشی هوشمند اضافه می کند. بنابراین برای کارهایی از قبیل عوض کردن برنامه ها، تنظیم روشنایی تصویر و یا پاک کردن اپلیکیشن های بک گراند، به راحتی می توان از قابلیت های متنوعی که در لبه ی دستگاه تعبیه شده، استفاده کرد.

قدرت گوشی نوبیا زد 11 توسط تراشه ی اسنپ دراگون 820 با قدرت پردازشی 2.15 گیگاهرتز تامین می شود. به نظر می رسد که نوبیا به منظور تعبیه ی تکنولوژی TruSignal در تراشه ی پرچمدار خود، با کوالکوم همکاری کرده است. گزارش شده که تکنولوژی TruSignal، آنتن های گوشی را تقویت کرده و تا 30 درصد، قطعی تماس ها را کاهش می دهد؛ علاوه بر این، سرعت داده تا 40 درصد افزایش می یابد و در نهایت، باعث کاهش 20 درصدی مصرف باتری می شود.

مدل رم 4 گیگابایتی این دستگاه با حافظه ی 64 گیگابایتی همراه است، این درحالیست که مدل رم 6 گیگابایتی آن، از حافظه ی 128 گیگابایتی برخوردار خواهد بود. این دستگاه قابلیت نصب میکرو اس دی کارت را دارد و از افزایش حافظه تا 200 گیگابایت پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که زد 11، دو سیمکارته بوده و از اتصال 4G و VoLTE پشتیبانی می کند. اسکنر اثر انگشت در پشت دستگاه قرار گرفته و در عرض 0.1 ثانیه، قفل دستگاه را باز می کند.

مدل رم 4 گیگابایتی این دستگاه با حافظه ی 64 گیگابایتی همراه است، این درحالیست که مدل رم 6 گیگابایتی آن، از حافظه ی 128 گیگابایتی برخوردار خواهد بود. این دستگاه قابلیت نصب میکرو اس دی کارت را دارد و از افزایش حافظه تا 200 گیگابایت پشتیبانی می کند..

یک دوربین 16 مگاپیکسلی (سونی IMX298) در پشت گوشی نوبیا زد 11 قرار گرفته که از قابلیت هایی همچون فیلتر IR شیشه ی آبی، دیافراگم گسترده ی f/2.0، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، PDAF و تکنولوژی NeoVision خود کمپانی برخوردار است. دوربین سلفی این دستگاه نیز 8 مگاپیکسلی بوده و به لنز گسترده ی 80 درجه مجهز شده است.

درباره ی ویژگی های نرم افزاری گوشی نوبیا زد 11 باید گفت که سیستم عامل اندروید 6.0.1 مارشمالو به صورت مبنا و نوبیا UI 4.0 روی آن اجرا خواهند شد. این گوشی از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که به گفته ی کمپانی، در حالت مصرف مکرر، 1.37 روز و در حالت استفاده ی معمول، 2.17 روز دوام خواهد داشت. این کمپانی اعلام کرده که با وجود تکنولوژی NeoPower، این میزان دوام امکان پذیر خواهد بود. باتری نوبیا زد 11 از قابلیت شارژ سریع در ولتاژ 9 و آمپر 2 پشتیبانی می کند.

نسخه ی استاندارد گوشی نوبیا زد 11 که با رم 4 گیگابایتی و حافظه ی 64 گیگابایتی همراه است، با قیمت 2499 یوان معادل 376 دلار به فروش می رسد؛ این در حالیست که نسخه ی رده بالا با رم 6 گیگابایتی و حافظه ی 128 گیگابایتی، با قیمت 3499 یوان معادل 526 دلار معامله خواهد شد. این گوشی در حال حاضر برای رزرو آماده است و در روز 6 جولای و از ساعت 10 صبح، روند فروش آن آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که نسخه ی ویژه ی C.Ronaldo (کریستین رونالدو) گوشی نوبیا زد 11 نیز وجود خواهد شد اما هنوز قیمت و ویژگی های آن اعلام نشده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmochina


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر