;
coinex

قابلیت اتوپایلوت تسلا جان یک نفر را گرفت

اختلال در سیستم قابلیت اتوپایلوت تسلا به مرگ یک نفر منجر شد.

اختلال در سیستم قابلیت اتوپایلوت تسلا به مرگ یک نفر منجر شد.

اداره ی ملی امنیت بزرگراه ها، تصادف یک ماشین تسلا مدل اس که مود اتوپایلوت آن فعال بود با یک تریلی را مورد بررسی قرار داده است. این تصادف منجر به مرگ راننده ی ماشین تسلا شد. این اولین تلفاتی است که به قابلیت اتوپایلوت تسلا مربوط می شود.

به گزارش تسلا، ماشین مدل اس مذکور در حال رانندگی در یک بزرگراه بود که یک تراکتور تریلی، مسیر راه ماشین تسلا مدل اس را قطع می کند. متاسفانه راننده و سیستم اتوپایلوت، هیچ کدام از ترمز استفاده نمی کنند. این کمپانی تولید کننده ی ماشین های الکتریکی معتقد است که ترکیب رنگ سفید تریلی و روشنایی آسمان روز، تشخیص وسیله ی روبرویی را برای سیستم نیمه خودران ماشین دشوار کرده است.

به دلیل بلند بودن ارتفاع تریلی، شیشه ی جلویی ماشین تسلا به کانتینر این وسیله ی نقلیه ی بزرگ برخورد کرده و تسلا را به زیر خود کشیده است. تسلا معتقد است که “سیستم پیشرفته ی امنیت تصادف” می توانست از هرگونه آسیب جدی جلوگیری کند؛ اما این تنها در صورتی است که قسمت جلویی تسلا به ماشین روبرویی برخورد کند.

این برخورد در 7 می و در ویلیستون فلوریدا اتفاق افتاد. کمپانی تسلا این خبر را به اطلاع اداره ملی امنیت بزرگراه ها رساند و این اداره نیز مراحل بررسی را آغاز کرد. به گزارش Levy Journal، این راننده، جاشوا براون نام داشت. براون یکی از اعضای فعال انجمن Tesla Reddit بود. او اخیرا یکی از ویدیو هایی که توسط ایلان ماسک (مدیر عامل تسلا) توییت شده را منشر کرده بود. ایلان ماسک در این ویدیو نشان داده بود که چگونه حالت فعال اتوپایلوت از تصادف ماشین او جلوگیری کرده است.

تسلا در بیانیه ای اعلام کرد: “فردی که در این حادثه جان خود را از دست داده، یک خانواده ی دوست داشتنی داشت و ما برای از دست رفته ی آنها بسیار غمگینیم. او یکی از دوستان تسلا و از اعضای اصلی اجتماع وسایل نقلیه ی الکتریکی بود؛ فردی که تمام زندگی خود را صرف نوآوری و وعده های تکنولوژی کرده است. او قویا به ماموریت تسلا اعتقاد داشت. ما عمیق ترین همدردی ها را با خانواده و دوستان این شخص سهیم هستیم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر