;
coinex

برنامه ویرایش تصویر پریزما چیست و چگونه کار می کند؟

برنامه ویرایش تصویر پریزما چیست و چگونه کار می کند؟برنامه ویرایش تصویر پریزما یک اپلیکیشن هوش مصنوعی رایگان اندروید و ios است که فیلترهای زیبایی از آثار هنری را روی تصاویر انتخاب شده ی کاربر اعمال می کند.

از زمان عرضه پریزما، این برنامه رتبه ی اول را در میان برنامه های اپ استور از آن خود کرده است. برنامه ی ویرایش عکس پریزما بیش از 30 فیلتر دارد که تصاویر را به حالت هنری تبدیل می کند. فیلترها در سبک های مختلف از هنزمندان معروف، ارائه می شوند.

محبوبیت پریزما به این خاطر است که فیلترهای هنرمندانه ای برای پردازش عکس در اختیار کاربر قرار می دهد و همانطور که اشاره کردیم این فیلترها از نقاشی های هنرمندان معروف است. برنامه ویرایش تصویر پریزما تنها به چهره یا پس زمینه روشنایی نمی دهد، بلکه تمام تصویر را به صورت کاملا زیبا و سازگار، با فیلترهای زیبا پردازش می کند. این فیلترها تصویر شما را به یک اثر هنری از هنرمندانی مثل مانک یا پیکاسو، تبدیل می کند. همچنین در میان آنها، الگوهایی از هنرمندانی مثل موندریان نیز دیده می شود. علاوه بر فیلترهای خوب و زیبا، برنامه ویرایش تصویر پریزما دارای رابط کاربری ساده و روشن است. در ادامه قصد داریم هر آنچه را که لازم است در مورد پریزما بدانید، بازگو کنیم. اینکه کی و چطور عرضه شده، ازکجا ممی توان آن را تهیه کرد و چگونه کار می کند. با تکرا همراه باشید:

یک برنامه نویس روسی به نام الکسی مویزینکو در ماه ژوئن سال جاری، یعنی تقریبا یک دو ماه پیش این برنامه را راه اندازی کرد. همانطور که اشاره کردیم، به محض اینکه برنامه ویرایش تصویر پریزما منتشر شد، در صدر برنامه های اپ استور قرار گرفت. همچنین در کشورهایی مانند روسیه، استونی، قزاقستان، لتونی، مولداوی، اوکراین و ازبکستان، بهترین رتبه را در میان برنامه های اپ استور داشت. این به این معناست که در این کشورها از برنامه های بزرگی مانند واتس اپ و اینستاگرام پیشی گرفته است.

کار پریزما این است که با افکت های هنری، تصاویر شما را به آثار هنری نقاشی، تبدیل می کند. کاربر می تواند تصویر خود را در این برنامه بارگزاری کرده و سپس در عرضه چند ثانیه، یک تصویر به سبک نقاشی های پیکاسو و یا دیگر هنرمندان معروف، تحویل بگیرد. سپس می توان آن را در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام به اشتراک گذاشت و یا در گالری ذخیره کرد.

در حال حاضر 33 فیلتر وجود دارد که با الگوریتم های شبکه های عصبی کانولوشن و هوش مصنوعی، به سادگی تصویر را اسکن کرده و یک سبک هنری را روی آن اعمال می کنند. شاید به نظر کمی پیچیده باشد ولی نتیجه بسیار مطلوب است.

برنامه پردازش تصویر پریزما چگونه کار می کند؟

برنامه پردازش تصویر پریزما برای داشتن یک اثر هنری از چهره ی خود، کافی است ابتدا برنامه پردازش تصویر پریزما را دانلود و نصب نمائید. هیچ عنصر اجتماعی در این برنامه وجود ندارد، از این رو لازم نیز حساب کاربری داشته باشید، به سادگی می توانید وارد برنامه شوید و شروع به کار کنید.

نمایشگر به دو بخش تقسیم می شود که نیمه ی بالایی آن تصویر را نشان داده و نیمه ی پایین دکمه ثبت تصویر، دکمه چرخش، دکمه تنظیمات و تصویر بسیار کوچکی از دوربین را نشان می دهد.

ویرایش تصویر

هنگامی که شما تصویری می گیرید یا از گالری خود انتخاب می کند، برنامه ی ویرایش تصویر پریزما به شما امکان برش و یا چرخش آن را می دهد، سپس وارد مرحله ی بعدی می شوید که انتخاب فیلترهای هنری است. این جا هم صفحه نمایش دو بخشی است، قسمت بالا تصویر و قسمت پایین فیلترهای ارائه شده توسط برنامه و دکمه ی به اشتراک گذاری را  نشان می دهد. بسیار شبیه به اینستاگرام، فیلترها در یک ردیف قابل چرخش در قسمت پایین نمایان هستند و شما می توانید با کشیدن از چپ به راست فهرست آنها را ببینید و هر کدام را که می خواهید امتحان کنید. زمانی که روی هر کدام از نمونه تصاویر هنری که در لیست فیلترها می بینید، ضربه بزنید، نتیجه ی آن را در بخش بالای صفحه نمایش خواهید دید.

هنگام استفاده از فیلتر، می توانید انگشت خود را روی پیش نمایش تصویر بکشید تا میزان اثر گذاری فیلتر را کاهش و یا افزایش دهید.

به اشتراک گذاری تصویر

زمانی که تصویر آماده شد، دکمه اشتراک گذاری را بزنید و به سادگی با انتخاب اینستاگرام یا فیسبوک، آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید. همچنین می توانید آن را از طریق برنامه ای پیام رسان، ایمیل و هر جای دیگری به اشتراک بگذارید.

به طور پیش فرض تمام تصاویری که در نتیجه پردازش فیلترهای هنری این برنامه، ظاهر می شود، اسم پریزما را به همراه دارد. برای حذف آن می توانید به تنظیمات رفته و Enable Watermarks را غیر فعال کنید. همچنین گزینه ای برای ذخیره خودکار تصویر اصلی و اثر هنری ، در اختیار دارید.

پریزما در اپ استور و گوگل پلی برای کاربران ios واندروید در دسترس است.

چرا برخی از کاربران هنگام استفاده از برنامه ویرایش تصویر پریزما، با ارور it’s over capacity؟

در واقع این به این خاطر است که برنامه ی پریزما بسیار محبوب است و چون متکی به پردازش از راه دور برای اعمال افکت هاست، گاهی اوقات سرور سر ریز می شود. در این حالت چند ترفند ساده شما را از شر این ارور خلاص می کند.

• ابتدا اطمنیان حاصل کنید که اتصال به اینترنت خوبی دارید. اگر سرعت شبکه ی وای فای شما پایین است یا پوشش اینترنت خوبی ندارید، منتظر بمانید تا در مکانی قرار گیرید که وضعیت اینترنت بهتر باشد.

• هنگام پردازش تصویر در پریزما، دکمه هوم را لمس نکنید و یا به دیگر برنامه ها سوئیچ نکنید. اگر هنگام ساخت اثر هنری و اعمال افکت ها به برنامه ی دیگری سوئیچ کنید، پردازش تصویر به حالت فریز در می آید و باید دوباره فیلتر را انتخاب کنید.

• پریزما از قابلیت چند پنجره ای پشتیبانی نمی کند. از این رو از این قابلیت پلت فرم خود، استفاده نکنید.

• زمانی که پیام Prisma is over capacity ظاهر می شود، زمان پیک مصرف است، عموما اگر چند دقیقه بعد امتحان کنید، موفق خواهید شد.

برنامه ویرایش تصویر پریزما برنامه ی جدیدی است از این رو بر روی اندروید باگ هایی دارد که در حال بر طرف شدن است. گفته شده است که به زودی این برنامه، قابلیت ویرایش ویدئو را نیز اضافه خواهد کرد که نتیجه ی آن یک کلیپ انیمیشنی خواهد بود. البته با اضافه کردن این قابلیت و همچنین ارور اتمام ظرفیتی که برای پردازش تصویر به نمایش در می آید، پریزما باید با سرور های قوی تری وارد عمل شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: pocket-lint


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر