;
coinex

ماشین های نیسان به چندین قابلیت خودران مجهز می شوند

ماشین های نیسان از اواخر آگوست به تکنولوژی های نیمه خودران مجهز خواهند شد.

این طور که به نظر می رسد، تسلا تنها خودروسازی نیست که قابلیت های خودران را به ماشین های خود اضافه می کند. کمپانی نسیان اخیرا اعلام کرد که تکنولوژی نیمه خودران ProPILOT خود را تا اواخر آگوست، در ماشین نیسان سرنا قرار خواهد داد. گفته می شود که این تکنولوژی در سال 2017 و در کشور های اروپایی، آمریکا و چین کار خود را آغاز خواهد کرد. این آپگرید تکنولوژی شرایطی را برای ماشین های نیسان فراهم می کند تا در بزرگراه ها به صورت خودران هدایت شوند.

راننده ی این ماشین های نیسان در بزرگراه ها می توانند در محدوده ی سرعتی بین 18 تا 62 مایل، از قابلیت خودران بهره مند شوند. این سیستم همچنین می تواند ماشین ها را در لاین خود نگه داشته و فرمان را کنترل کند؛ این حالت در شرایطی که جاده با پیچ شدید مواجه باشد نیز، حفظ می شود. این قابلیت در صورت تشخیص موانع در جاده می تواند به صورت اتوماتیک، ترمز را فعال کند.

ماشین های نیسان برای دست یابی به این منظور از یک دوربین استفاده می کنند که می تواند وسایل نقلیه دیگر و خطوط لاین روی جاده را تشخیص دهد.


.

سیستم اتوپایلوت تسلا نیز با قابلیت هایی همچون ترمز خودکار، تغییر لاین و هشدار نقاط کور همراه است. این قابلیت همچنین می تواند سرعت ماشین را در پیچ های بزرگراه و پارک خودکار، تنظیم کند. اما تسلا از سیستم های پیچیده تری برای کنترل قابلیت های خودران خود استفاده می کند. ماشین های نیسان تنها از یک دوربین در سیستم ProPILOT بهره مند می شوند، این در حالیست که تسلا از سنسورهای چندگانه و دوربین رو به جلو برخوردار شده است.

با تمام این اوصاف و با وجود تصادفی که منجر به مرگ یکی از رانندگان تسلا مدل اس شده، به نظر می رسد که قابلیت اتوپایلوت تسلا زیر سوال رفته است.

نیسان نیز با پیشرفت تکنولوژی خودران خود، قابلیت ProPILOT را در ماشین های خود تعبیه خواهد کرد. ماشین های نیسان در سال 2018 می توانند به صورت خودران لاین ها را عوض کنند. این ماشین ها تا سال 2020 قادر خواهند بود د تا در تقاطع ها و جاده های شهری به صورت خودران حرکت کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر