;
coinex

میزان قطعی شبکه های اجتماعی ترکیه پس از کودتا

میزان قطعی شبکه های اجتماعی ترکیه پس از کودتاپس از کودتای ترکیه در شب گذشته، کاربران ترکی توئیتر و همچنین یوتیوب گزارش داده اند که هنگام استفاده از این سرویس ها با قطعی مواجه می شوند. البته برخی از کاربران دیگر در بخش های مختلف ترکیه می گویند که هنگام استفاده از توئیتر و یوتیوب، مشکلی نداشته اند. همچنین چند پست فیسبوک نیز از ترکیه دیده شده است، به همین خاطر می توان گفت فیسبوک نیز به طور کامل قطع نیست.

نخست وزیر ترکیه گفته است که ارتش ترکیه حرکت به سوی آنکارا را که خارج از زنجیره ی فرمان هستند، آغاز کرده است. عکس هایی از وسایل نقلیه نظامی و دو پل اصلی آنکارا که مسدود شده اند، توسط کاربران توئیتر دیده می شود، به همین خاطر می توان گفت که قطعی این شبکه ی اجتماعی موقتی بوده است.

گزارش های ضد و نقیضی از تیراندازی های سطح شهرها در اختیار است. برخی از ساکنان ادعا می کنند که صدای تیر اندازی را نمی شنوند، ولی رسانه ها گزارش داده اند که تیراندازی رخ داده است. همچنین ویدئویی در توئیتر، شلیک هلیکوپترها را به اهداف زمینی نشان می دهد.

ارتش ترکیه در بیانیه ای ادعا می کند که قدرت را به دست گرفته است. مشخص نیست که کدام بخش نظامی دگیر کودتاست و چه میزانی حمایت و یا مخالفت از آن وجود دارد. رئیس جمهور ترکیه، اردوغان در فیس تایم از مردم خواسته است که به خیابان ها رفته و مخالفت خود را با کودتای ترکیه اعلام نمایند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر