;
coinex

جایزه ی طلایی نیسان به برندگان ژاپنی المپیک و سایر خبرهای جالب در هفته گذشته

با خلاصه ای از خبرهای جالب در هفته ی گذشته همراه ما باشید.

گیگافاکتوری تسلا قصد دارد تولید باتری جهانی را دو برابر کند و برای اولین بار در هفته ی گذشته درهای کارخانه ی خود را باز کرد و آن را به نمایش گذاشت. تسلا همچنین درحال تلاش برای ساخت یک کامیون الکتریکی است؛ اما مرسدس بنز توانست با راه اندازی اولین ماشین بزرگ تمام الکتریکی در جهان، از تسلا پیشی بگیرد. از دیگر خبرهای جالب در دنیای حمل و نقل می توان به هواپیمای سوخت خورشیدی اشاره کرد که توانست گردش تاریخ سازی به دور جهان داشته باشد. کمپانی نیسان در هفته ی گذشته اعلام کرد که برندگان المپیک ریو 2016، یک خودروی الکتریکی Leaf طلایی هدیه خواهد داد. نروژ نیز در این هفته از برنامه ی خود برای ساخت اولین تونل ترافیکی شناور در زیر آب خبر داد که از طریق کرجی ها، معلق خواهد ماند.

باتری های امروزه برای شارژ شدن به مدت زمان زیادی نیاز دارند اما این مشکل برطرف خواهد شد. محققان موفق به ساخت باتری های سوپر گرافینی شدند که در عرض چند ثانیه شارژ شده و مدت زمان زیادی دوام می آورند. در این بین، کشور اوکراین پیشنهادی را مطرح کرد که در آن، زمین های بایر هسته ای چرنوبیل به مزرعه های خورشیدی عظیم تبدیل شوند که می توان از طریق آنها 4 گیگاوات انرزی تولید کرد. از دیگر خبر های جالب در عرصه ی انرژی خورشیدی، کشف روشی است که در آن دانشمندان می توانند با استفاده از پرینتر و جوهر های فتوولتائیک، عکس های جاذب انرژی ایجاد کنند. جالب تر اینکه، یک ماشین انرژی خورشیدی می تواند ادرار انسان را به آب تبدیل کند!

ساخت بیشتر خانه ها به ماه ها زمان نیاز دارد اما یک ربات آجر چین می تواند یک خانه را در عرض دو روز به طور کامل بنا کند. خبر جالب دیگری که در عرصه ی طراحی می توان به آن اشاره کرد، باتری یخی است که می تواند 24 ساعت روز و 7 روز هفته را به خنک کردن بپردازد؛ مصرف این باتری 40 درصد از سیستم های تهویه هوای فعلی کمتر است. ایلان ماسک خود را وقف خانه های آینده کرده است؛ او در حال توسعه ی ربات های مفیدی است که روزی احتمالا کارهای خانه ی خانه ی شما را انجام خواهند داد. طراحان هلندی به روشی دست یافتند که با استفاده از آن می تواند از کود گاوها، برای پوشش استفاده کرد! البته عملکرد آن بهتر از روشی است که به نظر می رسد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر