;
coinex

با هک نرم افزارهای اپل برنده ی جایزه ی 200 هزار دلاری شوید

کمپانی اپل از برنامه ی طراحی شده ای خبر داد که در آن هرکس بتواند نرم افزارهای اپل از جمله سیستم عامل iOS را هک کند، پاداش 200 هزار دلاری دریافت خواهد کرد.

به طور معمول اگر کسی نرم افزارهای اپل را هک کرده و گیر بیفتد باید مدتی را در زندان سپری کرده و مبلغی را نیز به عنوان جریمه پرداخت کند؛ اما این کمپانی اخیرا با طراحی این برنامه قصد دارد از نقاط ضعف و باگ های نرم افزارهای خود با خبر شود و افرادی که موفق به کشف این باگ ها و هک نرم افزارها شوند، می توانند یک جایزه ی 200000 دلاری دریافت کنند.

رئیس بخش امنیت کمپانی اپل، ایوان کریستیک طی کنفرانس امنیت سایبر Black Hat در لس آنجلس از این برنامه خبر داد. جایزه ی 200000 دلاری بیشتر از مبلغی است که سازمان های دولتی و سایر شرکت های خصوصی برای هک نرم افزارهای اپل در اختیار هکرها قرار می دهند.

هکرها برای به دست آوردن این مبلغ باید ثابت کنند توانایی ورود و دسترسی به دستگاه های اپل از جمله آیفون و آیپد را داشته و امکان دسترسی افراد دیگر به این برنامه ها نیز وجود دارد. تمام هکرها می توانند در این برنامه که از ماه آینده آغاز می شود، شرکت کنند. محققان امنیتی که اپل در گذشته با آنها کار کرده است نیز می توانند در این برنامه حضور داشته باشند. اما کمپانی اپل گفته است که هر کس خارج از این گروه بتواند یک نقص مهم را کشف کند، سزاوار دریافت مبلغ خواهد بود.

اپل امیدوار است که با اجرای این برنامه بتواند قبل از حمله ی افراد خارجی که اطلاعات خود را با قیمت بیشتر به گزینه های دیگر می فروشند، از نقاط ضعف سیستم های خود با خبر شود. البته اپل باید در این مرحله محتاط عمل کند؛ حتی با وجود جایزه ی 200 هزار دلاری نیز افراد دیگر می توانند با پیشنهادات بیشتر، هکرها را به سمت خود بکشند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر