;
coinex

ادعای کذب هواوی درباره ی عکسی که هواوی پی 9 به ثبت رسانده

کمپانی هواوی ادعا کرده بود که این تصویر را گوشی هواوی پی 9 به ثبت رسانده، در حالیکه عکس نامبرده در واقع با دوربین 4500 دلاری کانن گرفته شده است.

کمپانی هواوی ادعا کرده بود که این تصویر را گوشی هواوی پی 9 به ثبت رسانده، در حالیکه عکس نامبرده در واقع با دوربین 4500 دلاری کانن گرفته شده است.

در بررسی های به عمل آمده از گوشی هواوی پی 9 مشخص شد که این دستگاه از دوربین فوق العاده ای برخوردار است، اما کمپانی هواوی به این بررسی ها اکتفا نکرده و تلاش می کند تا تماشایی بودن دوربین هواوی پی 9 را بیشتر از آن چیزی که هست جلوه دهد.

این غول تولید کننده ی دستگاه های الکترونیکی تصویر بالا را در صفحه ی گوگل پلاس خود منتشر کرد و در توضیحات نوشت: “ما توانستیم طلوع زیبایی را به ثبت برسانیم. دوربین لایکای دوگانه ی هواوی پی 9، عکاسی در نور کم را دلپذیر می کند. عکاسی با گوشی هوشمند را از نو بسازید و عکاس های طلوع خود را با ما به اشتراک بگذارید.” لازم به ذکر است که این پست پاک شده است.

این پلت فرم شبکه ی اجتماعی گوگل، فراداده ی عکسهایی با فرمت تغییر پذیر را در همه ی عکس های شبکه ی اجتماعی خود در دسترس قرا می دهد. این داده توسط Android Police کشف شد و اعلام شد که این تصویر توسط دوربین 2600 دلاری کانن EOS 5D و لنز 1900 دلاری آن به ثبت رسیده است.

کمپانی هواوی در بیانیه ای اعلام کرد: “اخیرا گفته شده که تصویر پست شده در شبکه ی اجتماعی ما، با دوربین هواوی پی 9 ثبت نشده است. این تصویر که به صورت حرفه ای و در زمان فیلمبرداری تبلیغاتی برای هواوی پی 9 گرفته شده، برای الهام دادن به جامعه ی هوادارن ما به اشتراک گذاشته شد. ما متوجه شدیم که باید درباره ی این عکس توضیح دقیق تری می دادیم، مقصود ما گمراه کردن نبوده است. از این بایت عذر خواهی می کنیم و تصویر را پاک کرده ایم.”

کمپانی هواوی درباره ی دوربین هواوی پی 9 که در آن از تکنولوژی کمپانی لایکا آلمان استفاده شده، تبلیغات زیادی انجام داد.

هواوی تنها شرکتی نیست که عکس سوال برانگیزی را برای تبلیغات دوربین خود استفاده کرده است. نوکیا در سال 2012 با انتشار یک ویدیو قصد داشت تکنولوژی ثبات تصویر دوربین گوشی لومیا 920 را به نمایش بگذارد، اما در واقع از یک دوربین حرفه ای برای فیلمبرداری استفاده کرده بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر