;
coinex

ادعای ساخت آیفون 15 سال قبل از اپل و درخواست غرامت 10 میلیارد دلاری!

ادعای ساخت آیفون 15 سال قبل از اپل و درخواست غرامت 10 میلیارد دلاری!

شخصی به نام Thomas S.Ross پرونده ی حقوقی به ارزش 10 میلیارد دلار علیه شرکت اپل به راه انداخته است؛ این فرد مدعی است که در سال 1992، یعنی 15 سال پیش از این که استیو جابز آیفون را معرفی کند، این دستگاه را اختراع کرده بود. راس می گوید به غیر از آیفون، اپل پتنت مربوط به تولید آیپاد و آیپد را که او 24 سال پیش به ثبت رسانده بود را استفاده کرده است.

این فرد مدعی است طراحی سه محصول یاد شده از شرکت اپل از اختراع های او که در سال 1992 با عنوان “دستگاه التکرونیکی مطالعه” در اداره ثبت اختراع و نشان های تجاری آمریکا ثبت شده بود، سرچشمه می گیرد. محصولی که توسط راس به ثبت رسیده بود دستگاهی را نشان می دهد که به یک گوشی هوشمند امروزی شبیه بوده و دارای یک صفحه نمایش لمسی به منظور انجام مطالعه، دیدن عکس و تماشای فیلم است. این فرد 10 میلیارد دلار غرامت و 1.5 درصد فروش دستگاه های iOS در آینده را از اپل خواستار است.

این در حالی است که اداره ثبت اختراع آمریکا در سال 1995 درخواست راس را به دلیل عدم پرداخت هزینه لازم برای ادامه این فرآیند لغو کرده بود. به عبارت دیگر راس هیچ گونه گواهی مبنی بر ثبت اختراع این محصول دریافت نکرده است. او طرح های خود را در سال 2014 در سازمان کپی رایت آمریکا به ثبت رسانید. در کنار طرح یک دستگاه با تک صفحه نمایش، طرح او شامل یک ورژن با دو صفحه نمایش نیز می شود.

در شکایت این فرد به جمله از استیو جابز اشاره شده است که می گوید: “ما هیچ وقت از دزدیدن ایده های فوق العاده شرمنده نیستیم”. او می گوید اپل با انجام این کار خسارتی بزرگ و غیر قابل جبران به او وارد کرده است که با پول هم نمی توان آن را مقایسه یا جبران کرد.

ادعای ساخت آیفون 15 سال قبل از اپل و درخواست غرامت 10 میلیارد دلاری! ادعای ساخت آیفون 15 سال قبل از اپل و درخواست غرامت 10 میلیارد دلاری!

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر