;
coinex

مدال های المپیک 2020 توکیو از بازیافت گوشی های هوشمند تولید خواهد شد

ساخت مدال های المپیک 2020 توکیو از بازیافت گوشی های هوشمند دور ریخته شده می تواند خبر بسیار هیجان انگیزی باشد

ساخت مدال های المپیک 2020 توکیو از بازیافت گوشی های هوشمند دور ریخته شده می تواند خبر بسیار هیجان انگیزی باشد. مطمئنا انتشار این خبر، حداقل دستداران محیط زیست را که بسیار خوشحال خواهد کرد. المپیک 2016 ریو نیز با تمام مدال های پخش شده در آن به پایان رسید و کشورهای زیادی را خوشحال و البته برخی را نیز ناراحت به وطن خود فرستاد. برزیل با به پایان رسیدن این دوره از رقابت ها پرچم المپیک را به ژاپن تحویل داد کشوری که المپیک 2020 را برگزار خواهد کرد.

در حالی که تا بازی های المپیک توکیو چهار سال دیگر زمان باقی است؛ اما این دلیل نمی شود که سامورائی ها دست روی دست گذاشته و برنامه های خود را به آن زمان موکول کنند. دیروز مقامات ژاپنی اعلام کردند که برنامه ریزی برای ساخت مدال های المپیک 2020 توکیو از هم اکنون آغاز شده و این کشور قصد دارد تا مدال های طلا، نقره و برنز این دوره از رقابت ها را از گوشی های هوشمند دور ریختنی تهیه کند. این حرکت بسیار جالبی است؛ البته اگر تا انتها ادامه پیدا کند. مطمئنا از بازیافت گوشی های هوشمند می توان به راحتی مقدار کافی از طلا، نقره و مس برای ساخت مدال های ورزشکاران به دست آورد. سالانه میلیون ها گوشی از کار افتاده به چرخه محیط زیست وارد شده و این می تواند به معنای واقعی یک فاجعه زیست محیطی باشد.

ساخت مدال های المپیک 2020 توکیو از بازیافت گوشی های هوشمند دور ریخته شده می تواند خبر بسیار هیجان انگیزی باشد

در بازی های المپیک 2012 لندن (هنوز آمار دقیق المپیک ریو منتشر نشده) برای ساخت مدال ورزشکاران از 9.5 کیلوگرم طلا، 1210 کیلوگرم نقره و 700 کیلوگرم مس استفاده شد. به نظر نمی رسد که این کار برای ژاپن چندان هم سخت باشد. این کشور در سال 2014 از بازیافت زباله‌ های الکتریکی خود 142 کیلوگرم طلا، 1565 کیلوگرم نقره و 1112 تن مس به دست آورد. هر ساله تنها در ژاپن چیزی حدود 650,000 تن لوازم الکترونیکی دور ریخته می شود که فقط می تواند کمتر از 100,000 تن از آنها را جمع آوری کند. ژاپن معمولا از بازیافت زباله های الکترونیکی برای ساخت لوازم الکتریکی جدید استفاده می کند.

به طور معمول فلزات مورد استفاده برای ساخت مدال های المپیک توسط شرکت های بزرگ استخراج معادن به شهر میزبان اهدا می شود؛ اما این بار شهر میزبان تصمیم گرفته تا خودکفا باشد و از زباله های الکترونیکی خود مدال های المپیک 2020 توکیو را فراهم کند. ایده استفاده از زباله های الکترونیکی برای ساخت مدال های المپیک توکیو در واقع در جلسه ای که با حضور مقامات ارشد ژاپن در ماه ژوئن گذشته برگزار شد، مطرح گردید. اگر ساخت مدال بازی های المپیک توکیو بتواند به خوبی انجام شود، مسلما به یک راه حل محبوب برای ساخت مدال المپیک های آینده نیز تبدیل خواهد شد. این کار برای سلامتی زمین هم بهتر است. فلزات استخراج شده از معادن برای مصارف دیگری استفاده شده و زباله های الکترونیکی نیز به چرخه‌ی ساخت و ساز باز می گردد. به این می گویند یک معامله برد – برد!

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.
منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر