;
coinex

گالری/ برندگان نهمین دوره ی مسابقه ی عکاسی با آیفون (قسمت دوم)

نهمین دوره ی مسابقه ی عکاسی با آیفون نیز برگزار شده و برندگان آن مشخص شدند.

(عکس بالا، برنده ی جایزه بزرگ مسابقه ی عکاسی با آیفون شده است) این مسابقات که با عنوان iPhone Photography Awards یا به اختصار با نام iPPAwards شناخته می شود، هر سال و تحت سرپرستی کنان اکتولون برگزار می شود. در مسابقه ی عکاسی با آیفون ، تنها عکس های گرفته شده با این دستگاه ها اجازه ی شرکت خواهند داشت. به گفته ی اکتولون، این مسابقات به منظور قدردانی از قدرتی که این دوربین های کوچک در ایجاد نگاه جدید به جهان اطراف در اختیار ما قرار می دهند، برگزار می شود. آیفون ها از بهترین دوربین های دنیا برخوردار نیستند اما به لطف دقت رنگ، استحکام و سادگی مورد قبول عکاسان حرفه ای قرار گرفته اند.

در ادامه، سری دوم از عکس های برنده در نهمین دوره ی مسابقه ی عکاسی با آیفون را مشاهده خواهید کرد؛ با تکرا همراه شوید.

.

مقام اول؛ دیگران

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این تصویر در Botany Bay، در سیدنی استرالیا به ثبت رسیده و یکی از نقاط مورد علاقه ی من در آن تابستان به شمار می رود. نزدیک به 100عکس مختلف را با موضوع کودکان محلی که در حال پرش و شیرجه از روی این دیوار بودند، به ثبت رساندم. مدل های من هیچگاه در به اجرا گذاشتن حالت، شکست نخوردند.”

.

مقام دوم؛ دیگران

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این عکس در تابستان سال گذشته و در North South Campground در نیویورک گرفته شده است. من و دوستانم برای قایق سواری به ساحل رفتیم. به خاطر هوای بد، تقریبا هیچ کس نزدیک ساحل نبود. قایق های زیادی در کنار ساحل قرار گرفته بودند؛ به نظر من آنها زنده آمدند، درست شبیه به دلفین هایی که منتظر بودند سوار آنها شویم.”

.

مقام سوم؛ دیگران

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “طبیعت یک پدیده است؛ فرقی نمی کند که چند بار به آنها نگاه می کنید، چون همیشه متفاوت خواهد بود. لای کونگ به عنوان باغ پشتی هنگ کنگ شناخته می شود. زمانیکه بیدار شدم، این پنجره را شبیه به قاب دیدم که طبیعت در آن با خلق و خوی مشترک قرار داشت. طبیعت مانند نقاشی است، اگر ما چشم دیدن آن را داشته باشیم.”

.

مقام اول؛ پاناروما

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این عکس را در سردترین صبح سال گرفتم. پیش بینی شده بود که دمای هوا به کمتر از 0 درجه برسد. ممکن بود هر اتفاقی بیفتد و افتاد! حلقه های زیبای مه بر روی نهر ها و آبراه ها.”

.

مقام دم؛ پاناروما

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “بعد از تحقیقات کوتاه درباره ی جاذبه های پایتخت، به شدت پیرامون ساختمان پارلمان که توسط لویی کان طراحی شده بود، کنجکاو شدم. بنابراین بعد از شروع روز در داکا، به سرعت به این شاهکار معماری رسیدم. حالت های هندسی بی پروا و انعکاس آن در آب، یک تاثیر بصری منحصر به فرد را به وجود آورده بود.”

.

مقام سوم؛ پاناروما

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “من و آناستازیا چرنیک در تور مسافرتی ایسلند و در حال ماجراجویی در زمین های رنگارنگ Eldhraun Lava Field بودیم. از نمای رنگ قرمز کت او در این زمینه ی کاملا سبز، لذت بردم. این رنگ آبی آسمان نیز ترکیبی را به وجود آورد که گویی او یک پری کوچک قرمز در سرزمین قصه های افسانه ایست.”

.

مقام اول؛ مردم

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “من در حال فیلمبرداری از چند رفلکس لنز برای مستند خودم در رودخانه ی گنگ هند بودم که این مرد را در حال حمام کردن در این رودخانه دیدم، به سرعت گوشی خود را برداشته و این لحظه را ثبت کردم.”

.

مقام دوم؛ مردم

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “زمانیکه با همکاران خلاقم در میانمار مشغول ساخت فیلم مستندم بودم، این عکس از کشاورزان برمه ای را به ثبت رساندم. ما متوجه شدیم که این مردها با گاوهایی که در کنارشان بودند، کار می کردند. ما نیز در این منطقه توقف کردیم تا بتوانیم یک صحنه از این چشم انداز رنگارنگ را برای فیلم به ثبت برسانیم. آنها حضور ما را پذیرفتند و به کار خود ادامه دادند، آنها از کار کردن در زیر این آفتاب و به وجود آوردن کوه های کاه، دست نکشیدند.”

.

مقام سوم؛ مردم

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “نزدیک غروب و در محله ی لاتین در پاریس، این عکس را گرفتم. به نظر می رسید که این مرد از کار در آشپرخانه ی رستوران دست کشیده و کمی استراحت می کند. در همین لحظه، دستگاه موبایلم را برداشته و چند تصویر را به ثبت رساندم. احساس می کردم که نامرئی شده ام، چرا که از دوربین آیفون استفاده می کردم.”

.

مقام اول؛ پرتره

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “زمانیکه برای آخر هفته، با قطار به لندن می رفتیم، پسر بزرگم چارلی تمام مدت از پنجره به بیرون نگاه می کرد. به نظرم رسید که شاید در عالم هپروت باشد. قبل از اینکه متوجه شود، از او چند عکس گرفتم تا اینکه برگشت و به من خیره شد. او همچنان به نگاه پر از خیال خود ادامه داد تا اینکه من توانستم آن لحظه را ثبت کنم.”

.

مقام دوم؛ پرتره

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “کتابخانه ی رونالد ریگان در کالیفرنیا با الهام از فیلم لینکلن تصمیم گرفت نمایشگاهی از او را به اجرا بگذارد و من نیز در آن شرکت کردم. یکی از آیتم هایی که در نمایشگاه حضور داشت، نیم تنه ای از لینکلن بود که توسط کازوهیرو تسوجی، ساخته شده بود. طول این نیم تنه، 198 سانتیمتر بود. من هم با آیفون خود چند عکس ازین قطعه را به ثبت رساندم.”

.

مقام سوم؛ پرتره

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: ” تصویر بالا در غروب معبد کوم امبو در مصر به ثبت رسیده است. یک پاک کننده ی خیابان مسلمان از کار دست کشیده و به فکر عمیقی فرو رفته بود. زمان برای او کاملا متوقف شده بود. به سرعت دوربین خود را برداشته و قبل از گذر این لحظه، آن را به ثبت رساندم.”

.

مقام اول؛ فصل ها

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “بعد از برف بازی در طوفان زمستانی جوناس، در حال بازگشت به خانه بودم. به عقب نگاهی انداختم تا اطراف خودم را ببینم؛ نمای زیبا اما کمرنگی از پل منهتن را در فاصله ی دور دیدم. با یک توقف کوتاه، به سرعت گوشی را برداشته و چند فریم ازین منظره را به ثبت رساندم.”

.

مقام دوم؛ فصل ها

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: ” این عکس در یک روز فوق العاده سرد زمستانی در شیکاگو به ثبت رسیده است. من در حال تماشای رودخانه ی یخ زده با تکه های یخ سرگردان آن بودم؛ نکته ی قابل توجه برای من در این عکس، اشکال هندسی و کنتراست ترکیب آن از منظر بالا بود.”

.

مقام سوم؛ فصل ها

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “در حال عبور از پل هاروارد بودم و از بوستون به کمبریج می رفتم؛ متوجه شدم که برج هنکاک سایه ی تیز و طولانی را روی رودخانه ی یخ زده ی چارلز ایجاد کرده است. حدس می زدم که این سایه به کمبریج می رسید و گرفتن این عکس از بوستون می توانست جالب باشد. چند صد پا به سمت Memorial Drive حرکت کردم و به مرکز این سایه رسیدم و در نهایت با آیفون، این عکس را به ثبت رساندم.”

.

مقام اول؛ هنوز زندگی

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این عکس را در باغ داخلی یکی از بستگانم به ثبت رساندم. در مقایسه با روزهای شلوغی که در شنژن، گوانگدونگ سپری می کنم، آن روز یک بعد از ظهر بسیار آرام بود. من در آن باغ تنها نشستم. پرتو آفتاب از پنجره وارد شد و با وجود آن صندلی خالی، یک لحظه ی هماهنگ و آرام به وجود آمده بود. آن لحظه تمام استرس و اضطراب مرا از بین برد.”

.

مقام دوم؛ هنوز زندگی

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “وقتی که وارد ساختمان مهندسی شدم، یک تکه نور دیدم که از فاصله ی دو ساختمان عبور کرده و روی یک دیوار سفید تابیده بود. به طور معمول، این یک دیوار سفید ساده است که روی آم یک کلید برق معمولی قرار گرفته؛ اما با این تابش نور، به یک سطح درخشان تبدیل شد که با این سایه ها به یک سیاره ی دیگر شباهت داشت. بعد از چند دقیقه ی کوتاه، نورها از بین رفتند.”

.

مقام سوم؛ هنوز زندگی

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این تصویر اصلی در طول ملاقات با یک برده ی بازمانده در مریلند به ثبت رسیده است.”

.

مقام اول؛ غروب

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “پایان تابستان بود و هوا کم کم خنک می شد؛ من در حال تشویق شناگرانی بودم که در آن هوا به کار همیشگی خود ادامه می دادند. دمای هوای مناسب برای شنای من، 40 درجه است.”

.

مقام دوم؛ غروب

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این تصویر در 30 جولای 2015 و در Guilin به ثبت رسیده است. زمانیکه به روستای شینگ پینگ رسیدم، مسحور این چشم انداز طبیعی شدم؛ رودخانه، کوه ها، بامبو و آرامش. یک دوچرخه کرایه کردم و در ساحل روخانه ی لی پدال زدم؛ تمام آن بعد از ظهر را صرف گفت و گو با افراد محلی و عکس گرفتن کردم. چند روز را در آن منطقه سپری کرده و منطقه و زمان مناسب برای دیدن بهترین طلوع و غروب را پیدا کردم. کاملا ثابت شد که این همه صبر کردن و تلاش، ارزشمند بوده است. من بسیار خوش شانس بودم که توانستم یکی از زیباترین طلوع های عمرم را ببینم.”

.

مقام سوم؛ غروب

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این عکس در اعماق دالان های بتنی بروکلین و درست در لحظه ای که نور ساعت های طلایی در حال عبور از شکاف ساختمان ها بود، به ثبت رسیده است. این تصویر در واقع ترکیبی از چند عنصر همگام است؛ نورهای رقصان که از میان ابرهای دوردست تابیده می شوند و در رنگ های درخشان به نمایش گذاشته می شوند، در حالیکه یک هواپیما به مقصد خود برای فرود نزدیک می شود.”

.

مقام اول؛ مسافرت

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این تصویر، مناظر هماهنگی از یک زوج قدیمی که کار خود را از صبح زود آغاز کرده اند به نمایش می گذارد؛ در حالیکه خورشید، نوری به شیاپو، فوجیان تابانده است. من روی لحظه و داستان پیش رویم، تمرکز کردم.”

.

مقام دوم؛ مسافرت

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این عکس در دوم ژانویه ی 2016 در فوجیان چین به ثبت رسیده است. روستای سوتی برای تاریخ صد ساله ی خود در ساخت هنر رشته فرنگی چینی به شهرت رسیده است. در این روند ساخت با دست، از تکنیک های مختلفی استفاده می شود که از انواع آنها می توان به تا زدن، کش دادن، کشیدن و پیج دادن اشاره کرد؛ این کار تا جایی ادامه می یابد که به رشته های باریک تبدیل شوند. این تصویر، چشم اندازی از روستا را نشان می هد که در آن مردم در حال کشیدن و خشک کردن رشته فرنگی ها هستند.”

.

مقام سوم؛ مسافرت

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “زمانیکه در موسسه ی بودایی Seda Larong Wuming در سیچوان چین بودم، این عکس را گرفتم. این بزرگترین موسسه بودائیسم در دنیاست. من با پدر خود در سفر تابستانی بودم و از پکن به تبت می رفتم؛ جاده به شدت سنگی و صعب العبور بود. عبور از آنها یک هفته طول کشید. این خانه های قرمز چوبی، حیرت انگیز بودند. این موسسه ی بودائی شبیه به یک جهان دیگر بود. توریست هایی که از منطقه عبور می کردند، کنجکاو، شلوغ و سرزنده بودند، اما لاما و بودائی ها به زندگی خود در آرامش ادامه می دادند.”

.

مقام اول؛ درختان

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: ” دی این تصویر، ریشه های درخت سیب مومی را مشاهده می کنید؛ این درخت در یک تکه زمین خالی در پشت آپارتمانی که در روستای Suba  در فیلیپین اجراه کرده ام، قرار گرفته است.”

.

مقام دوم؛ درختان

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “در اکتبر 2015 به گالیسیا سفر کرده و از خانه ی قرن هشتم Pazo da Oca بازدید کردم؛ این خانه باغ های فوق العادده ای داشت. یک درخت صد ساله در آن باغ وجود داشت و من در مقابل میل شدید ایستادن در زیر آن، مقاومت نکردم؛ به داستان هایی فکر می کردم که در طول آن سالها برای گفتن داشت. البته که از آن یک عکس هم گرفتم.”

.

مقاوم سوم؛ درختان

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “در یک غروب خنک در ماه دسامبر و در تپه های لیورنو در توسکانی این عکس را گرفتم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر