;
coinex

شنل نامرئی کننده ی معروف در فیلم های هری پاتر ساخته می شود

دانشمندان در زمینه ی ساخت شنل نامرئی کننده به پیشرفت های چشمگیری رسیده اند.

دانشمندان در زمینه ی ساخت شنل نامرئی کننده به پیشرفت های چشمگیری رسیده اند.

اگر از هوادارن مجموعه فیلم های هری پاتر باشید پس حتما یکی از سکانس های فیلم هری پاتر و سنگ جادو را به خاطر دارید که در آن پروفسور اسنیپ، وجود چیزی را در نزدیکی خود احساس کرده و برای گرفتن آن دست خود را دراز می کند، اما نمی تواند هری پاتر که زیر شنل نامرئی کننده پنهان شده را بگیرد. هوادارن با دیدن این فیلم عاشق این شنل شده و قطعا هر کدام از آنها دوست داشتند که نسخه ای از این شنل را داشته باشند.

به نظر می رسد که چند نفر از علاقه مندان به فیلم های هری پاتر، دانشمندانی بوده اند که از رویای خود دست نکشیده و برای ساخت شنل نامرئی تلاش کردند. لازم به ذکر است که تکنولوژی حال حاضر برای ساخت چنین شنلی در دسترس نیست، با اینحال بنا بر گزارش منتشر شده از دانشگاه کوئین ماری لندن، دانشمندان فعال در این زمینه اعلام کرده اند که در این پروژه پیشرفت داشته اند.

محققان دانشکده ی مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتری از دانشگاه کوئین ماری لندن برای اولین بار توانستند، دستگاه پوشش دهنده ای را تولید کنند که در آن، سطوح خمیده در امواج الکترومغناطیسی، به شکل مسطح دیده می شوند. دانشمندان برای پوشش سطح خمیده ای به اندازه ی یک توپ تنیس، از یک متوسط نانوکامپوزیت استفاده کردند.

این متوسط نانوکامپوزیت از لایه های مختلفی برخوردار است که بسته به موقعیت آنها، با ویژگی های الکتریکی متفاوت همراه می شوند. آنها به شکل کاملا موثری می توانند اشیاء خمیده را تحت فرکانس های مشخص، به شکل کاملا مسطح نشان دهند. در گذشته این روش تنها با یک فرکانس موثر بود؛ اما در حال حاضر مشاهدات جدید نشان می دهند که اشیاء تحت چند فرکانس مختلف نیز پوشیده می شوند.

این متوسط نانوکامپوزیت از لایه های مختلفی برخوردار است که بسته به موقعیت آنها، با ویژگی های الکتریکی متفاوت همراه می شوند. آنها به شکل کاملا موثری می توانند اشیاء خمیده را تحت فرکانس های مشخص، به شکل کاملا مسطح نشان دهند. .

این تکنولوژی در علوم مهندسی عملی متفاوت، کاربرد های زیادی دارد که از میان آنها می توان به آنتن های نانو و استفاده ی آن در تکنولوژی هوافضا اشاره کرد.

پروفسور یانگ هااو، یکی از نویسندگان این مطالعه در بیانیه ای اعلام کرد: “این طراحی بر مبنای اپتیک تحول انجام شده است؛ کانسپتی که بر مبنای ایده ی شنل نامرئی قرار دارد.”

این طور که به نظر می رسد، هنوز زمان آن فرا نرسیده که برای خرید یک نسخه از این شنل صف بکشیم، اما به هر حال توسعه های اخیر نشان دهنده ی پیشرفت های چشمگیر در این پروژه هستند. این نمونه ی دیگری از الهام های عالم تخیل به علوم کاربردی است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: digitaltrends


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر