;
coinex

تشخیص سرطان خون توسط هوش مصنوعی

تشخیص سرطان خون توسط هوش مصنوعیپزشکان ژاپنی با استفاده از هوش مصنوعی می توانند تشخیص سرطان خون را در انواع نادر آن، بسیار سرعت بخشند.

بیماری سرطان خون انواع نادری دارد که مردم از آن رنج می برند در برخی مواقع به دلیل عدم تشخیص به موقع، درمان آن سخت تر می شود. با این حال به نظر می رسد که در آینده در چنین شرایطی هوش مصنوعی تشخیص سرطان خون را بسیار سرعت خواهد بخشید.

برای اولین بار در جهان روشی کشف شده است که در آن پزشکان ژاپنی برای تشخیص شکل نادری از بیماری سرطان خون یک بیمار خانوم، از هوش مصنوعی کمک گرفته اند. بیمار ابتدا برای لوسمی میلوئید حاد، تحت درمان قرار گرفت، اما بهبود درمان کند بود، در آن زمان پزشکان دریافتند که تشخیص اولیه غلط بوده است. این زمانی بود که به واتسون آی بی ام روی آوردند تا به کمک آن بیماری را شناسائی کنند. این کامپیوتر دارای ده میلیون مقاله در بخش سرطان شناسی و داده های مربوط به سرطان خون است که توسط موسسات تحقیقاتی در آن ذخیره می شود. از این رو می تواند با استفاده از اطلاعاتی که بر روی سرورش مرتب شده است تجزیه و تحلیلی برای پزشکان ارائه دهد که منجر به آن شود که نوع نادر از بیماری سرطان خون را تشخیص دهند.

با توجه به گفته ی پروفسور Arinobu Tojo که یکی از استادان درمان مولکولی در یک بیمارستان وابسته به دانشگاهی از موسسه ی علوم پزشکی توکیو است، این بیمار در بیش از 1000 ژن، جهش داشت ولی بسیاری از آنها به بیماری او ارتباطی نداشت، بلکه تنها ویژگی های ارثی بودند که از پدر و مادرش به ارث برده بود. تشخیص اینکه جهش این 1000 ژن در تشخیص بیماری مهم بوده است یا نه برای دانشمندان انسانی دو هفته طول کشید ولی واتسون آن را در 10 دقیقه انجام داد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر